Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دبیر شورایعالی مناطق آزاد با بیان اینکه "فضای رانت و فساد را از مناطق آزاد جمع می‌کنیم"، گفت: خط اهن گلستان باید به شاهرود متصل شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، سعید محمد در دیدار با نماینده ولی فقیه استان گلستان اظهار کرد: پیشتر به عنوان مسئول قرارگاه خاتم به گلستان سفر داشتم و بخشی از فعالیت های خاتم الانبیاء در استان به پایان رسیده و بخشی از آن متوقف شده است اما اکنون در بخش مناطق آزاد به گلستان سفر کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 8 منطقه آزاد فعال در کشور داریم، افزود: 7 منطقه جدید در مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب و ابلاغ شده که راه اندازی آنها در دستور کار است.
وی با یادآوری این‌که اخیراً رهبر معظم انقلاب (مدظله) تحول در مناطق آزاد و توجه به بحث فرهنگی و اجتماعی را مورد تاکید قرار داده‌اند، اضافه کرد: متاسفانه بومیان مناطق آزاد از نظر فرهنگی دچار آسیب شده‌اند و دنبال پیوست های فرهنگی برای مناطق آزاد هستیم. توسعه مناطق آزاد باید با لحاظ پیوست های فرهنگی و اجتماعی باشد و شاخص های اقتصادی نباید به جامعه آسیب بزند.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اعلام این‌که تنها 2 درصد صادرات کشور از مناطق آزاد انجام می شود، گفت: همچنین 7 درصد از سرمایه گذاری کشور و یک درصد از فعالیت تولیدی کشور در مناطق آزاد انجام می شود.

تدوین طرح تحول در مناطق آزاد
محمد از برنامه ریزی برای طرح تحول در مناطق آزاد خبر داد و افزود: با توجه به اینکه مناطق آزاد جدید مصوب شده همه در مرز کشور حضور دارند همکاری با کشورهای منطقه را هم در دستور کار قراردادیم و تلاش داریم با مشوقات این مناطق مثل معافیت گمرک، معافیت مالیاتی و تردد بدون ویزا موجب رونق این مناطق شویم. متاسفانه حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده که مصوب شده به فعالان این مناطق صدمه می زند.
وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی بر اجرای قانون ماده 65 در مناطق آزاد تاکید کرده است، توضیح داد: براساس این قانون تمام امور به دست مدیران مناطق اجرا می شود مگر موارد امنیتی ولی الان دستگاه های اجرایی درآمدهای خود را بر می دارند ولی تعهدات خود را قبول نمی کنند.
مشاور رییس جمهور با اشاره به فشار مضاعف برخی دستگاه ها بر مناطق آزاد و فعالان اقتصادی اظهار کرد: این فشار باعث شده مدیران برای جبران هزینه ها به سمت زمین فروشی در مناطق آزاد بروند و حتی حقوق پرسنل از فروش زمین تامین می‌کند. باید مدیران قوی بگذاریم تا نگرانی هایی که به دلیل فساد، رانت و لابی ایجاد شده برطرف شود و در فضای شفاف اقتصادی سرمایه گذاران بتوانند ورود کنند.

اینچه برون کریدور اقتصادی شمال-جنوب
محمد با بیان اینکه برای شروع کار اینچه برون به گلستان آمده ایم، تصریح کرد: گلستان ظرفیت بالای دیپلماسی اقتصادی دارد و با توجه به اینکه از کریدور شمال - جنوب در حال حذف بودیم می تواند محل صادرات محصولات کشاورزی شود.این منطقه می تواند معیشت مردم گلستان را ارتقاء دهد ولی باید حرکت های اقتصادی را بهبود داد.
وی همچنین از انتخاب مشاور برای تهیه طرح جامع منطقه آزاد اینچه برون خبر داد و گفت: در این طرح نیازمندی های مردم، ظرفیت ها و بازارهای منطقه شناسایی و براساس آن جانمایی صنایع در منطقه انجام شود. منطقه آزاد انزلی به عنوان معین منطقه آزاد اینچه برون انتخاب شده و تا زمان شکل‌گیری و توسعه، منطقه آزاد اینچه برون از طریق منابع مالی انزلی حمایت می شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تاکید بر این‌که راه آهن گلستان باید به شاهرود متصل شود تا مزیت اقتصادی داشته باشد و این کریدور ترانزیتی رونق بگیرد، گفت:  حدود 2400 واحد تولیدی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور شکل گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رانت فساد مناطق آزاد مناطق آزاد مناطق آزاد منطقه آزاد اینچه برون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۸۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند

 مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در مراسم روز کار و کارگر چابهار اظهار داشت: کارگران به عنوان ستون فقرات اقتصاد و تولید هستند و اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ سازمان منطقه آزاد چابهار، ضمن نکوداشت به پاس قدردانی از خدمات ارزنده و بی دریغ کارگران نجیب، متعهد و پرتلاش این روز مبارک را خدمت شما تبریک عرض می‌کنم.

حمیرا ریگی گفت: بر کسی پوشیده نیست که کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی و عرصه تولید جامعه مشغول به فعالیت هستند و نقش بسیار بی بدیلی را در اقتصاد کشور دارند و قطعاً بخش عظیمی از دستاوردهای اقتصادی و صنعتی کشور هم مرهون تلاش های مجاهدانه و شبانه روزی این انسان های شریف، یعنی شما کارگران بزرگوار هستید.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزادچابهار افزود: از این رو رقع موانع تولید و زمینه جهش تولید با مشارکت مردم با دستان مبارک و دانش شما کارگران خلاق و نوآور محقق می‌شود.

وی گفت: روز جهانی کار و کارگر برای همگان تداعی گر تلاش و همت ارزشمند انسان های سخت کوش در عرصه تولید است و این هفته به عنوان هفته کار و کارگر، فرصتی مناسب برای تبیین نقش ارزنده کارگران عزیز در تولید و اقتصاد، توجه به جایگاه منحصر به فرد سرمایه های انسانی در بنگاه های اقتصادی و ارج نهادن به مقام شامخ کارگران و کارفرمایان است.

ریگی بیان کرد: در دوره نوین مدیریتی نوین سازمان منطقه آزاد چابهار با رویکردی توسعه محور و همچنین با رهیافتی لجستیکی از سرزمین اقتصادی منطقه آزاد چابهار در روز جهانی کارگر فرصت را مغتنم شمرده و به افق های جدید می اندیشیم و می خواهیم به کمک شما عزیزان در مسیر جهانی شدن حرکت کنیم که نقش کارگران متعهد، خلاق و فناور در تولید بویژه در حوزه صنعت دانش بنیان بی دیل است و نه تنها به آن ایمان داریم بلکه با پشتوانه آن در این مسیر قدم گذاشتیم و بر این باور هستیم که امنیت اقتصادی هر کشور هم به دست کارگران آن کشور است.

وی تصریح کرد: با توجه با اهمیت و جایگاه کار و کارگر در اسلام امروزه شاهد هستیم که کشورهای توسعه یافته غیر مسلمان توانسته‌اند بر اساس عمل و اقدام در راستای احکام اسلامی و موازین دین اسلام گام هایی را در جهت شکوفایی تولید و رونق اقتصادی خود بردارند و از قوانین مبین اسلام برای رشد اقتصاد کشورهای خود بهره ببرند.

رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزادچابهار گفت: رشد و شکوفایی بر اساس تعهد، سخت‌کوشی و نظم کارگر است و نباید از این غافل باشیم که امنیت شغلی آن حداقل خواسته ای است که کارگران عزیز به آن نیاز دارند و مورد انتظار ما از کارفرمایان بزرگوار است.

وی افزود: بدیهی است که در جنگ اقتصادی امروز کشورهای دشمن با جمهوری اسلامی ایران، تنها می توان با اتکا بر تولید داخلی از آن سربلند عبور کرد و جامعه کارگری در تحقق این امر می تواند نقش موثری داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • درباره میوه‌فروشی که ۱۶ سال فکر کردیم «فریدون فروغی» است!
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • ۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • ۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان