Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ضیایی رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند در خصوص وضعیت بیماری کرونا گفت: وضعیت بیماری کرونا در روز‌های اخیر نسبتا با ثبات شده است؛ هر چند که افزایشی را در موارد بیماری بعد از فرونشستن پیک ششم داشتیم اما در حال حاضر با واکسیناسیون انجام شده، موارد بیماری رو به افزایش نیست و تقریبا ثابت اما با افزایش نسبی خفیف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص علل افزایش نسبی خفیف بیماری افزود: علل افزایش بیشتر دورهمی‌ها و عدم توجه به دستورالعمل های بهداشتی است و می‌دانیم با زدن واکسن هم امکان ابتلا وجود دارد، ولی تحقیقات نشان داده که افرادی که واکسینه نشده اند ۶ برابر بیشتر از افراد واکسینه شده به بیماری مبتلا می‌شوند و ۱۴ برابر بیشتر فوت می‌کنند.

ضیایی بیان کرد: اگر واکسن بزنیم هم خطر ابتلا کمتر می‌شود و هم خطر موارد شدید و مرگ کمتر خواهد شد؛ همانطور که علی رغم باز شدن مدارس و ضعف در رعایت دستورالعمل های بهداشتی هنوز افزایش چشمگیری برای بیماری نداشتیم.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند عنوان کرد: توصیه ما تزریق واکسن و کامل کردن واکسیناسیون برای افرادی است که نوبت دوم را تزریق کرده اند یا افرادی که واجد شرایط برای نوبت سوم هستند.

او ادامه داد: از طرفی مدارس به صورت فعال بازگشایی شدند که خواهش ما این است علائم دانش آموزان کنترل شود؛ اگر خودشان یا دوستانشان علائمی داشتند به مسئولین بهداشتی مدرسه اطلاع دهند و از حضور در مدرسه اجتناب کنند و برای درمانشان اقدام شود.

ضیایی تصریح کرد: مسئولین مدرسه تأمین موارد بهداشتی از قبیل ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را بر اساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت داشته باشند.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش واکسن کرونا بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۶۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از دیگر مزیت‌های آسپرین بیشتر بدانیم

آفتاب‌‌نیوز :

پره اکلامپسی، یکی از بیماری‌های دوران بارداری است که با فشار خون بالا و آسیب اندامی مشخص می‌شود و علائم آن شامل تورم، افزایش وزن ناگهانی و سردرد است و به مسومیت حاملگی نیز شناخته می‌شود.

از هر ۲۰ زن باردار در ایالات متحده یک زن در معرض این بیماری قرار دارد. پره اکلامپسی، یکی از عوامل مرگ مادران باردار به‌شمار می‌رود.

به گزارش نیویورک تایمز، بسیاری از زنان باردار درباره این بیماری و راه‌های درمان یا کنترل آن اطلاعات کمی دارند.

گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده از ۱۰ سال پیش به زنانی که در معرض خطر پره اکلامپسی قرار دارند توصیه می‌کنند تحت نظر پزشک از هفته دوازدهم بارداری آسپرین بچه مصرف کنند. این گروه ویژه، هیاتی بانفوذ از کارشناسان هستند که دستورالعمل‌های همگانی سلامت صادر می‌کنند.

کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان با حمایت از این توصیه اعلام کرده است آسپرین با دز پایین که تحت نظر پزشک تجویز می‌شود به احتمال زیاد عوارضی ندارد و بهترین زمان برای شروع مصرف آن قبل از هفته شانزدهم بارداری است، اگرچه می‌توان آن را دیرتر هم شروع کرد.

افرادی که در بارداری قبلی‌شان دچار پره اکلامپسی شده‌اند، زنانی که دو قلو، سه قلو یا چند قلو باردارند، افرادی که به بیماری کلیوی، بیماری خودایمنی، دیابت نوع ۱ یا ۲ مبتلا هستند، همچنین زنانی که فشار خون بالای مزمن دارند، با خطر ابتلا به پره اکلامپسی مواجه‌اند.

به گزارش ایندیپندنت، پژوهش‌ها نشان می‌دهد مصرف آسپرین بچه با دز کم می‌تواند خطر ابتلا به پره اکلامپسی را تا ۱۵ درصد و خطر زایمان زودرس را تا ۲۰ درصد کاهش دهد. این دارو همچنین خطر محدودیت رشد داخل رحمی را تا ۱۸ درصد کم می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار اجتماعی جهان در هفته گذشته
  • مهمترین اخبار ۱۹ اردیبهشت/احتمال عرضه داروی ایرانی SMA
  • از دیگر مزیت‌های آسپرین بیشتر بدانیم
  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • تاثیر تغییرات هوایی بر بیماری‌های عفونی / افزایش انگل‌های روده‌ای با مصرف آب غیربهداشتی
  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته