Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین گروه راهنمایان گردشگری برای حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران در «اکسپو ۲۰۲۰ دبی» و اجرای هدفمند بازدید از غرفه و معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور به دبی اعزام شدند. 

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پیامی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام از اعزام راهنمایان گردشگری به اکسپوی دبی ۲۰۲۰ خبر داد و نوشت: با توجه به اینکه اولین بخش غرفه کشورمان (در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی) به صنعت گردشگری اختصاص یافته است، نخستین گروه از راهنمایان گردشگری مسلط به دو زبان انگلیسی و عربی را به اکسپو اعزام کردیم تا ضمن معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کشور، راهنمایی و هدایت بازدیدکنندگان در طول مدت ۶ ماه برگزاری این نمایشگاه در سطح شایسته‌ای انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اصغر شالبافیان افزود: در روزهای آغازین افتتاح نمایشگاه اکسپو به دبی سفر کردم. یکی از مواردی که در این رویداد مهم بین‌المللی مورد توجه قرار گرفت؛ نحوه حضور و بازدید از غرفه کشورها بود. به گونه‌ای که چند نفر در ورودی غرفه مورد نظر حضور می‌یافتند و با توضیحات و هدایت راهنمایان آموزش‌دیده و تخصصی به بخش‌های مختلف غرفه موردنظر هدایت می‌شدند. تصمیم گرفتم این روش بازدید هدفمند را در پاویون جمهوری اسلامی ایران اجرا کنم.

به گفته آرش نورآقایی از راهنمایان گردشگری کشور گروه‌های راهنمایان گردشگری در تیم‌های مجزا (خانم و آقا) برای دوره‌های ۱۲ تا ۱۵ روزه و حضور در پاویون جمهوری‌ اسلامی ایران با هدف معرفی غرفه، جاذبه‌ها و ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری ایران به اکسپو اعزام می‌شوند.

اگرچه اکسپوها بنا به فلسفه اقتصادی و تجاری هستند،  بنا به دیگر رویدادهای جهانی از ورزشی و هنری تا علمی و صنعتی، آثار فرهنگی و هنری ویترین چشم‌نواز برای نمایشگاهی با این وسعت و معرفی و آغاز تعاملات بین‌المللی است حتی اگر این روابط بستر توسعه و همکاری‌های اقتصادی یا سیاسی کشورها باشد.

یکی از اهداف گردشگری ایران، در اکسپو دبی تبلیغ گردشگری ایران به خصوص در دوران برگزاری بازی جام جهانی قطر در سال آینده می تواند باشد؛ قطر برگزار کننده جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۱ نزدیک ترین مقصد به ایران است. علاقه‌مندان فوتبال می توانند در دوره برگزاری جام جهانی به ایران بیایند و از ایران چهار فصل بازدید کنند.

کشف مدارکی از سکونت انسان در جزیره هرمز از دوره پارینه‌سنگی

سرپرست هیأت باستان‌شناسی محوطه چنددرخت جزیره هرمز گفت: مستندنگاری این محوطه به شناسایی پراکندگی قابل توجهی از دست‌ساخته‌های سنگی منجر شد که باتوجه به مشاهدات باستان‌شناسان قابل انتساب به دوره پارینه‌سنگی میانی است.

سپهر زارعی با اعلام این خبر گفت: نتایج حاصل از بررسی اولیه‌ محوطه‌چنددرخت به‌منظور ارزیابی ظرفیت این محوطه برای انجام برنامه‌های میدانی آینده، روشن ساخت پیشینه حضور انسان در این جزیره، نیازمند بازبینی است.

او تصریح کرد: با وجود دست‌ساخته‌های سنگی شاخص می‌توان این مجموعه را به دوره‌ پارینه‌سنگی میانی منتسب کرد.

ضرغامی: مردم در فضای مجازی تخریب آثار تاریخی را به ما اطلاع دهند

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: در فضای مجازی همه افرادی که درباره تخریب یک اثر به ما اطلاع می‌دهند جزو سربازان افتخاری میراث‌فرهنگی هستند؛ تمام کسانی را که در فضای مجازی در این حوزه می‌نویسند، جزو نیروهای خودمان می‌دانیم.

سیدعزت‌الله ضرغامی در نشست هم اندیشی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: میراث‌فرهنگی شناسنامه کشور است و شما بزرگان و اساتید، سرمایه بزرگ ما هستید.

آنچه مهم است و باید به آن توجه شود این است که میراث‌فرهنگی ما در حال نابودی است. در سه ماه گذشته که جلسات مختلفی تشکیل دادم و در این مدت به مکان‌های مختلفی رفتم، دیدم کسی به فکر میراث‌فرهنگی نیست. زمانی که به سمنان رفتم، دیدم آثار ۲ هزار ساله به حال خود رها شده و محل تجمع معتادان شده است.

وی ادامه داد: در بازدیدی که از محله پامنار تهران داشتم، دیدم بسیاری از آثار تاریخی این محله رها شده است. باید این موضوعات را حل کنیم؛ به همین منظور برای آن بودجه در نظر گرفتیم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

روح حاکم بر جامعه، حقیقت فرهنگی هر ملت است

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی و معاون میراث‌فرهنگی کشور با بیان این که میراث‌فرهنگی امری تک‌بعدی نیست، گفت: روح حاکم بر جامعه حقیقت فرهنگی هر ملت است و با اتکا به میراث‌ فرهنگی کهن می‌توانیم به استقلال واقعی دست پیدا کنیم.

علی دارابی در نشست هم‌اندیشی با اساتید و پیشکسوتان میراث‌فرهنگی، گفت: هدف از برگزاری این نشست فراهم ساختن تشریک‌مساعی و تجارب آرا درباره میراث‌فرهنگی است. این جمع می‌تواند ما را در ارزیابی وضعیت میراث‌فرهنگی نسبت به گذشته، توصیف وضع موجود و چشم‌انداز آینده آن کمک کند.

وی افزود: این نخستین نشست هم‌اندیشی است و حدود صد نفر را برای شرکت در این نشست انتخاب کردیم، اما به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا حدود ۲۵ نفر امکان حضور داشتند و در جلسات بعدی از نظر سایر پیشکسوتان و اساتید میراث‌فرهنگی نیز استفاده خواهیم کرد.

عایق بندی بنای معبد آناهیتا در کازرون برای جلوگیری از نفوذ آب

مدیر داخلی مجموعه بیشاپور شهرستان کازرون از عایق‌بندی معبد آناهیتا در مجموعه جهانی بیشاپور این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این اثر تاریخی به‌منظور جلوگیری از نفوذ آب به سقف دالان‌های آن عایق‌بندی شده است.

محمدصالح‌ پوردست گفت: عایق‌بندی سقف بنا زیر نظر اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با نظارت مستقیم کارشناسان مربوطه با شیب‌ بندی و مصالح گل و آهک در مدت‌ زمان سه هفته انجام‌ شده است.

 مسئول اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کازرون نیز به خبرنگار ما گفت: این بنا به‌ صورت مکعبی، هر یک از اضلاع آن قریب ۱۴ متر است و از سنگ‌هایی حجاری‌شده با ابعاد مختلف و بدون ملاط به‌ صورت دو جداره ساخته‌ شده که به‌ وسیله بست‌های آهنی به یکدیگر قفل و بند شده‌اند.

موزه «تمبرهای زینتی» راه‌اندازی شد

موزه تمبرهای طلا و نقره با عنوان تمبرهای زینتی ایران به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) با حضور روسای کمیته ملی موزه‌های ایران و موزه ملی ارتباطات در تهران افتتاح شد.

موزه تمبرهای زینتی ایران با حضور سید احمد طباطبایی رئیس کمیته ملی موزه های ایران،  حسن عمیدی رئیس موزه ارتباطات و مدیرکل دفتر مدیرعامل و روابط عمومی شرکت ملی پست و مدیر مجموعه تولیدی پرنیا در محل خانه سکه ایران افتتاح شد.

در این موزه مجموعه‌ای از تمبرهای فاخر که تاکنون با همراهی شرکت ملی پست و صنایع‌دستی پرنیا تولید شده، تمبرهای طلای مشاهیر ایران و جهان که به صورت نقش برجسته خلق شده و سایر تمبرهای زینتی با موضوعات مختلف به نمایش گذاشته شده است.

شیراز همچون نگینی در تاریخ و فرهنگ هنر می‌درخشد

دبیر فرهنگستان هنر گفت: شیراز با مردمان هنرمند و صاحب‌ذوق، با شعرا، ادیبان و هنرمندان بزرگش، میراث باستانی، باغ‌های معروف، اماکن مذهبی و آستان مقدس شاه‌چراغ (ع) همچون نگینی در تاریخ و فرهنگ هنر می‌درخشد.

علیرضا اسماعیلی در همایش تجلیل از خادمان هنری مکتب شیراز با همکاری شهرداری شیراز و موسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا، از هنرمندانی که هنر را  سینه‌به‌سینه به فرزندان خود منتقل کرده‌اند تجلیل کرد. دستاوردهای پژوهشی و کتاب‌های منتشر شده در این زمینه معرفی شد.

اولویت ایران ساماندهی سفر گردشگران عراقی است 

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ساماندهی وضعیت گردشگران عراقی، تلاش برای توزیع جغرافیایی سفر آنها در سراسر کشور و نیز افزایش مدت زمان ماندگاری‌ حضورشان، از اولویت‌های وزارت گردشگری در بازار گردشگری عراق است.

علی‌اصغر شالبافیان در دیدار با ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق در محل وزارت امور خارجه، گفت: در تلاش هستیم تا با ساماندهی وضعیت گردشگران عراقی که با اهداف مختلف زیارت، درمان، سلامت و سیاحت به کشورمان سفر می‌کنند؛ میزبانی شایسته‌ای از آنها داشته باشیم.
وی با بیان اینکه بازار گردشگری عراق از اولویت‌های مهم همکاری‌های بین‌المللی به شمار می‌آید، افزود: ایجاد ساختار نظام‌مند در زمینه گردشگران ورودی به کشور و فراهم آوردن شرایط ایمن میزبانی در ایام کرونا، رویکرد اصلی ما پس از آغاز صدور مجدد روادید به حساب می‌آید؛ از این رو در تلاش هستیم با از میان برداشتن موانع و چالش‌های موجود در بخش گردشگری دو کشور به راهکارهای اجرایی مورد توافق  دو طرف دست یابیم.

گردشگری درمان شود، کشور نجات پیدا می‌کند

عزت الله ضرغامی گفت: گردشگری بیماری است که نیاز به شوک دارد و اگر درمان شود کشور را نجات می‌دهد.

ضرغامی در  هجدهمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به شکل‌گیری نگاه و اندیشه نو در وزارتخانه، افزود: تا زمانی که ساختارشکنی نشود موانع از بین نمی‌رود. از وزارتخانه خودمان شروع کرده‌ایم و تحول در نگاه و روش‌های اقدام را آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: چه کسی گفته مسئولان همیشه باید حرف بزنند؟ گاهی هم باید حرف‌های کارشناسان را بشنوند و به آن‌ها عمل کنند.

ورود گردشگر به کشور در حال حاضر بر سودآوری ارجحیت دارد

رئیس جامعه تورگردانان ایران با اشاره به آغاز رایزنی‌ها با آژانس‌های کشورهای مورد هدف، گفت: فعلا به سود فکر نمی‌کنیم بلکه به دنبال آغاز مسیر ورود گردشگر به کشور و ارتباطات مجدد هستیم.

ابراهیم پورفرج صدور روادید و باز شدن مرزها را اولین تقاضای اعضای هیئت مدیره تورگردانان از وزیر عنوان کرد و افزود: وزیر و معاونت گردشگری برای حل مشکلات پیگیر هستند. تلاش و پیگیری‌هایشان همچنین توجه ریاست جمهوری به دغدغه و تقاضاضای فعالان این حوزه جای قدردانی دارد.

وی به آغاز فعالیت اعضا برای آوردن تور به ایران اشاره کرد و گفت: تورگردانان اطلاع‌رسانی و گفت‌وگوهای خود را در حوزه‌های مختلف با بازارهای هدف اروپایی، چین، ژاپن و روسیه شروع کرده‌اند

پورفرج با ابراز امیدواری از افزایش تعداد گروه‌های ورودی تا پایان سال میلادی، ادامه داد: کرونا باعث تضعیف اقتصاد کشورها شده است و سفر به ایران مقرون به صرفه است. البته احساس امنیت گردشگر نسبت به سلامت محیطی که می‌خواهند به ان سفر کند، اهمیت دارد.

انتخاب کرمانشاه به‌ عنوان شهر خلاق، فرصتی برای معرفی فرهنگ ایران اسلامی

 دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران با اشاره به انتخاب کرمانشاه به عنوان شهر خلاق گفت: این رویداد فرصتی مهم است تا از ظرفیت‌های بین‌المللی یونسکو و معرفی هرچه بیشتر فرهنگ ایران اسلامی استفاده کنیم.

حجت الله ایوبی با اشاره به عضویت کرمانشاه در شبکه شهرهای خلاق یونسکو عنوان کرد: ۴۹ شهر در دنیا به شبکه شهرهای خلاق یونسکو پیوستند. در این دوره دوسالانه، کمیسیون ملی یونسکو-ایران، دو شهر را برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق یونسکو نامزد کرده بود.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران ادامه داد: پرونده تبریز در حوزه ادبیات و کرمانشاه در حوزه خوراک تکمیل و به دبیرخانه شهرهای خلاق ارسال شد و در نهایت شهر کرمانشاه پنجمین شهر ایران است که با شبکه جهانی شهر خلاق پیوست که این اتفاق را به مردم کرمانشاه تبریک می‌گویم.

مسیرهای گردشگری «بیابان لوت» تعیین و تثبیت شود

مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت بر ضرورت حفاظت و توسعه گردشگری همزمان و توامان در این بیابان تاکید کرد و گفت: مسیرهای گردشگری به سمت این اثر طبیعی جهانی باید به صورت شفاف تعیین و تثبیت شود.

مهران مقصوی با اشاره به ارزش‌های طبیعی و فرهنگی و اجتماعی بیان لوت بیان کرد: منطقه گندم‌بریان از مناطق بسیار زیبای بیابان لوت است که چند قله آتشفشانی دارد و دو قله آن مخروطی‌شکل و کاملا مشخص است. نمونه‌هایی از این نوع عوارض در سرزمین سیاه طبس کشورمان و در عربستان سعودی وجود دارد.

مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت افزود: قصد داشتیم جزو بیابان لوت معرفی شود، اما برای ثبت جهانی ایراد گرفتند که منطقه آتشفشانی جزو بیابان محسوب نمی‌شود البته توضیح دادیم که این عوارض جزو مناطق لوت است و چند قطعه عکس از عوارض بیابانی مختصر و خاص در آن مناطق ارائه کردیم.

وی اظهار داشت: گندم بریان جزو پدیده‌هایی است که گسل از آن عبور می‌کند و آتشفشان از میان گسل‌ها بیرون زده است. اگر چه در جهان منطقه‌ای منحصر بفرد نیست، اما به لوت تنوع و زیبایی بخشیده است که حایز اهمیت است.

برچسب‌ها شهر خلاق گردشگری جام جهانی فوتبال جامعه تورگردانان ایران میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر خلاق گردشگری جام جهانی فوتبال شهر خلاق گردشگری جام جهانی فوتبال جامعه تورگردانان ایران میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی راهنمایان گردشگری میراث فرهنگی شهرهای خلاق بین المللی بیابان لوت جام جهانی عایق بندی شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- آزاده صفی: سال ۲۰۱۸ پس از انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی، مسئولان استانی برای آماده‌سازی شهر و استقبال از این رویداد، دست به احداث، بهسازی و مرمت برخی از آثار و اماکن زدند که طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان‌های بوعلی و اکباتان و میدان مرکزی شهر از این دست بود.

در حین اجرای این عملیات، اشیای تاریخی از میدان مرکزی شهر همدان کشف شد که سر و صدا و حواشی بسیاری را به همراه داشت. پس از کشف این اشیا اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به همراه شهرداری همدان وعده ساخت سایت‌موزه را در این مکان دادند.

حواشی گریبانگیر همیشگی سایت موزه همدان

از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۱ که از طراحی تا بهره‌برداری سایت موزه به طول انجامید، این موزه که روزی قرار بود به عنوان یک اثر شاخص در مرکز شهر همدان خودنمایی کند و تاریخ این کهن‌شهر را به رخ گردشگران بکشد همچنان درگیر حواشی فراوان بود و حتی حواشی، پس از بهره‌برداری نیز دست از سر سایت موزه برنداشت و تا امروز نیز ادامه دارد.

احداث سایت موزه با همکاری سه مجموعه میراث‌فرهنگی، شهرداری و راه و شهرسازی و کشمکش بین این دستگاه‌ها از جمله معضلاتی بود که چند سال گریبانگیر پروژه بود و مدت‌ها پروژه را در سکوت عمرانی نگاه داشت و خبری از اجرای آن نبود.

در سال ۹۷ که سایت موزه گرفتار کشمکش اداری بود عباس صوفی؛ شهردار وقت همدان گفته بود که برای به نتیجه رسیدن پروژه و ساخت بنا، باید میراث‌فرهنگی و راه و شهرسازی، بودجه مورد نیاز را در کار تزریق کنند تا شهرداری بتواند عملیات عمرانی را ادامه دهد.

محمدحسین مرادی؛ معاون وقت بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این زمینه گفته بود این اداره وظیفه‌ای در قبال تأمین بودجه و اعتبار پروژه احداث سایت‌موزه میدان مرکزی همدان ندارد.

همان زمان کامران گردان؛ رئیس وقت شورای شهر همدان نیز درباره پروژه گفته بود که سه‌گانگی در سه نهاد میراث‌فرهنگی، راه و شهرسازی و شهرداری همدان از دلایل عمده طولانی شدن روند این پروژه است.

احمد ترابی؛ معاون وقت میراث‌فرهنگی همدان نیز همان زمان از رکود در روند ساخت پروژه سایت موزه میدان مرکزی همدان خبر داده و گفته بود این پروژه در همان مرحله‌ای که بوده، قرار داشته و پیشرفتی نکرده است و تنها آثار و اشیا تاریخی کشف شده به موزه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری منتقل شده است.

سایت موزه همدان قبرستان وعده‌های بی عمل مدیران

جدا از رکود طولانی پروژه و کشمکش بین دستگاه‌های مربوطه، وعده و وعیدهای بسیاری برای اتمام پروژه داده شد و سال‌ها سایت موزه میدان مرکزی همدان به قبرستان وعده‌های بدون عمل مدیران تبدیل شد و سرانجام اداره‌کل راه و شهرسازی از این پروژه کنار گذاشته شد و میراث‌فرهنگی و شهرداری اتمام پروژه را عهده‌دار شدند.‌

پس از آن نیز «افتتاح سایت موزه همدان در ماه‌های آینده» بارها تیتر رسانه‌ها شد و خلاصه این پروژه، پس از طی کردن هفت‌خان رستم شهریورماه ۱۴۰۱ و در سکوت خبری و ناباوری فعالان میراث‌فرهنگی و گردشگری افتتاح شد و در نهایت مدیریت آن به شهرداری واگذار شد.

باوجود اینکه انتظار می‌رفت افتتاح این مکان شاخص در میدان دیدنی همدان، میدان‌داری کند و به رونق گردشگری منجر شود اما حاشیه‌های بعد از افتتاح آنقدر قوی شد که تمام حواشی ساخت سایت موزه را از ذهن‌ها پاک کرد.

سایت موزه، محل وقوع معضلات اجتماعی در میدان مرکزی شهر

خلاصه اینکه پس از افتتاح هم گره از بخت تنها سایت موزه غرب کشور باز نشد و هر روز حاشیه‌هایش بیشتر از قبل شد و این حواشی تا جایی پیش رفت که حالا این موزه در میدان مرکزی شهر همدان به محلی برای وقوع انواع معضلات اجتماعی تبدیل شده است.

تأمین نیروی متخصص مانند موزه‌دار و راهنمای گردشگری، مهمترین مشکلات سایت موزه است که پس از گذشت یکسال و نیم از افتتاح، هنوز محقق نشده و گویا عزمی بر رفع این مشکل بزرگ نیز وجود ندارد. از طرفی شهرداری همدان فاقد این نیروهای متخصص است و از طرف دیگر میراث‌فرهنگی با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است و این معضلات وضعیت سایت موزه را به کلافی سردرگم تبدیل کرده است.

با وجود اینکه استقبال از سایت موزه در ایام خاص مانند تعطیلات و مناسبت‌ها چشمگیر است و گردشگران تمایل بالایی به بازدید از آن نشان می‌دهند اما این مکان همچنان فاقد استانداردهایی مانند راهنمای گردشگری و موزه‌دار است و آنطور که باید در معرفی تاریخ همدان به گردشگران موفق عمل نکرده است.

جای خالی راهنمای گردشگری و موزه‌دار در تنها سایت موزه غرب کشور

در سایت موزه میدان مرکزی شهر همدان که با عنوان عریض و طویل تنها سایت موزه غرب کشور شناخته شده است آثاری از دوران ماد، اشکانی و پایه ستون‌های دوره هخامنشی تا دوره اسلامی وجود دارد که نشان می‌دهد حدود ۳ هزار سال در لایه‌های مختلف آن زندگی وجود داشته و تاکنون نیز مهمترین میدان شهر همدان باقی مانده است.

بنابراین این موضوع می‌تواند اصلی‌ترین دلیل و ادعا باشد که این حجم از تاریخ و تمدن هنوز در شهر زنده است و اگر آنها را به تماشای مخاطبان بگذاریم در جذب گردشگر تأثیرگذار خواهد بود، اما متأسفانه هنوز عزمی بر مدیریت صحیح این مکان در همدان شکل نگرفته و سایت موزه به محلی برای وقوع معضلات اجتماعی تبدیل شده است.

کد خبر 6090742

دیگر خبرها

  • کاوش در فلک‌الافلاک / سکونت انسان قبل از عصر مفرغ تأیید شد
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • «گردشگری دریایی» فقط یک وعده در روز خلیج فارس بود!
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی