Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزرای امور خارجه روسیه، چین و هند روز جمعه در بیانیه‌ای، بر تعهد نسبت به حق حاکمیت و استقلال سوریه تأکید کردند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، در بیانیه مشترک وزرای خارجه این سه کشور آمده است: «هیچ راه‌حل نظامی برای درگیری در سوریه وجود ندارد».

این سه کشور همچنین «بر حمایت از روند سیاسی به رهبری سوری‌ها و تحت کنترل سوری‌ها و با کمک سازمان ملل با پیروی کامل از قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کردند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزرای خارجه روسیه، چین و هند در همین زمینه، بر اهمیت نقش کمیته قانون اساسی در ژنو که با مشارکت تعیین‌کننده کشورهای تضمین‌کننده روند آستانه (روسیه، ایران و ترکیه) و دیگر کشورهای دخیل تأسیس شده است، تأکید کردند.

این بیانیه همچنین بر نیاز به تأمین بی‌وقفه کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه به منظور بازسازی این کشور تأکید دارد.

پیش از این، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده است: «من به کُردها توصیه می‌کنم که تسلیم فتنه‌انگیزی‌هایی نشوند که همکاران آمریکایی ما در روابط با آنها ادامه می‌دهند. [آمریکا] این پرونده را برای دامن‌زدن به تمایلات جدایی‌طلبانه در شرق جمهوری عربی سوریه هدایت می‌کند».

لاوروف افزود: «[آمریکا] سعی دارد این برنامه‌ها را به تنشی جدی تبدیل کند که علیه منافع حفظ اتحاد کشور سوریه است. این‌ها بازی‌های خطرناکی هستند که می‌توانند به شعله‌ور شدن بسیار جدی مشکل کُردها در کل منطقه منجر شوند، با توجه به اینکه ابعاد آن نه تنها سوریه، بلکه سایر کشورها را نیز در بر می‌گیرد».

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه هند بیانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۹۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با «رتنو مارسودی» وزیر امور خارجه اندونزی ملاقات کرد.

گفتنی است، رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت و گو کرد.

کد خبر 6096527 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند