Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریپابلیک ورلد، هیئتی متشکل از پنج نفر از اعضای دو حزب مجلس نمایندگان آمریکا، پنجشنبه شب برای گفت‌وگو درباره تدابیر امنیتی وارد تایوان شدند. این دومین بار در یک ماه گذشته است که قانونگذاران آمریکایی از این جزیره بازدید می‌کنند.

این هیئت که متشکل از الیسا اسلاتکین، مارک تاکانو، کالین آلرد، سارا جیکوبز و نانسی میس است، با تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان نیز جلسه‌ای برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این دیدار، اسلاتکین در توییتر خود نوشت که سفارت چین در واشنگتن به آن‌ها در خصوص این دیدار هشدار داده است. پیش از این نیز دولت بایدن از قانونگذاران تایوانی برای یک نشست دموکراسی دعوت کرد که این اقدام چین را عصبانی کرد.

اسلاتکین، نماینده ایالت میشیگان در کنگره آمریکا، هدف از این سفر را حمایت مجدد واشنگتن از تایوان عنوان کرد و در بیانیه‌ای نوشت: «پس از جشن شکرگزاری با سربازان آمریکایی در کره، من به تازگی وارد تایوان شدم. پس از توقف در ژاپن و کره، خوب است که با مقامات اینجا ارتباط برقرار کنیم تا در خصوص مسائل اقتصادی و امنیت ملی بحث کنیم.»

در گفت‌وگوی آمریکا و تایوان که برای تعمیق همکاری و تقویت مشارکت اقتصادی برگزار شد، طرفین بر تهاجم اقتصادی چین به تایوان در دومین مذاکره اقتصادی سالانه سال ۲۰۲۱، گفت‌وگو‌های مشارکت رفاه اقتصادی آمریکا و تایوان تاکید کردند.

تنش‌ها بین پکن و تایپه در ماه‌های اخیر افزایش یافته است و بسیاری از کارشناسان درباره احتمال درگیری مسلحانه بین دو کشور هشدار داده اند. واشنگتن نیز نگرانی‌های جدی خود را در خصوص اقدامات پکن علیه تایپه و سرکوب قوانین تجارت بین‌المللی در این جزیره ابراز کرده است.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روابط آمریکا و چین منطقه تایوان دولت چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه روستا‌های شهرستان با حضور فرماندار پیرانشهر، "علیرضا مقدم"مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، بخشداران مرکزی و لاجان و کارشناسان و مسؤلان مربوطه در محل فرمانداری برگزارشد.   در این جلسه مسائل متعدد حوزه روستایی از جمله: تشویق مردم به استفاده از تسهیلات مسکن روستایی و آسان کاری در این خصوص، افزایش سهمیه قیر رایگان جهت آسفالت معابر روستاها، صدور سند ساختمان مسکونی روستایی و توجه ویژه به این حوزه، احداث دیوار حفاظتی و ساحلی در روستا‌های دارای شرایط حاد، مشکلات تجهیز و احداث ساختمان بنیاد مسکن شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی هم در این خصوص اتخاذ گردید.

دیگر خبرها

  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان