Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت صنعت فضایی در جهان در تولید قدرت با مؤلفه‌های اقتصادی، تجاری، امنیتی و تأمین نیاز‌های بشر به پیشرفت با تأثیرات کاربردی و ملموس در زندگی امروز و آینده، گفت: صنعت فضایی دیروز تنها مظهر اقتدار کشور‌ها بود، اما امروز به عنوان یکی از پیشران‌های اقتصادی مطرح است و در آینده نزدیک به عنوان بخشی از زیرساخت حکمرانی در حوزه‌های مختلف تجاری و اقتصادی و امنیتی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح جمعه در اولین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم که پس از یک دهه توقف برگزار شده بود به نقش این شورا در سیاست‌گذاری و ترسیم نقشه راه برای توسعه صنعت فضایی کشور اشاره کرد و گفت: اینکه بعد از نزدیک به ۱۱ سال اولین جلسه شورای عالی فضایی تشکیل می‌شود، نشان‌دهنده عزم این دولت برای توسعه صنعت فضایی است.

رئیس جمهور با تشکر از فعالیت‌های «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح»، «سپاه» و «ارتش» در حوزه فضایی، گفت: با مجاهدت جوانان متخصص و باورمند کشور تلاش‌های خوبی در صنعت فضایی شده است، اما به رغم این تلاش‌ها در این حوزه با جایگاه واقعی فاصله داریم.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعت، تجارت، کشاورزی و گردشگری عبور از مشکلات اقلیمی از جمله کم‌آبی و ده‌ها حوزه دیگر می‌توانند از خدمات فضایی برای توسعه و رشد خود استفاده کنند.

رئیس جمهور بر ارزان و بومی‌سازی صنعت فضایی تأکید کرد و گفت: همه بخش‌های فعال در این صنعت باید با هم‌پوشانی و هم‌گرایی و استفاده از تجربیات یکدیگر و پرهیز از کار‌های موازی دست به دست هم بدهند و خواسته مقام معظم رهبری را برای رسیدن به مدار ۳۶ هزار کیلومتری محقق سازند.

رئیسی افزود: البته دستیابی به این هدف یک مسیر حداقل ۱۰ ساله است، اما مطمئن هستیم که به فضل خداوند با روحیه جهادی متخصصین کشور و با حمایتی که دولت سیزدهم خواهد کرد این مسیر کوتاه و کوتاه‌تر خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه با وجود تهدید‌ها و تحریم‌ها و فشار‌های هدفمند دشمنان در صنایع فضایی و نظامی، دستاورد‌ها و پیشرفت‌های بسیار بزرگی در این بخش‌ها داشته‌ایم، اظهار داشت: استفاده از تجربه‌های دانشمندان و نیرو‌های کارآمد در این بخش، می‌تواند در دیگر بخش‌ها از جمله صنعت خودروسازی مشکلات را برطرف کند و آثار کیفی آن در دیگر صنایع از جمله ارتباطات، مخابرات و لوازم خانگی و زندگی روزمره مردم دیده شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر اراده کنیم حتما می‌توانیم در همه این حوزه‌ها هم به فناوری‌های پیشرفته با مزیت اقتصادی دست پیدا کنیم. ما باید به سرعت و با برنامه ریزی دقیق و منسجم، به فناوری تثبیت شده برای مدار‌های (LEO) برسیم و در گام بعد باید با برنامه ریزی دقیق و کار مجاهدانه، به سرعت به سمت مدار ۳۶ هزار کیلومتری (GEO) حرکت کنیم.

رئیسی گفت: اگر در صنعت فضایی و فضای مجازی حضور نداشته باشیم مجبور خواهیم شد در اتوبان ساخته شده توسط دیگران حرکت کنیم. صنعت فضایی یک نوع بازدارندگی برای تعرض دشمنان به کشور ایجاد می‌کند. وقتی ماهواره‌ای پرتاب می‌شود مردم و جوانان احساس قدرت و غرور می‌کنند.

رئیس جمهور همچنین با گرامیداشت یاد شهید تهرانی‌مقدم و سایر شهدای عرصه دفاع و توسعه فناوری‌های نوین کشور اظهار امیدواری کرد با هم‌فکری و هم‌گرایی و پشتکار نیرو‌های فعال در عرصه فضا و حمایت‌های دولت امید را در جامعه تقویت کنیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صنعت فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد مهاجری : جناب آقای رئیسی! به‌قول حاج‌ حسین‌ آقای‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست

محمد مهاجری؛ فعال سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: باید  استانهایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند از این وضعیت خارج شوند. باید فکر ویژه برای این استان ها داشت و باید کار جدی در این زمینه کرد.

متن پیام محمد مهاجری به این شرح است:

حضور گرامی رئیس جمهور محترم

با سلام.

در دیدار استانداران فرموده‌اید:

- کارگزاران دستگاه‌های اجرایی باید در عرصه عمل و با کار شبانه‌روزی امید مردم را ارتقا دهند.

- مردم باید این احساس را داشته باشند که دولت دارد کار می‌کند.

- باید ضمن گزارش کارها و اقدامات و تلاش برای گره‌گشایی از اذهان مردم، دلایل و علل ناکارآمدی‌های احتمالی را نیز به گزارش کرد.

- همه ی بخشها برای تحقق شعارسال باید برنامه داشته باشند.

-هیچ بخشی از تولید اعم از کارخانه‌های بزرگ وکارگاهها نباید بی‌برنامه باشند.

- استانها باید برای جهش تولید برنامه کلان و استانی و اقلیمی داشته باشند.

- بانکها باید در زمینه تامین مالی به موقع واحد های تولیدی کمک‌ کنند.

-  باید با عموم‌مردم سخن‌گفت، ارتباط با مردم را همواره به استانداران و مدیران تاکید کرده‌ام.

-باید پرداخت تسهیلات برای ازدواج و اشتغال ومسکن در اولویت قرار بگیرد.

- باید  استانهایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند از این وضعیت خارج شوند. باید فکر ویژه برای این استان ها داشت و باید کار جدی در این زمینه کرد.

- باید نتیجه جلسات، رفع موانع تولید باشد.

- باید از  محصولات روستایی حمایت کنیم ومحصولاتشان به موقع خریداری شود.

- باید بهره‌وری را بالا ببریم.

- باید در یک سری مسائل کار فرهنگی کنیم. وزارت‌خانه های فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش، سازمان صداوسیما، چهره ها و ... باید تلاش کنند.

- الگوهای مصرف  آب و برق و گاز و انرژی باید تبلیغ شود.

جهت‌استحضار جنابعالی عرض می کنم 34ماه از عمر دولتتان گذشته و شما هنوز دارید میگویید:"باید" فلان شود و "نباید" بهمان شود.

خدا عمر باعزت بدهد به حاج‌حسین‌آقای شریعتمداری که در چنین مواقعی خطاب به روسای‌جمهور پیشین (البته نه همه شان، بلکه به بعضی شان!) به درستی می‌نوشت: "الان زنگ انشا نیست، زنگ حساب است آقای رئیس‌جمهور! انشا خواندن مال روزهای تبلیغات بود"

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • محمد مهاجری : جناب آقای رئیسی! به‌قول حاج‌ حسین‌ آقای‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت