Web Analytics Made Easy - Statcounter

رستم قاسمی روز پنجشبه در جریان بازدید از روند اجرای کمربندی جنوبی پاکدشت در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه از سال‌های قبل فعالیت خود را آغاز کرده اما ۲ مشکل اساسی، تملک اراضی متعلق به مردم در طول مسیر و کمبود اعتبارات، تکمیل آن را با تأخیر چندین ساله مواجه کرده است.

وی افزود: اعتبارات بسیار اندک اختصاص یافته برای این پروژه ۳۲ کیلومتری باعث تأخیر ۱۴ ساله در تکمیل آن شده و اگر اختصاص این اعتبارت به همین منوال ادامه یابد، تا ۴۰۰ سال دیگر نیز این طرح به اتمام نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی گفت: اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار در سال گره‌گشای مشکل تکمیل کمربندی پاکدشت نیست و در تلاش هستیم تا با مشارکت با پیمانکار فعلی اجرای این طرح، بخشی از اعتبارات مورد نیاز توسط پیمانکار و بخش دیگر توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین و کار با سرعت بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: برای استملاک اراضی مردم نیز باید استانداری تهران و فرمانداری پاکدشت نیز به وزارت راه و شهرسازی کمک تا با همراهی مردم و تأمین مالی مورد نیاز که با همکاری سازمان برنامه و بودجه میسر می‌شود، این پروژه بار دیگر عملیاتی و به سمت تکمیل پیش رود.

قاسمی با اشاره به استقبال خوب مردم از طرح مسکن ملی گفت: تا کنون حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند و با توجه به این که شهر تهران جای توسعه ندارد، اجرای طرح مسکن ملی در شهرهای جدید و شهرک‌های اطراف تهران پیش‌بینی شده و منابع تسهیلاتی و زمین مورد نیاز برای این منظور تأمین می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با مصوبه دولت و شورای عالی مسکن، مجوز تحویل مسکن به مجردان به شرط ارائه مستندات ازدواج در هنگام تحویل مسکن صادر شده  است.

وی گفت: اگر شرکت‌های تعاونی، زمین و یا طرح نیمه کاره در اختیار داشته باشند، می توانند از تسهیلات مسکن ملی استفاده کند.

وی در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی گفت: ارائه اطلاعات خانه‌های خالی به صورت خوداظهاری است که تمامی این اطلاعات به سازمان مالیاتی کشور ارائه شده است.

برچسب‌ها وزارت راه و شهرسازی ورامین رستم قاسمی شورای عالی مسکن پاکدشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی ورامین رستم قاسمی وزارت راه و شهرسازی ورامین رستم قاسمی شورای عالی مسکن پاکدشت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر

تین نیوز

 معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان، به طول ۴۶ کیلومتر در دست اجرا است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: این اداره کل با بهره گیری از متخصصان واجد شرایط و دارای صلاحیت در حال اجرای پروژه های راهسازی و ایمن سازی با سرعت و کیفیت مناسب است.

شاهسوندی افزود: پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان یکی از پروژه های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان است که در حال حاضر در دست اجرا قرار دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه طول این پروژه ۴۶ کیلومتر است عنوان کرد: با اقدامات و تلاش های به عمل آمده، هم اکنون پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان دارای ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با اشاره به اهمیت تأمین اعتبار به موقع پروژه ها، گفت: تا کنون ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرا این پروژه هزینه شده است و برای اتمام پروژه به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شاهسوندی در خصوص مشخصات فنی و احجام به کار رفته در پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان تشریح کرد: تا کنون در این پروژه ۶۶ تن میلگرد، ۲۰۰ مترمکعب بتن ریزی، ۳ هزار مترمکعب خاکریزی و ۶۰ هزار مترمکعب خاکبرداری اجرا شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • بهبود جاده های روستایی و شهری پاکدشت به سرعت پیگیری شود
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند