Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@20:06:41 GMT

وحدت راز بقا و تقابل فنا است

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۴۸۱۱

وحدت راز بقا و تقابل فنا است

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: وحدت راز بقا و تقابل فنا است لذا باید وحدت را تقویت و حفظ کنیم زیرا این امر از واجبات و ضروریات جامعه اسلامی ما است.

ماموستا کریمی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی علما و روحانیون اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: رییس جمهوری پیغام دادند که سلام شان را به همه مردمان این استان بویژه مولانا عبدالحمید برسانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: من نظر علما را به استماع ریاست جمهور خواهم رساند.

وی افزود: بخش عمده تاریخ و فرهنگ کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است و این امر همواره پا برجاست.
مشاور رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی ادامه داد: انسجام ملی و وحدت ایجاد شده هم استراتژی تغییر ناپذیر ایران بوده و هم بدون حضور علمای اهل سنت وحدت امکان پذیر نیست.

وی بیان کرد: چون اصل ما یکی است باید همه متحد باشیم زیرا همه مسلمان هستیم و اگر بخواهیم شیعه و سنی را تعریف کنیم اول تاکید می‌شود که همه مسلمانیم پس ریشه دین ما یکی بوده و اختلاف در استنباط فقهی است.

ماموستا کریمی افزود: مرجع و منبع اصلی شیعه و سنی قرآنی است که دست همه ما و از قلب رسول‌الله (ص) خارج شده و همان کتاب وحی است اما دیدگاه ها فرق می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: همه تفاسیر اهل تسنن و تشیع از قرآن دارای باطنی از قرآن است و هرچه بیشتر در خدمت ظاهر قرآن باشیم بیشتر به بطن قرآن پی می‌بریم.

مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تصریح کرد: اختلاف نظر خوب است اما اختلاف افکنی و نزاع بد است زیرا باعث ضایع شدن جامعه می‌شود اما باید یکدیگر را قبول کنیم و نظرات یکدیگر را بپذیریم.
وی ادامه داد: وحدت در دین ضرورت یک کشور مقتدر از جمله ایران اسلامی است و در این رابطه فعل امر به کار گرفته شده و باید تفرقه را کنار بگذاریم.

مومستا کریمی تاکید کرد: وحدت یک واجب دینی و شرعی و عقلانی است و اگر کسی خلاف آن را داشته باشد خلاف مقاصد قرآنی حرکت کرده است.

وی افزود: اگر ما به امام جعفر صادق(ع) متکی هستیم مثل او باشیم و اگر به امام ابوحنیفه اتکا داریم باید مثل او باشیم لذا اگر آنها برادرند ما هم برادر باشیم.
مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با اشاره به اینکه وحدت یک ندای الهی است تصریح کرد: این مثنوی دوگانه است؛ هر نوایی که برتبلیغ وحدت بکوبد مقبول است و هر نوایی که بر تفرقه بکوبد از ما نیست.
 

توهین به مقدسات شیعه و سنی زیرپاگذاشتن خط قرمز نظام است

مومستا کریمی تصریح کرد: هر کسی که بین شیعه و سنی اختلاف بیندازد چه شیعه باشد و چه سنی منفور است لذا اگر به مقدسات یکدیگر توهین کنیم خط قرمز نظام را زیر پا گذاشته‌ایم.
وی تاکید کرد: اهل‌سنت در تمام ایران نشان داده که اهانت را جایز نمی‌داند بنابراین شیعه و سنی برادران دینی هم هستند و فقط رنگ‌ها و سلیقه ها فرق می‌کند و اختلاف در تنه و ریشه نیست.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند که این نظام بر پایه وحدت استوار است افزود: اگر در جایی تفرقه دیدید بدانید که مشکل از نظام نیست و باید مشکل را در جای دیگر جستجو کنید.

مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: انتقاد باید سازنده و تقویت کننده باشد لذا اینکه اگر کسی عیب مرا می گوید باید تصدیق کننده باشیم همچنین باید ایرادهای مسوولان را گوشزد کنیم.

وی ادامه داد: نگاه دولت به سیستان و بلوچستان نگاهی ویژه و برادرانه است و این استان ویژه خدمات ویژه می‌خواهد./ پایگاه اطلاع رسانی دولت

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رییس جمهوری شیعه و سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۴۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شیعه مدیون قال صادق‌هاست» در تهران اکران شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق (ع) امام ششم شیعیان اکران‌های فرهنگی تسلیت این روز با احادیثی از امام صادق (ع)  به همت سازمان زیباسازی در فضای شهری پایتخت اکران شد.

 در این اکران‌های فرهنگی از احادیث و جملاتی همچون:" خشم کلید همه بدی‌هاست"، "عاقل‌ترین مردم خوش‌اخلاق‌ترین آن‌هاست"،  "شیعیان ما با یکدیگر مهربانند"،  "علم را برای عمل کردن بیاموز" و "شیعه مدیون قال صادق‌هاست" استفاده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق(ع) در گلستان
  • «شیعه مدیون قال صادق‌هاست» در تهران اکران شد
  • جنبش‌های سده‌های دوم و سوم هجری بیش‌تر تقابل ایرانی – ایرانی بود نه ایرانی - عربی
  • نقش مهم متفکران دینی در ایجاد وحدت
  • آتش‌بازی هواداران پرسپولیس در شروع نیمه‌دوم مصاف با سپاهان +فیلم
  • تقابل برترین خط دفاع و حمله لیگ در ورزشگاه آزادی
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • خبر بد برای پاری سن ژرمن: احتمال غیبت نونو مندس در تقابل با دورتموند
  • نگاهی به تقابل ذوب‌آهن و نساجی؛ جدال برای بقا
  • باانگیزه‌ترین پرسپولیسی در تقابل با سپاهان