Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، روستای سبزکان، روستایی در اوج محرومیت با ۲۰ خانوار در دامنه کوهی قرار دارد که مردمانش چشم انتظار حمایت مسئولان هستند.

مردمان این روستا مردمانی سخت کوش و نجیب؛ اما محروم از امکانات اولیه زندگی هستند که سر پناه آن‌ها فقط شاخ و برگ درختان و سنگ است و سرمای خشک و سوزان زمستان آن‌ها را به خانه‌های غیراستاندارد کشانده است که با سوز سرما، دود آتش اشک از  چشمانشان بیرون زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردمانی که دانش آموزان آن‌ها در کانکس درس می‌خوانند و امید ساخت مدرسه‌ای مقاوم دارند و اهالی فاقد سرویس بهداشتی و حمام هستند و فقر و دوری منطقه، سختی زندگی را برای سنگر نشینان روستای سبزکان دوچندان کرده است.

اهالی این روستا که در گذشته آن قدر سرسبز بود که نام سبزکان بر آن نهاده شده بود، باز هم همتی جهادی می‌طلبند تا بتوانند از دل محرومیت، روستایشان سبزکان شود. 

تعدادی از خادمیاران امام مهربانی‌ها به همراه تعدادی از بسیجیان را‌هی روستای سبزکان شدند و با گذر از را‌های پر پیچ و خم وصعب العبور و ساعت‌ها طی کردن مسافت به روستای سبزکان رسیدند و اهالی روستا به استقبال آن‌ها رفتند و با مشاهده خادمیاران امام مهربانی، اشک در چشمانشان جاری شد. 

یکی از اهالی روستا با مشاهده خادمیاران و در آغوش گرفتن او گفت: سال ها است که می‌خواهم به مشهد مقدس بروم؛ اما اوج محرومیت نمی‌گذارد.

او افزود: سال هاست که دعایم مشرف شدن به مشهد مقدس است، اما امروز با دیدن شما آرزویم برآورده شد و شما خادمیاران رضوی امید را به روستای ما آوردید.

خادمیاران رضوی و بسیجیان آموزش و پرورش عشایری در شهرستان ریگان آستین همت را بالا زدند و خشت‌هایی را بر روی یکدیگر قرار دادند تا حمامی و سرویس بهداشتی برای اهالی روستا برپا کنند.

محمد سلطان آبادی، خادم امام مهربانی‌ها و مسئول گروه گفت: خیلی خوشحالم که در این روز تعطیل، می‌توانم خدمتی به همشهریان خود داشته باشم.

او با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که اهالی این روستا داشتند، مشکل سرویس بهداشتی و حمام بود، افزود:  با هماهنگی‌های صورت گرفته ۳ گروه جهادی، متشکل از خادمیاران رضوی و فرهنگیان آموزش و پرورش راهی روستای سبزکان شدیم.

سلطان آبادی با اشاره به اینکه با هماهنگی های صورت گرفته با یکی از خیران، مصالح فراهم و راهی منطقه سبزکان شدیم، تصریح کرد: این برنامه در سایر روستا‌های محروم شهرستان ریگان ادامه دارد تا شاهد رفع محرومیت از این روستا‌ها باشیم.

عیسی مولایی، خادمیار رضوی و فرهنگی آموزش وپرورش عشایری ریگان ابراز کرد: امروز خیلی خوشحالم که در این اردوی جهادی شرکت  کردم. 

او تصریح کرد: رفع محرومیت اهالی این مناطق، خدمت ما را در این مناطق دوچندان می‌کند.

علی فرامرزی، مسئول کانون خادمیاران رضوی ریگان گفت: گروه جهادی خادمیاران رضوی شهرستان ریگان متشکل از ۱۵ فرهنگی آموزش و پرورش عشایری، راهی مناطق عشایری شدند.

او تصریح کرد: این خادمیاران، ساخت ۴ سرویس بهداشتی و حمام را در این مناطق آغاز کردند. 

مسئول کانون خادمیاران رضوی ریگان با تبریک هفته بسیج گفت: تعدادی از بسیجیان فرهنگی در این اردوی ۲ روزه مشارکت دارند. 

او با بیان اینکه تمامی برنامه‌های جهادی ما در روستا‌های صعب العبور و محروم شهرستان ریگان است، تصریح کرد:  گرو‌های جهادی تاکنون در شهرستان کارهایی از جمله: ساخت دها واحد مسکونی،  سرویس بهداشتی، حصار منازل و  تکمیل تعدادی از  واحد های  نیمه تمام را انجام داده اند. 

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خادمیاران رضوی رفع محرومیت بسیج سازندگی خادمیاران رضوی سرویس بهداشتی شهرستان ریگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت اهالی هرمزگان در چایخانه حضرت رضا علیه السلام

دریافت 84 MB

به گزارش خبرنگار مهر، هرمزگانی‌های دلداده در مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت با حضور در چایخانه حرم مطهر رضوی به زائرین و مجاورین حضرت رضا علیه‌السلام خدمت خالصانه کرده و بزم نوکری این آستان مقدسه شرکت کردند.

کد خبر 6096480

دیگر خبرها

  • بهسازی نهرهای کشاورزی روستای آق قلعه به همت اهالی
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • فارسیان، پلکانی به بلندای تاریخ
  • عرض ارادت اهالی شعر و ادب به محضر امام صادق(ع) در مشهد مقدس
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • خدمت اهالی هرمزگان در چایخانه حضرت رضا علیه السلام
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • آغاز به کار چایخانه بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • آغاز به کار چایخانه امام رضا بابلسری‌ها در حرم رضوی