Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران با تأکید بر لزوم رسیدگی به حقوق نجومی بگیران از مسئولان دولت و نمایندگان مجلس ابراز داشتند که با سرعت و قاطعیت با این مسئله برخورد شود و نتیجه برخورد به‌صورت شفاف به مردم اعلام شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا جوکار امام‌جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و خدامحوری در همه ابعاد زندگی اظهار داشت: از جمله ویژگی‌های بندگان شاخص خدا بردباری، تواضع در کردار، رفتار و عبادت، شنیدن کلام بدون گناه، خوش‌رفتاری و نگهداری شأن انسان مؤمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جوانان و نوجوانان بسیجی محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و پیشگامان ایران قوی هستند و در عرصه‌های مختلف به مردم و مسئولین کمک کرده و از زبان مردم مشکلات را مطالبه گری می‌کنند و باید به آن‌ها میدان داد تا بتوانند خوش بدرخشند.

امام‌جمعه شهرقدس با اشاره به فرمایشات رسالت آفرین مقام معظم رهبری به مناسبت هفته بسیج گفت: در هفته بسیج فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و فرماندار به‌عنوان دو مسئول بسیجی صحنه‌های مدیریتی را به‌دست گرفتند و مراسم معارفه آن‌ها همراه با یادواره شهدا و مکان مصلی که منشأ ارزش‌های معنوی و مذهبی برای مردم است، برگزار شد و این اقدامات ارزشمند و قابل قدردانی است و جوانان مؤمن انقلابی آماده همکاری با مسئولین هستند تا به اهداف گام دوم انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم.

جوکار بیان کرد: از مسئولان دولت به‌ویژه نمایندگان مجلس انقلابی انتظار می‌رود که پس از گذشت 5 سال از دستور رهبری مبنی بر رسیدگی به حقوق نجومی بگیران، با سرعت و قاطعیت به این مسئله برخورد داشته و نتیجه برخورد را به‌صورت شفاف به مردم اعلام کنند و اقدامات پیشگیرانه با قانون‌گذاری درست و اصلاح ساختار نظام اداری انجام شود و این امر مطالبه از مسئولان در تریبون نماز جمعه است.

وی با اشاره به تجمع مردم اصفهان و چهارمحال و بختیاری در زمینه کم‌آبی منطقه تصریح کرد: مطالبه‌گری منطقی و قانونی حق مردم است و کاهش میزان آب بخشی به دلیل کاهش نزولات آسمانی و بخشی به دلیل مشکلات و ضعف مدیریتی است و باید به سیاست‌های راهبردی توجه شود و خواسته مردم به‌درستی شنیده شود.

فرامین رهبری فصل الخطاب برجام است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن لزومی امام‌جمعه پاکدشت در خطبه‌های عبادی سیاسی و دشمن‌شکن این هفته نماز جمعه با اشاره به تحولات اخیر در مذاکرات برای رسیدن ملت ایران به خواسته‌های به حقشان اظهار داشت: برجام جام شکسته حیله‌های استکبار جهانی است، ملت ایران از خواسته‌های برحقشان کوتاه نخواهند آمد.

وی افزود: خواسته‌های ملت در گفتار رهبری تداعی شده و خط قرمز ایران، فرامین رهبری است.

خطیب نماز جمعه پاکدشت در ادامه به حرکت‌های اخیر ریاست جمهوری در تسریع حل مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه مشکلات بسیار است و صدمات وارده به کشور در طول 8 سال گذشته فراوان اما مردم با صبرشان همیشه همراه این انقلاب بوده و هستند.

خطیب نماز جمعه پاکدشت در ادامه تصریح کرد: اعتراضات مسالمت آمیز مردم در رفع موانع و مشکلات امروز نباید به حربه برای دشمنان و کینه توزان به انقلاب تبدیل شود، مردم در کنار دولت برای رفع صدمات وارده به کشور راهگشا باشند.

لزومی در ادامه اضافه کرد: متأسفانه دولت یازدهم و دوازدهم هیچ‌گونه نظارتی بر مسئولان خود نداشته و حقوق‌های نجومی این روزها باید مشخص شود؛ مسئولان قضایی در ادامه رفع موانع و مشکلات با رسیدگی به مسئله حقوق‌های نجومی به دولت در برقراری عدالت اجتماعی و تسریع در رفع مشکلات معیشتی اقتصادی کمک کنند.

امام جمعه پاکدشت در پایان ضمن تأکید بر داشتن همدلی مردم و دولت خاطرنشان کرد: همدلی و همراهی می‌تواند مشکلات را از سر راه انقلاب بردارد و شاهد شکوفایی و پیشرفت در حوزه‌های مختلف باشیم.

بسیج در حوادث طبیعی و غیرطبیعی تا آخرین نفس در کنار مردم می‌ماند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود نورپور امام‌جمعه گلستان در خطبه‌های عبادی و سیاسی ضمن تبریک هفته بسیج گفت: در جامعه اسلامی روز به روز بر اقتدار و عظمت بسیج و برکات آن افزوده می‌شود و همان‌طوری که مقام معظم رهبری در پیامشان به مناسبت هفته بسیج فرمودند در پرتو خردمندی و درست اندیشی، با اعتماد و توکل به خداوند دانا و توانا می‌توانید در همه مسائل کشور و ملت، اثربخش و مشکل‌گشا باشید این تجربه چند دهه ملت ایران است.

وی ثمرات و برکات بسیج را اقتدار، امنیت، خدمت، عمران و آبادانی، پیشرفت قلمداد کرد و افزود: بسیج مستضعفان از روزی که تشکیل شده است تا به امروز نقش‌آفرین بوده و در هشت سال دفاع مقدس 90 درصد نیروها و رزمنده‌ها بسیجی و از اقشار مختلف، جوان و پیر و دانشجو و طلبه و... بودند و بعد از دفاع مقدس در عرصه سازندگی، خدمت‌رسانی و در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده است.

 امام‌جمعه گلستان تصریح کرد: بسیج بلاگردان مردم است که در حوادث طبیعی و غیرطبیعی سینه سپر می‌کند و تا آخرین نفس در کنار مردم می‌ماند.

نورپور گفت: روحیه بسیجی گری که همان روحیه ایثار، جهاد، تلاش، اخلاص، ایمان، غیرت و دشمن‌ستیزی و عزت طلبی است را باید حفظ کرد تا به این مملکت و نظام آسیبی نرسد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانشمند هسته‌ای دکتر محسن فخری زاده و مجید شهریاری بیان کرد: این شهیدان والامقام از رویش‌ها و برکات انقلاب و خود بسیجی کامل بودند و خدمات بزرگی را به انقلاب اسلامی عرضه کردند.

امام‌جمعه گلستان در پایان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی عصاره ملت و نقش‌آفرین است خاطرنشان کرد: مجلس انقلابی همانند شهید مدرس عمل کنند و با منش و رفتار مدرس موضع گرفته و از اسلام صیانت کنند.

حرکت بسیجی در هر زمینه‌ای نتیجه‌اش پیروزی است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسماعیلی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ ینْصُرْکمْ وَیثَبِّتْ أَقْدَامَکم مصداق بارز این آیه نیروهای مخلص و مجاهد و مقاوم بسیج است، روز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام عزیز در سال 58 یادگار ماندگار و اقیانوس بی‌کران سازگار و تمام‌نشدنی است.

وی افزود: فرهنگ و روحیه بسیجی احیاکننده تفکر حیدری، مجری مخلص و بی‌ادعا و کارساز فرامین الهی و اسلام ناب محمدی (ص) است، هر حرکت بسیجی در هر زمینه‌ای نتیجه‌اش پیروزی است.

 امام‌جمعه قرچک گفت: بسیج در عرصه‌های دفاع، سازندگی، علمی و اقتصادی درخشیده و  پیروزی در شرایط سخت و بحرانی نتیجه تفکر بسیجی است . در هشت سال دفاع مقدس همچنین در مبارزه با فتنه گران ، دفاع از سلامت، حمایت و یاری‌رساندن به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان و در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها موفق بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن و مزدورهای سکولار و لیبرال هم نتوانستند موفقیت‌های این گروه مجاهد را تحمل کنند و دانشمندان بسیجی را ترور کردند.

حقوق شهروندان پرند را تا نتیجه مطلوب پیگیری خواهیم کرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل کاظمی امام‌جمعه شهر پرند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با رعایت خود و همگان به تقوای الهی در گفتار و عمل به آن و ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: خدا را شاکرم که پیگیری‌ها جهت مطالبات حقوق شهروندان شهر پرند نتیجه داد و دیروز شهر پرند میزبان وزیر کشور و مسئولان برای احقاق حقوق شهروندی شما مردم خوب و فهیم پرند بود.

وی افزود: مطالبه گری‌های مسئولین شهر پاسخ داد و وزیر کشور به پرند آمد و مصوبات خوبی در جلسه مسئولان داشت و حال باید پیگیر مصوبات باشیم تا نتیجه را مردم حس کنند و این مصوبات عملی و اجرایی شود.

امام‌جمعه پرند با اشاره به سوءاستفاده برخی نفوذی‌ها از شرایط مطالبه گری‌های بیان‌کرد: اگر قرار است کسی یا کسانی در جایگاه نفوذ در شهر پرند پیرو مطالبات مردمی برای احقاق حقوق شهروندی مردم سوءاستفاده کنند و اتفاقاتی را در شهر رقم بزنند، بنده به‌عنوان سپر بلای مردم با یاری شما و سایر مسئولان وارد عمل می‌شویم و پوزه منافقین و نفوذی‌ها را برای همیشه در این شهر به خاک خواهیم کشاند.

حجت‌الاسلام کاظمی در ادامه گفت: امروز الگوی بسیجی و جهادی و تشکیلاتی جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط و منطقه و همچنین کشورهای اسلامی همسایه گسترش یافته است، جبهه مقاومت به علمداری شهید حاج قاسم سلیمانی برافراشته شده و پیروزی‌های خوبی را در منطقه اعم از سوریه، عراق، لبنان کسب کرده است و این پیروزی‌ها باعث اقتدا ایران در منطقه شده است و در دیپلماسی و مذاکرات باید با اقتدار مذاکره کنیم و تلاش جبهه مقاومت و مدافعان حرم و اقتدار و امنیت حاصل را حفظ کنیم و از جایگاه خود عقب نشینی نکنیم و محکم بر سر حقوق خود بایستیم.

وی بیان‌کرد: جبهه مقاومت در سوریه کارهای زیرساختی فرهنگی و مردمی زیادی انجام داده است و این امر باعث توسعه و تزویج فرهنگ شیعه و ایران اسلامی کشور عزیزمان شده است.

امام جمعه ایلام: حقوق‌های نجومی ناامیدی مردم را در پی دارد/ گره‌های مشکلات اقتصادی را بگشایدانتقاد امام جمعه کرمانشاه از حقوق‌های نجومی/‌این افراد با چه نگاهی این مبالغ را دریافت کرده‌اند؟امام جمعه سمنان: نتیجه محوری رویکرد دولت در مسئله برجام است

امام‌جمعه پرند در پایان تأکید کرد: الگوی مصرف بهینه در گاز و آب شرب عملی و مدیریت شود و اقدامات زیرساختی آن توسط دولت انقلابی صورت گیرد و باید قبول‌کنیم که با توجه به شرایط جوی آب‌وهوا و خشکسالی های پیش رو، باید صرفه‌جویی کنیم و هریک به سهم‌خود باید در این امور مدیریت کنیم تا به سمت آسایش واقعی نسبی در نقاط مختلف کشور جمهوری اسلامی ایران برویم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: الاسلام والمسلمین حقوق های نجومی جمعه پاکدشت مطالبه گری امام جمعه هفته بسیج نماز جمعه شهر پرند جمعه شهر عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان : مگر مضرات مشروب خوردن را نمی دانند؟

امام جمعه یاسوج با تاکید بر اینکه شرب خمر از گناهان بزرگ بوده و باید از آن دوری کرد، اظهار داشت: این زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنید، و در این خصوص باید برخورد شود.

به گزارش خبرآنلاین، سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط دولت آمریکا اظهار داشت: در بیش از یکصد دانشگاه در آمریکا حمایت‌های علنی از مردم مظلوم غزه در حال صورت گرفتن است که این خود جای شگفتی دارد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: تظاهرات و تحصن مسالمت‌آمیز در این دانشگاه‌ها از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاهی برگزار شده است که بزرگی این اتفاقات در حالی که این افراد زیر بمباران تبلیغات اسلام‌هراسی قرار دارند، چیز کمی نیست.

مدرسی با بیان اینکه دولت‌های غربی در حال سرکوب دانشجویان و اساتید هستند، گفت: این اقدام نشانه ترس عمومی دولت آمریکاست و کار این دولت به جایی رسیده که در درون کشور خود نیز دست به اقدامات سرکوبگرانه و ضدبشری می‌زند.

وی ادامه داد: عمده مطالبات این دانشجویان و اساتید حمایت از مردم مظلوم غزه است و اعلام دارند که باید این نسل‌کشی انسانی در غزه متوقف شود و امکانات مورد نیاز به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داده نشود و وتو صورت نگیرد.

مدرسی با اشاره به دلیل دیگر سرکوب دانشجویان آمریکایی بیان کرد: آمریکا فرزند نامشروع خود، رژیم غاصب صهیونیستی را در حال سقوط می‌بینند و تمام ملاحظات را کنار گذاشتند و روی حقیقی خود را نشان دادند و باید از رسانه‌های وابسته به غرب سوال کرد که چرا خبری از دانشجویان آمریکایی در این رسانه‌ها منتشر نمی‌شود و چرا سکوت اختیار کردید؟.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اختلافات بین بازار و دارایی افزود: قشر بازاری ما همواره حامی انقلاب بودند و هستند و مسئولان باید نسبت به این قشر حمایت‌های لازم را انجام دهند و باتوجه به شعار سال و اهمیت بازاریان در بخش توزیعی در عرصه بهبود تولید باید به این قشر کمک کرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه دشمن تلاش دارد تا از این شرایط سوءاستفاده کند، ادامه داد: باید مراقب بود تا دشمن از شرایط نتواند بهره ببرد و به نفع خود استفاده کند.

وی با اشاره به پرونده مشروب‌خوری در فارس تصریح کرد: متاسفانه جمعی از تحصیل‌کنندگان رشته پزشکی به این مورد مبتلا شدند که این خود نکته غم‌باری است و خود پزشکان مضرات این مورد را می‌دانند و جای سئوال است که چرا اقدام به خوردن مشروب کردند.

مدرسی ادامه داد: دشمن در تمام اقشار ما به‌ویژه قشر تحصیل کرده نفوذ کرده است و این عادی شدن خوردن مشروب باید مورد توجه وزارت بهداشت و مسئولان جامعه پزشکی قرار گیرد و نظارت و پالایش در این زمینه صورت گیرد و با متخلفان برخورد شود.

در جامعه اسلامی شراب خواری حرام است

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اینکه شرب خمر از گناهان بزرگ بوده و باید از آن دوری کرد، اظهار داشت: این زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنید، و در این خصوص باید برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن عواقب دینی و شرعی شرب و خمر افزود: در جامعه اسلامی شراب خواری حرام بوده و فرمان خداوند بر این است که در خصوص این مجالس باید تذکر و جلوگیری شود.

حسینی با بیان اینکه کسانی که با خداوند مخالفت می‌کنند کیفری سخت در انتظار آن‌ها بوده و رعایت تقوی و دوری از گناه ضرورت دارد، ابراز کرد: وجود امام ضرورتی برای جامعه بوده و اگر امام نباشد نظام تکوین و تشریع از بین خواهد رفت و بدون شک بر زندگی اثر دارد.

وی خاطرنشان کرد: وجود امام برای نظام آفرینش حجت بوده و در کنار قران وجود امام برای هدایت و رفع مسائل لازم و ضروری است.

حسینی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق (ع)انقلاب بزرگی در مذهب ایجاد و اساتید زیادی برای ترویج دین تربیت کردند، با برشمردن خصوصیات امام ابراز داشت: خداست که تاج امامت را بر سر شخص می‌گذارد چرا که امام از خطاها مبرا و مافوق تصورات انسان‌ها است.

وی خصلت دیگر امامان را علم لدنی عنوان کرد و گفت: علم امام متصل به علم الهی است و همه عالم زیر نظر اوست و باید به حجت خداوند ایمان داشته باشیم.

حسینی با تبریک روز ماما و روز جهانی هلال احمر بیان کرد: امدادگران در لحظات سخت در کنار مردم هستند و از زحمات آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان : مگر مضرات مشروب خوردن را نمی دانند؟
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان
  • تجلی حقوق بشر آمریکایی در برخورد وحشیانه با دانشجویان معترض
  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • واکنش ائمه جمعه به برخورد مقامات غربی با تجمع دانشجویان
  • تصویب طرحی در آمریکا برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند