Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی گفت: افزایش ۳۵ درصدی قیمت تراکتور به کشاورزان فشار وارد می‌کند و اگر دولت دست از دخالت در فروش و توزیع محصولات کشاورزی بردارد قیمت تراکتور واقعی می‌شود و بازار آزاد و دلالی نیز از بین می‌رود.

حمیدرضا نامی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص علت افزایش ۳۵ درصدی قیمت تراکتور گفت: درباره افزایش قیمت تراکتور بهتر است مدیران شرکت تراکتورسازی و رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی اظهار نظر کنند، زیرا تولید با شرکت تراکتورسازی بوده و توزیع و فروش تراکتور با جهاد کشاورزی است و به لحاظ اجرایی این تفکیک انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی گفت: شرکت تراکتورسازی در فروش دخالت ندارند و کل مسئولیت فروش را علی رغم غیرقانونی بودن جهاد کشاورزی انجام می‌دهد.


وی افزود: افزایش ۳۵ درصدی قیمت تراکتور به کشاورزان فشار وارد می‌کند و اگر دولت دست از دخالت در فروش و توزیع محصولات کشاورزی بردارد قیمت تراکتور واقعی می‌شود و بازار آزاد و دلالی نیز از بین می‌رود.   وی در ادامه گفت: تراکتور ۳۰۶ میلیونی تراکتور سازی ۴۴۰ میلیون عرضه می‌شود این درحالیست که همین تراکتور در بازار آزاد و سیاه با قیمت ۶۰۰ میلیون خرید و فروش می‌شود.

نامی اظهار کرد: در حال حاضر مشکل اصلی قیمت تراکتور نیست، زیرا کشاورز با وجود ۳۵درصد افزایش قیمت، قادر و آزاد به خرید تراکتور نیست یعنی تراکتور حتی با افزایش قیمت ۳۵ درصدی که در کارخانه به وجود آمده به دست کشاورز نمی‌رسد بلکه به دست یکسری کشاوز نما می‌رسد و کشاوزان مجبورند با قیمت‌های آزاد از بازار سیاه تراکتورخرید کنند.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی بیان کرد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تنها مرجعی است که می‌تواند در مسئله افزایش قیمت تراکتور می‌تواند اظهار نظر کند.

وی در ادامه گفت: ساختار‌های سهمیه بندی و حواله به دست مصرف کننده واقعی نمی‌رسد بلکه به یکسری کشاورز نما داده می‌شود که سود اصلی را می‌برند که این اقدام تولید را تضعیف می‌کند و آسیب زیادی به کشاورزان نیازمند تراکتور میزند همچنین شبکه توزیع را نیز از بین می‌برد.

 

بیشتر بخوانید: تیراژ تولید داخلی تراکتور کمتر از تقاضای آن نیست/ دخالت وزارت جهاد کشاورزی در توزیع تراکتور برداشته شود

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی تراکتورسازی افزایش قیمت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی تراکتورسازی افزایش قیمت قیمت تراکتور جهاد کشاورزی افزایش قیمت ۳۵ درصدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۶۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید

مهدی رجبی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قیمت کنونی هر کیلو قارچ سرمزرعه ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان و مغازه های خرده فروشی ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است.

به گفته او، هم اکنون قارچ با نرخ های ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان در مغازه ها عرضه می شود، در حالیکه فروش بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان گرانفروشی است.

رجبی توزیع مویرگی را راهکار اساسی تنظیم بازار اعلام کرد و افزود: با راه اندازی بورس، فروش عمده قارچ یک مرجع قیمت گذاری دارد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ از توزیع روزانه ۴۰ تا ۵۵ تن قارچ در تهران خبر داد.

او با بیان اینکه سال گذشته ۲۱۰ هزار تن قارچ در کشور تولید شد، گفت: با توجه به احداث واحدهای جدید برآورد می شود که با افزایش ۵ تا ۱۰ هزار تنی تولید قارچ به ۲۲۰ هزار تن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • بهبود شرایط صنایع دارویی در گرو برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم