Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@18:35:45 GMT

هشدار آمریکا به ایران

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۴۸۲۹

نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز پنجشنبه ایران را به عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم و تهدید کرد چنانچه این روال ادامه داشته باشد، شورای حکام آژانس برای رسیدگی به «این بحران» نشست فوق‌العاده تشکیل خواهد داد.

به گزارش فارس، مقام آمریکایی گفت: «چنانچه مسئله عدم همکاری ایران در مسائل مختلف از جمله مسائل مطرح ذیل برجام و به خصوص تضمین تداوم اطلاع [آژانس] از سایت کرج فوراْ رفع نشود، شورا چاره‌ای نخواهد داشت مگر اینکه قبل از پایان سال جاری برای رسیدگی به این بحران، نشست فوق‌العاده تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

لوئیز بونو، نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که این بیانیه را صادر کرده، از اقدام ایران در توقف اجرای پروتکل الحاقی ابراز نگرانی کرده و گفته است: «این اقدام بر توانایی آژانس برای ارائه ضمانت‌های لازم در خصوص نبود مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده در ایران اثر منفی می‌گذارد.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «ما همچنین از تصمیم ایران در توقف اجرای کد اصلاحی ۳.۱ بر خلاف تعهدات حقوقی‌اش نگران هستیم. بار دیگر امروز تأکید می‌کنیم که کد اصلاحی ۳.۱ از لحاظ حقوقی برای ایران الزام‌آور است و این کد را نمی‌توان به صورت یکجانبه اصلاح یا تعلیق کرد.»

لازم به ذکر است که نشست امروز شورای حکام  آژانس انرژی اتمی بدون صدور قطعنامه علیه ایران پایان یافت. به نظر می‌رسد شورای حکام منتظر مذاکرات هفته آینده ایران و قدرت‌های جهانی برای احیای برجام است.

دو روز پیش رافائل گروسی به ایران سفر کرد تا به توافقی تازه با تهران دست یابد اما این اتفاق رخ نداد و او روز گذشته اعلام کرد که مذاکراتش بی‌نتیجه بوده اما به تلاش‌هایش برای رسیدن به توافق ادامه می‌دهد. 

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: آمریکا ایران شورای حکام آژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: امریکا و اسرائیل برای منحرف کردن افکار عمومی از رخدادهای اخیر به دنبال ایجاد مسئله در ایران هستد.   صهیونیست‌ها و دولت آمریکا اگر بتوانند در ایران جریان پرسروصدائی که خوراک تبلیغاتی رسانه‌های غربی و صهیونیستی برای مشغول کردن افکار عمومی شود به وجود بیاورند، به هدف خود نزدیک خواهند شد.   جنایتکاران بین‌المللی همواره جنایاتشان را در زمان‌هائی مرتکب می‌شوند که افکار عمومی جهانی به چیزی مشغول باشد. اکنون بایدن و نتانیاهو به چنین چیزی بشدت نیازمند هستند. آنها در ایران عناصر نفوذی زیادی دارند که وظیفه اصلیشان جریان سازی‌های مصنوعی برای مشغول ساختن مردم به درگیری با همدیگر و جلب کردن توجه افکار عمومی بین‌المللی به این درگیری است.   متأسفانه موضوعات بهانه‌ساز که بتوانند ابزاری برای عناصر نفوذی جهت جریان‌ سازی‌های مصنوعی شوند این روزها در کشور ما کم نیستند. همه باید حساسیت زمان را درک کنند و راه‌ها را بر عناصر نفوذی ببندند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • باقری در نشست بریکس چه گفت؟
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم