Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ معاون اقتصادی رئیس جمهور از برنامه‌ریزی دولت برای کاهش میزان محرومیت در کشور و حل مسائل و مشکلات مردم در حوزه تامین معیشت خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور بعد از حضور در روستای زلزله زده گیشان به عنوان‌ کانون زلزله و بررسی اوضاع و ابلاغ پیام رئیس جمهور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نشست پس از استماع گزارش‌ها، دیدگاه‌ها و چالش‌های پیش روی استان از زبان مسئولان مرتبط اظهار داشت: امسال سال تلاش برای ما است و همه باید کمک و تلاش کنند تا مسائل و مشکلات معیشتی مردم و محرومیت‌هایی که در هرمزگان و دیگر استان‌ها وجود دارد برطرف شود.

رضایی با اشاره به بازدید از اسکله و انبارهای بندر شهید رجایی بیان کرد: هدف و سیاسیت دولت سیزدهم در بحث ترخیص و حمل کالاهای وارداتی که گاها در گمرک و بنادر معطل می‌شوند این است که حمل کالا را یکسره کنیم به صورتی که کالاها به صورت مستقیم از کشتی تخلیه و بر روی وسایل نقلیه منتقل شود و به مقصد استان‌ها ارسال شود.

1500 دانش‌آموزان قزوینی از تحصیل بازماندند؛ 40 درصد ترک تحصیل‌ها ریشه در مشکلات معیشتی داردنشست سران قوا برگزار شد/ تأکید بر تلاش هماهنگ برای حل مشکلات معیشتیواکنش نماینده ولی فقیه در لرستان به گزارش تسنیم|مشکلات معیشتی بانوان با حفظ کرامت و به صورت پایدار برطرف شود

معاون اقتصادی رئیس جمهور بیان کرد: باید اطلاعات کشتی‌ها بلافاصله قبل از رسیدن به بندرگاه ثبت و وارد سامانه شود و به محض اینکه وارد بندرگاه شد با کمترین توقف بارها تخلیه و از طریق ریل و ماشین اقلام به دست مردم برسد تا زمان کمتری صرف ترخیص کالاهای اساسی شود چرا که هر چقدر معطلی کالاها بیشتر باشد قیمت تمام شده آنها نیز مورد تاثیر قرار می‌گیرد.

محسن رضایی گفت: اخیرا به استان خوزستان سفر کرده و از بندرامام خمینی بازدید کردیم در این بندر در 6 ماهه نخست امسال 2 هزار کامیون از این بندر تخلیه و بارگیری شده بود اما اکنون روزانه به سه هزار کامیون رسیده است که امیدواریم این مهم در بندرشهید رجایی و مساله کانتینرهای انباشت شده در این بندر نیز به زودی اتفاق بیافتد و شاهد تسریع ترخیص و افزایش بارگیری‌های کامیون‌ها به سمت نقاط مختلف کشور باشیم.

وی همچنین با اشاره به بازدید از مجمتع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) گفت: کشتی سازی هرمزگان  بسیار خوب و دارای کارشناسان با تجربه‌ای بود که هم اکنون کشتی‌های متوسط تا 35 هزار تن در آن تولید و تعمیر می‌شد اما تقاضای مسئولان این مرکز افزایش این حجم به 70 تا 100 هزار تن بود که برنامه داریم با مشارکت برخی از کشورهای خارجی بتوانیم ظرفیت کشتی سازی هرمزگان را افزایش داده و کشتی سازی خوبی را در منطقه به وجود بیاوریم.

وی به بازدید از مناطق زلزله زده فین هرمزگان نیز اشاره کرد و اظهارداشت: بنا بر توصیه ریاست جمهوری و پیگیری مصوبه‌های معاون اول بازدیدی از مناطق زلزله زده فین داشتیم که کارهای خوبی در این منطقه انجام شده و ما آمده بودیم به مردم و گروه‌های جهادی بگوییم که دولت در کنار مردم زلزله زده هست و فراموش‌شان نمی‌کنیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون اقتصادی رئیس جمهور مشکلات معیشتی زلزله زده کشتی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی

محمدطیب صحرایی در نشست مشترک اعضای دولت و استانداران با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد: مشکلات استان هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه های فعلی حل نمی شود و این استانها نیازمند توجه و حمایت های ویژه هستند.

به گزارش ایرنا، وی پیشنهاد داد که برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

به گفته صحرایی، یکی از مهمترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح ها و اقدامات نیمه تمام است. به عنوان نمونه دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالی که بسیاری از ساختمان و زیرساخت های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت که اکنون ترمیم تخریب های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

صحرایی یکی دیگر از طرح های زیربنایی و اشتغالزای استان را «راه آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می تواند منجر به رونق طرح ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان ها شود.

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و استانداران، به فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران در استان کرمانشاه نشان می دهد این استان در فصل بهار سال گذشته با ۱۵/۴ رتبه اول بیکاری کشور، در فصل تابستان با نرخ بیکاری ۱۳.۶ رتبه دوم بیکاری و در فصل پاییز با نرخ ۱۲.۹ در رتبه سوم بیکاری کشور قرار گرفت.

استان کرمانشاه که با ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۱.۵ درصد از مساحت و ۲.۴ درصد جمعیت کشور را در بر می‌گیرد، از سال ۱۳۵۵ یکی از استان های با نرخ بیکاری بالا بوده و تاکنون نرخ بیکاری آن از میانگین کشوری پایین‌تر نیامده است بطوریکه چهار درصد از بیکاران کشور در این استان قرار دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرح اشتغالزایی بهبود یافتگان مراکز یاورشهر اجرایی شد

دیگر خبرها

  • معاون حقوقی رئیس جمهور اعلام کرد؛ استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای محکومیت جنایات اسرائیل
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • توافق کمیسیون اقتصادی مجلس با «مخبر» برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • تحقق شعار سال منوط به احیای اصول اقتصادی قانون اساسی است
  • بازدید معاون رئیس‌جمهور از زخم کهنه صنعت لرستان
  • بلاتکلیفی هزار و ۶۲ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بندرشهید رجایی/ تعیین تکلیف به زودی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی