Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا براساس حکم صادر شده از سوی "سعید محمد" سرهنگ پاسدار "حسن ملک‌حسینی" مسئول بسیچ سازندگی سپاه نینوا گلستان به عنوان مدیر اجرایی منطقه آزاد اینچه‌برون معرفی شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و اقتصادی کشور گفت: منطقه آزاد اینچه‌برون نقطه مهم و استراتژیک برای ایران است.

سعید محمد در مراسم دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی با علمای اهل سنت آق‌قلا و اهدای حکم مدیر اجرایی منطقه آزاد اینچه‌برون افزود: منطقه آزاد اینچه برون نیازمندی‌های از جمله تقویت ترانزیت در کردیور شمال به جنوب و شرق به غرب را دارد که اگر بتوانیم ارتباطات ریلی و زمینی آن را تقویت کنیم منطقه اینچه برون به یک مرکز استراتژیک برای کشور تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور رییس جمهوری گفت: ایران ظرفیت‌های دیپلماسی اقتصادی در این نقطه با کشورهای منطقه از جمله ترکمنستان و روسیه و قفقاز دارد و قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب بر اهمیت این منطقه افزوده است.

وی تصریح کرد: بخشی از اعتبار لازم برای راه اندازی این منطقه در بودجه سال آینده باید لحاظ شود و مساله ترانزیتی آن را حل کنیم.

وی یادآور شد: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سایر مناطق برای کمک به منطقه اینچه برون در نظر گرفته شده است.

وی ایجاد صنایع کوچک و متوسط تبدیلی را یک ضرورت برشمرد و خاطرنشان کرد: با این صنایع می‌توان محصولات کشاورزی گلستان را ذخیره، نگهداری، فراوری و در نهایت بسته بندی و صادر کرد.

محمد اظهار داشت: ارتباط با اقشار مختلف در قالب اتاق فکر و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه منطقه موثر خواهد بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی هم در این جلسه گفت: باید از فرصت حضور اقشار مختلف برای توسعه و رونق اینجه برون استفاده کنیم.

سیداحسان خاندوزی بیان کرد: استفاده از ظرفیت های ملی برای رفع محرومیت مناطق کم برخوردار در دولت مورد تاکید قرار دارد.

وی اضافه کرد: مردم در بودجه سال آینده تغییرات ملموس را در بخش های مختلف مشاهده خواهند کرد.

وی یادآور شد: برای توسعه گلستان باید از ظرفیت صاحبان منطقه، مدیران ارشد و نخبگان استفاده بهینه کنیم که استفاده از این ظرفیت ها بدون شک پیشرفت اجتماعی را به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا، اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان ۳۷۰ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

به گزارش ایرنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیات همراه از جمله "علی عسگری" معاون توسعه مدیریت و منابع، "عباس مرادپور" سرپرست معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی، "مهدی میراشرفی" معاون وزیر و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی، "سعید محمد" دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، "علی‌عادل عبادی‌نژاد داورانی" سرپرست دفتر امور استان‌ها و "فرشاد فتوت" مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارت‌خانه که پنجشنبه  شب وارد گلستان شدند.

حضور در گلزار شهدای گرگان و ادای احترام و قرائت فاتحه، دیدار با علمای اهل سنت،  دیدار با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان، شرکت در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و پیگیری مصوبات آن و جلسه شورای اداری استان و حضور در مراسم روز ملی گرگان و گفت و گوی زنده تلویزیونی با سیمای مرکز گلستان از دیگر برنامه سفر یک‌روزه خاندوزی به این استان شمالی است

برچسب‌ها منطقه آزاد تجاری صنعتی اينچه برون گرگان وزارت امور اقتصادی و دارایی گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه آزاد تجاری صنعتی اينچه برون گرگان وزارت امور اقتصادی و دارایی منطقه آزاد تجاری صنعتی اينچه برون گرگان وزارت امور اقتصادی و دارایی گلستان منطقه آزاد اینچه برون امور اقتصادی و دارایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۶۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان در گرگان آیین متمرکز نواخته شدن زنگ سپاس در دبستان دخترانه هاجر با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و تعدادی دیگر از مسئولان این سازمان برگزار شد.

در این مراسم با اهدای گل از معلمان قدردانی شد.

به گفته سید رضا نظری مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در هفته تجلیل از مقام معلم در تمامی مدارس از این بزرگواران قدردانی خواهد شد و دهیاران و شهرداران نیز در این راستا برنامه هایی خواهند داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد