Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیش از ظهر امروز طرح « میقات صالحین» بسیج با حضور ۵۰ حلقه تربیتی ظهر امروز در مسجد جامع سنندج برگزار شد.

نماینده ولی فقیه استان کردستان در بازدید از طرح «میقات صالحین» در گفت‌وگو با خبرنگاران، برپایی اینگونه نشست‌ها در میان جوانان را امیدوارکننده توصیف کرد و افزود: برگزاری این نشست‌ها  و مطرح کردن آسیب‌های اجتماعی، مسائل روز، مسایل سیاسی و فرهنگی به معرفت‌افزایی و دانش‌افزایی در میان نوجوان و جوانان کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ایجاد انگیره و شور و نشاط اجتماعی را از تبعات مثبت این نشست‌ها برشمرد و گفت: برپایی این نشست‌ها رغبت جوانان را در راستای خدمت به نظام و مردم بیشتر می‌کند.

بهره‌گیری از ظرفیت جوانان مسیر توسعه جامعه را تسهیل می‌کند

امام جمعه سنندج نیز گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان در مسیر توسعه می‌توان زمینه رشد و توسعه جامعه را فراهم کرد.

ماموستا فایق رستمی با اشاره به آیات قرآن که در دوران حیات مسلمانان صدر اسلام جوانان زیادی در راستای خدمت به دین تلاش کردند افزود: با مطالعه تاریخ اسلام می‌بینیم که صحابه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) جوانان شایسته و برومندی در کنار پیامبر بودند و در تبلیغ و ترویج دین اسلام مجاهدانه نقش‌آفرینی کردند.

وی به زندانی شدن حضرت یوسف (ع) و اسارت وی در زندان اشاره کرد و گفت: آن حضرت در زندان در سایه ارتباط و پرستش و بندگی خدا با آینده‌نگری کشور مصر را از قحطی نجات داد.

امام جمعه سنندج بر تقویت مسایل اعتقادی، دینی و معنوی جوانان تاکید کرد و گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان در عرصه های مختلف می‌توان در مسیر توسعه کشور گام برداشت.

در ادامه مسول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه بسیج سنندج طرح میقات صالحین را یکی از طرح‌های تربیتی دانست و گفت: این طرح گسترده‌ترین طرح سپاه است که چند سالی است به صورت گسترده برگزار می‌شود.

ماموستا سعیدیان اظهارکرد: برپایی این طرح اقتدار بسیج و شبکه صالحین را به نمایش می‌گذارد.

وی هدف از برگزاری طرح صالحین را تقویت شبکه تربیتی جوانان عنوان کرد.

به گفته ماموستا سعیدیان، طرح صالحین متشکل از ۵۰  حلقه تربیتی خواهر و برادر ( در صفوف مختلف نوجوان ، جوانان، بزرگسالان) است.

انتهای پیام/2330/85

منبع: فارس

کلیدواژه: جوانان استان کردستان نماینده ولی فقیه نشست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۷۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • نشست زمین در یکی از محله‌های شهر سنندج
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • طوفان الاقصی جوانان غرب را بیدار کرد
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • جوجیتسوکاران چهارمحالی عازم مسابقات آسیایی شدند
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد