Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

این حادثه در معدن زغال سنگ «لیستویاژنایا» در شهر گراموتینو از توابع کمرووآی سیبری، حول و حوش ساعت هشت و نیم صبح به وقت محلی و زمانی روی داد که ۲۸۵ معدنچی مشغول کار بودند.

عملیات نیروهای امدادی برای یافتن ناپدید شدگان که در اثر دودآلود شدن فضا با مانع روبرو شده بود در نهایت بهدلیل خطر انفجار موقتا متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای امدادی موفق شده اند ۲۳۹ معدنچی را به سطح زمین منتقل کنند. ۴۳ تن از این افراد برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌اند و حال دستکم ۴ نفر از آنها وخیم گزارش شده است. علت این حادثه مشخص نیست.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ضمن همدردی با خانواده قربانیان ابراز امیدواری کرده است تلاش‌ها برای یافتن معدنچیان ناپدید شده به نتیجه برسد.

حادثه مشابهی در این معدن در سال ۲۰۰۴ به قیمت جان ۱۳ معدنچی تمام شده بود. رسانه‌های روسیه می‌گویند این معدن در دوران شوروی سابق هم یک بار شاهد حادثه مرگبار بوده است. در سال ۱۹۸۱ نیز ۵ نفر در اثر انفجار در معدن «لیستویاژنایا» جان خود را از دست داده بودند. به گزارش خبرگزاری رسمی تاس طی بازرسی از این معدن در ماه آوریل گذشته ۱۳۹ مورد نقض مقررات ایمنی از جمله مقررات ایمنی حریق، ثبت شده بود.

بررسی های مسئولان روسیه بر روی ۵۸ معدن زغال سنگ این کشور نشان می‌دهد که دستکم ۲۰ معدن از ایمنی و استانداردهای لازم برخوردار نیستند.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: معدن زغال سنگ سیبری روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۶۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی‌آرتی ورلد، «هان مانِت» نخست وزیر کامبوج از وقوع انفجار در یک پایگاه نظامی در جنوب غربی این کشور و مرگ دست کم ۲۰ سرباز خبر داد.

مانت در پیامی در فضای مجازی با اعلام این خبر، نوشت که از این حادثه «عمیقا شوکه» شده؛ به گفته وی، این انفجار در پایگاهی واقع در استان «کامپونگ اسپیو» رخ داده است.

تصاویر منتشرشده از محل حادثه، خسارت شدید به چندین ساختمان را نشان می‌دهد که همچنان در آتش می‌سوزند و پزشکان در یک بیمارستان نیز مشغول مداوای سربازان هستند.

یونگ سوخون، یکی از افسران ارتش گفته است که چهار ساختمان، شامل سه انبار و یک مجتمع کاری، تخریب شده و چندین خودروی نظامی خسارت دیده‌اند.

هرچند دلیل این انفجار هنوز مشخص نشده اما کامبوج نیز مانند بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا، با موج گرمای بی‌سابقه مواجه شده و دمای استانی که انفجار در آن رخ داده است، دیروز ۴۰ درجه بود.

کد خبر 6090911

دیگر خبرها

  • سیل کنیا ۷۶ کشته و ۱۹ مفقودی برجا گذاشت
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • ۱۳ نفر در تصادف یک اتوبوس کشته شدند
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • برخورد پژو با پایه برق در باشت دو کشته بر جای گذاشت
  • سقوط مینی بوس به دره در باغملک / شمار کشته و مصدومین اعلام شد
  • ۱۰ کشته و مصدوم درپی سقوط مینی‌بوس به دره در باغملک
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حادثه سقوط مینی بوس به دره در باغملک