Web Analytics Made Easy - Statcounter

 فعالان اجتماعی و دوستداران محیط زیست گناوه نسبت به تخریب ساحل ابن شهرستان در محدوده روستاهای ساحلی همجوار این شهر، معترض و ابراز گله‌مندی کردند.

به گزارش ایرنا، فعالان زیست محیطی گفتند: براساس بررسی‌های میدانی صورت گرفته تعدادی از ماشین‌آلات در هفته جاری، به صورت غیر قانونی اقدام به تخریب ، خاک‌برداری و انتقال ماسه از ساحل این شهرستان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها اظهارداشتند: مطابق با قانون، اگر شخص یا اشخاصی اراضی‌ ساحل و حریم شصت متری را با برداشت شن و ماسه، و خاک و سنگ تخریب کنند، تخلف قانونی مرتکب شده‌است و مراجع قانونی باید با شکواییه‌ سازمان‌های متولی، به این موضوع ورود کنند.

فعالان زیست محیطی تاکید کردند: برای شکل‌گیری چنین ساحلی، باید صدها سال بگذرد تا مجدد این طبیعت زیبا تشکیل شود و علاوه بر آن تخریب کردن موجب بروز و تشدید ریزگردها در مناطق مسکونی ساحلی خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: در پی اطلاع از تخریب بخشی از ساحل روستاهای همجوار شهر گناوه که از نقاط زیبا و گردشگری است، از محل بازدید و با ادارات مربوطه هماهنگی‌های لازم بعمل آمد.

کامبیز عبدالهی افزود: در برابر چنین تصرف های غیرقانونی، باید ادارات مربوطه ورود کنند و اجازه ندهند برداشت و تخریبی از این نقطه زیبا صورت گیرد.

وی گفت: با هماهنگی‌های ادارات مربوطه از روند تصرف و تخریب صورت گرفته جلوگیری خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: در پی مطلبی که در فضای مجازی در باره تخریب ساحل این شهر منتشر شد، بمحض اطلاع، بلافاصله کارشناسان این اداره به محل اعزام شدند و مشخص شد که این نقطه در حوزه استحفاظی شهر است و مربوط به اداره راه و شهرسازی است و ارتباطی به این اداره ندارد.

زبیده دهداری افزود: این اداره در راستای ماموریت و وظایف محوله، با پدیده زمین خواری به جد مبارزه و برخورد می‌کند و اجازه نمی‌دهد عده‌ای سودجو اقدامی غیرقانونی کنند.

وی از رسانه ها و مدیران شبکه های اجتماعی خواست قبل از انتشار مطالب در ارتباط با زیرسئوال بردن ادارات، هماهنگی و پیگیری و برای صحت و یا رد آن پاسخ لازم را دریافت کنند و سپس نشر دهند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: مردم درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در ارتباط با زمین خواری به این اداره اطلاع دهند تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی گناوه گفت: طبق قانون صیانت از اراضی ساحلی ۶۰متری در محدوده و حریم شهر برعهده راه و شهرسازی است و با توجه به تخریب صورت گرفته اراضی ساحلی، پیگیری و برخورد قانونی با متخلفان صورت گرفت.

امیر مظفرنژاد افزود: برای حفاظت اراضی یادشده ، یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن اقدام و چندین بار به عوامل تخریب تذکر داده شد که اصرار به ادامه کار داشتند.

وی ادامه داد- باتوجه به ادامه کار توسط عوامل تخریب ساحل، با دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفت و علیه اشخاص مورد نظر ،اقامه دعوا در مراجع قضایی شده است.

وی گفت: این اداره تا حصول نتیجه، خود را موظف به اجرای هر چه بهتر قوانین در زمینه اراضی ساحلی و هر آنچه که مربوط به حقوق بیت المال می‌باشد، می‌داند.

ساحل ماسه‌ای گناوه متصل به ساحل صخره ای روستاهای ساحلی مال خلیفه، مال قاید و چاهک از نقاط گردشگرپذیر استان بوشهر است.

 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۷۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در بازدید خود از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور ساخت تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

یعقوبعلی نظری در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محور‌ها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی افزود: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد.

استاندار خراسان رضوی بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوز‌ها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار می‌شوند و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهند گشت.

استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت