Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنج شهروند یمنی در ادامه تجاوز ائتلاف سعودی به مناطقی در استان صعده (شمال) یمن کشته و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش برنا، پایگاه خبری المسیره روز پنجشنبه گزارش داد: ارتش عربستان با سلاح تیربار منازل شهروندان در شهرستان مرزی «شدا» را هدف قرار داد که بر اثر آن، چهار تن کشته شدند.

ارتش عربستان همچنین با تیربار به منازل شهروندان در منطقه الرقو شهرستان مرزی منبه حمله کرد که به کشته شدن یک تن و  زخمی شدن دو تن دیگر انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگنده های متجاوز سعودی-آمریکایی همچنین شهرستان الظاهر در استان صعده را نیز مورد حمله قرار دادند.

روز چهارشنبه نیز دو مهاجر بر اثر حملات عربستان به مناطق الرقو و المفتح  شهرستان مرزی منبه در استان صعده کشته شدند.

عربستان در سایه سکوت بین المللی به طور روزانه، روستاهای مرزی یمن را با موشک، توپخانه و سلاح های تیربار هدف قرار می دهد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

   

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عربستان یمن رییس جمهوری سازمان ملل متحد یمن ارتش سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۵۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر پایگاه یا سرزمینی که از آن به یمن حمله شود، هدف قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، یکی از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که هر پایگاه یا سرزمینی که تجاوز به یمن از آنجا آغاز شود، در چارچوب گسترش صحنه عملیات و بانک اهداف، به هدف راهبردی و حیاتی برای نیروهای یمنی تبدیل و عمق و مناطق دارای اهمیت اقتصادی هدف قرار خواهد گرفت.

«علی القحوم» امروز چهارشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، خواستار توجه دشمنان به پیامدها و رویکردهای خصمانه و پند گرفتن از تجاوزات ۹ سال گذشته به یمن شد تٔکید کرد که معادلات و و توازن قوا تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه مزدوران هیچ آرامشی ندارند، خطاب به آنها گفت: اگر برگ برنده بودید، طی ۹ سال گذشته ارزش داشتید، اما نتیجه شرط بندی بر روی مزدوران، باخت است.

القحوم در ادامه پیام خود تاکید کرد که دستیابی به صلح و اجرای آن به نفع یمن، عربستان سعودی، امارات و کل منطقه و تحقق امنیت و ثبات است.

این مقام ارشد یمنی با بیان اینکه صلح به تنش‌ها پایان می دهد و گسترش دایره منازعه را محدود می کند، براولویت دادن و توسعه منافع مشترک و تغییر مسیر از خصومت به دوستی تأکید کرد چرا که خیر و منفعت عمومی در این خواهد بود.

کد خبر 6093927

دیگر خبرها

  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • هر پایگاه یا سرزمینی که از آن به یمن حمله شود، هدف قرار می‌گیرد
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟