Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ اهالی ۳۵ روستای شهرستان ۵۰ هزار نفری دنا در دامنه رشته‌ کوه‌های دنا و در کنار رود خروشان و وحشی بشار تشنه مانده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 10 درصد از منابع سطحی آب کشور و داشتن رودخانه‌ها و چشمه‌های جاری همواره با تنش آبی در بخش شرب و کشاورزی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبود مدیریت صحیح سبب شده تا در چالش بالای آبی کشور آب‌های روان استان به ویژه در شهرستان‌های گرمسیری سینه مزارع تشنه استان را چاک بزند و به مقصد سایر استان‌ها کوچ کند.

شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد با اینکه رود بشار از کنار بخش عمده روستاهای این شهرستان می‌گذرد اما قریب به 35 روستا در این شهرستان با تنش آبی مواجه هستند.روستاهای بزرگ شهرستان دنا از جمله دهستان سادات محمودی و روستای بزرگ ده‌شیخ با فاصله اندک از رودخانه بشار سال‌ها است که چشم انتظار تدبیر مدیران مربوطه نشسته‌اند.

عبدالحمید پناهی فرماندار شهرستان دنا مهم‌ترین مطالبات مردم در شهرستان دنا را مربوط به دو بخش آب و راه روستایی عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون 35 روستای شهرستان دنا با تنش آبی شدید مواجه هستند.

ماجرای انتشار خبر تخریب سازه‌های آبی جهانی شوشتر چه بود؟فرمانده سپاه استان کرمان: مشکل آب شرب روستاهای استان کرمان تا پایان سال 1401 حل می‌شود‌استان چهارمحال و بختیاری دیگر 11 درصد منابع آبی کشور را در اختیار ندارد

علی خشنود رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان دنا از اختصاص 36 میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌ها در حوزه آب و فاضلاب خبر داد و اظهار داشت: این اعتبارات از دو محل نفت و زلزله شهرستان دنا با پیگیری نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی اختصاص یافته‌ است.

وی افزود: آب‌رسانی به دو روستای «چناربرم و کتک» در بخش پاتاوه و همچنین احداث مخزن هزار متر مکعبی در سادات محمودی از محل همین اعتبارات انجام می‌شود.

خشنود خاطرنشان کرد: اجرای خط انتقال آب به 10 روستا در این شهرستان و بهسازی سه چشمه در مناطق عشایری از جمله دیگر طرح‌ها نیز انجام می‌شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان دنا از نصب 436 انشعاب آب و شناسایی 700 مورد اشتراک غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/544/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت نیرو وزارت نیرو شهرستان دنا تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار

محمد محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اظهار کرد: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول هفت کیلومتر، نصب انشعابات آب روستا آغاز شده که ظرف چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: همزمان با این اقدامات خط انتقالی به طول پنج کیلومتر برای انتقال آب از مخزن به روستا شروع که به علت وجود معارض در مسیر کار متوقف شد.

محمدی یادآور شد: با اتمام نصب انشعابات، شبکه آب روستا به خط انتقال قدیمی وصل می‌شود که امیدوارم با رایزنی‌های صورت گرفته مشکل معارضین هم رفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام مطرح کرد: با اتمام عملیات فوق ۳۰۰ خانوار با جمعتی بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر از اهالی روستای سرپله شهرستان آبدانان از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند می‌شوند.

محمدی در پایان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستا‌ها و مناطق محروم، تشریح کرد: آبفای استان در صدد است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی، آب آشامیدنی سالم و پایدار برای روستا‌ها و شهر‌های دچار تنش آبی را تامین کند و در دسترس مردم قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • احسان یاسین از فلسطین خواند
  • گفت‌و‌گو با مردی که برای نجات جان دختر بچه‌ای وارد رودخانه خروشان شد
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب