Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت دفاع چین روز پنجشنبه اعلام کرد آمریکا باید به خانواده‌های قربانیان حملات هوایی در سوریه غرامت پرداخت کند.

به نوشته خبرگزاری «شینهوآ»، «وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع ملی چین با اشاره به اینکه عاملان این کشتار غیرنظامیان باید محاکمه شوند گفت: «جان سوری‌ ها نیز اهمیت دارد».

این مقام چینی افزود، این حملات هوایی که جان غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان را گرفت، نمایشی از تکبر، دورویی و استانداردهای دوگانه آمریکا در قبال مسائل حقوق بشری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیان در ادامه، این حمله را «لکه ننگ و مایه شرم» در تاریخ حقوق بشر توصیف کرد و از آمریکا درخواست کرد از مداخله در امور داخلی دیگر کشورها خودداری کرده و با احترام به حقوق بشر، از تکرار تراژدی‌های مشابه جلوگیری کند.

آمریکایی‌ها که به بهانه مبارزه با داعش در سوریه حضور نظامی دارند، در سال ۲۰۱۹ طی یک حمله هوایی جان ده‌ها شهروند سوری را گرفتند. در این حادثه، جنگنده اف ۱۵ آمریکایی، بمبی دویست کیلویی بر روی تجمعی در کنار رودخانه را که اغلب زن و کودک بودند انداخت. این جنگنده برای اطمینان از اینکه بازمانده‌ای باقی نمانده باشد دو بمب یک تنی دیگر در این نقطه رها کرد.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، در این حادثه حدود هفتاد غیرنظامی سوری جان خود را از دست دادند و هیچگاه تحقیقات مستقلی درباره آن صورت نگرفت.

چندی پیش سخنگوی وزارت خارجه چین در این‌باره گفت، چه در عراق، چه سوریه و چه افغانستان، حقایق بارها و بارها ثابت کرده‌اند که ایالات متحده با تحمیل اجباری دموکراسی و ارزش‌های خود به دیگران، به جای ثبات و رفاه، آشفتگی و هرج و مرج را برای جهانیان به ارمغان می‌آورد. ایالات متحده اعتبار حقوق بشر و دموکراسی خود را کاهش داده و دموکراسی آمریکایی مدتهاست که ورشکسته شده است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: غیرنظامیان سوری حقوق بشر داعش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم؛ محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند