Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با اشاره به شرایط خاص جامعه به لحاظ اقتصادی اظهار کرد: این شرایط وظایف خاصی را نیز برای ما معین می‌کند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر الگو بودن حضرت علی(ع) تصریح کرد: امیرالمومنین در فرازهای 101 به بعد نامه 53 نهج‌البلاغه که مربوط به مدیریت عالی یک جامعه دینی و اخلاقی است، چند قشر از افراد جامعه را معرفی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکید حضرت علی(ع) بر توجه به اقشار ضعیف جامعه است، افزود: ایشان می‌فرمایند سهمی از بیت‌المال باید برای این اقشار در نظر گرفته شود و اگر از این اقشار غفلت شود، جوابی در قیامت ندارید.

آیت‌الله خاتمی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مواسات و کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: اصل مهم این است که نمی‌توان و نباید نسبت به امور مسلمانان بی‌تفاوت بود.

آیت‌الله خاتمی روز پنجم آذر را یکی از روزهای برجسته و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) با نفس قدسی خود، فرمان تشکیل بسیج مستضعفین صادر کردند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تاکید کرد: هر چه زمان سپری می‌شود، معلوم می‌شود که این فرمان، فکر الهی، ارزشمند، ضروری و لازم برای جامعه است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند هر کس دل در گرو انقلاب دارد، بسیجی است که بعضی‌ها به‌صورت منظم، منسجم، تشکیلاتی و دارای آموزش در ابعاد مختلف بوده و در تمام اقشار حضور دارند و عده‌ای هم شاید منظم و منسجم نباشند اما به تمام معنا انقلابی، علاقه‌مند و دلسوز به انقلاب و خادم به نظام هستند.

آیت‌الله خاتمی دوران دفاع مقدس را قله رفیع برای جلوه بسیج عنوان و تصریح کرد: آن زمانی که تمامیت ارضی ما مورد هجوم دشمن بود هر کس از هر قشر و صنفی که احساس مسؤولیت می‌کرد برای دفاع از وطن آمد و نام درخشانی از خود در تاریخ دفاع مقدس به یادگار گذاشتند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه حضور بسیج منحصر به دوران دفاع مقدس نشد، ادامه داد: بسیج بعد از دفاع مقدس در امور دیگر از جمله در ریشه‌کنی فلج اطفال، حوادث مختلف مانند سیل و زلزله، محرومیت‌زدایی و مبارزه با ویروسکرونا و سایر عرصه‌ها با تمام توان وارد میدان شده و اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

وی به سایر مناسبت‌های پیش‌رو از جمله هفتم آذر، سالروز شهادت دانشمند هسته‌ای، شهید دکتر فخری‌زاده، اشاره کرد و گفت: شهید دکتر محسن فخری‌زاده، از برجسته‌ترین دانشمندان بود.

آیت‌الله خاتمی به در پیش بودن روز جهانی فلسطین یعنی روز هشتم آذر اشاره و تصریح کرد: این روز، روز همبستگی با مظلوم‌ترین قشر تاریخ جامعه‌ای است که سرزمین آن‌ها قبله اول مسلمانان بود و با توطئه استکبار شرق و غرب از سرزمین خود بیرون رانده شده آواره شده‌اند.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه استان زنجان رهبر معظم انقلاب زنجان امام جمعه زنجان شهدای هسته ای آیت الله خاتمی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند

حجت‌الاسلام علی جعفری؛ معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور اظهار کرد: بیش از ۷ سال از دوره چهارم فعالیت سازمان روانشناسی به همت وزرا و نمایندگان بهداشت و علوم  می گذرد که ما  سعی کرده ایم تا بتوانیم کم و کاستی ها را جبران کنیم. به همین دلیل کلینیکی را برای به وجود آوردن نور امید و نشان دادن  مسیر درست زندگی افتتاح کردیم تا بتوانیم در راه فرهنگی قدم بر داریم. در کوتاه‌ترین زمان به کمک مسئولان ذی‌ربط می‌توانیم این کلینیک مشاوره‌ای را برای مددجویان کمیته‌امداد در ۳۱ استان ایجادکنیم.

وی افزود:در کلینیک تمام موارد زیر نظر خواهند بود، زیرا از فضای کاربری می‌خواهیم بیرون بیاییم و بتوانیم رصد دقیق داشته باشیم و متناسب با نیازهای خانوده مدد جویان زیرساخت‌های مشاوره‌ای در مناطق دورافتاده و محروم ایجاد کنیم. ما یک نهاد حمایتی هستیم که بتوانیم به تقویت و بالا بردن اعتماد به نفس مددجویان در زندگی و ایجاد اشتغال کمک کنیم. البته ناگفته نماند این خلاء وجود داشته که مجموعه مشاوره‌ای ما نیازمند  زیرساخت روانشناختی با سطح بالاتر  و تخصصی داشت. اما حالا  مراکزی با سطح بالاتر و تخصصی در سراسر کشور یعنی تمام  استان‌ها  ایجاد کرده‌ایم و بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی یا مشاوره در ادارات مشغول ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مددجویان کمیته امداد هستند.

جعفری تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده؛ حدود ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی و نیازمند دریافت خدمات روانشناسی هستند، اما به این معنا نیست که آن‌ها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را پوشش می‌دهند.

او گفت: جامعه هدفی که ما داریم در کمیته امداد افرادی هستند که بی چون و چرا در راستای کمک به مردم می کوشند در گذشته خدمات کمیته امداد بیشتر در حوزه معیشتی بود ولی یکی از خدمات ارزشمند که در سال های اخیر شاهد تحول جدی در این حوزه هستیم، همین خدمات فرهنگی است. ما به کمک روان درمانی حتی توانستیم بسیاری از زندانیانی که حقیقت را بازگو نمی کردند تا کمکشان کنیم مسیر را هموار کردیم. می توان گفت حضور مشاوران متخصص در سراسر کشور می‌تواند کلید طلایی برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم باشد.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)