Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@17:50:56 GMT

مسمومیت شش تن با گاز مونوکسید کربن

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۰۳۵۶

مسمومیت شش تن با گاز مونوکسید کربن

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مسمومیت شش نفر با گاز مونوکسید کربن خبر داد.

به گزارش برنا؛ جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: ساعت ١٨:٢٨ دقیقه روز جاری یک مورد حادثه نشت مونوکسید کربن داخل یک منزل قدیمی در محله قنات کوثر، بلوار شکوفه، به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن یک ایستگاه به محل حادثه اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آتش نشانان در مدت زمان چهار دقیقه به محل حادثه رسیدند، افزود: داخل حیاط و ورودی این منزل قدیمی حجم زیادی از وسایل ضایعاتی نگهداری می شد.

ملکی گفت: مشخص بود که شاید زمانی از اینجا به عنوان انبار استفاده می شده است. این محل حدود ١۶٠ متر بود که حدود ٧٠ متر نیز بنا داشت که محل زندگی بود. در این محل سه آقا و سه خانم زندگی می کردند.

وی با اشاره به اینکه داخل منزل نیز مقدار زیادی وسایل و لوازم به صورت بسیار نامنظم ریخته شده بود، ادامه داد: یک آبگرمکن دیواری به صورت بسیار خطرناک و بدون دودکش و یک دستگاه بخاری دودکش داشت نیز در محل وجود داشت. زمانی که آتش نشانان به محل رسیدند متوجه صدای نشت گاز شهری از بخشی از لوله شدند و شیر گاز را قطع کردند تا عوامل اداره گاز به محل برسند.

ملکی با اشاره به وضعیت بی حال افراد حاضر در محل اظهار کرد: با توجه به اینکه آبگرمکن بدون دودکش بود، دلیل نشت گاز مونوکسید کربن آبگرمکن بود.

ملکی با بیان اینکه با حضور عوامل اورژانس این افراد معاینه شدند تا اگر نیاز است به مراکز درمانی منتقل شوند، گفت:یکی از لوازم گازسوز که مصرف اکسیژن زیادی دارد آبگرمکن دیواری است. این اشتباه است که اگر فضای مناسب وجود ندارد این وسایل داخل واحد ها استفاده شود.

سازمان آتش نشانی نگهداری آبگرمکن ها را در داخل اماکن، به خصوص اماکن با مساحت کم اصلا تایید نمی کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان آتش نشانی کربن آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گاز شیر گاز کربن مراکز درمانی آتش نشانی انفجار گازگرفتگی اتش نشانی سازمان آتش نشانی مونوکسید کربن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۰۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان آسترکی امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: طی هفته گذشته تا به امروز و به دنبال بارندگی‌های اخیر و گرم‌شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز مسمومیت حاد در تعداد قابل‌توجهی از بیماران مراجعه‌کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

وی گفت: متأسفانه تعداد مسمومیت افزایش صعودی داشته و اکثراً با علائم گوارشی شدید، لرز و تعریق و تاری دید مراجعه می‌کنند.

دانشیار مسمومیت‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تأکید کرد: تشخیص قطعی غیرسمی بودن قارچ‌ها به‌صرف شکل ظاهری میسر نیست.

آسترکی، گفت: به علت شیوع قابل‌توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این‌گونه قارچ‌ها اکیداً خودداری شود.

بنابراین گزارش، مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود، لذا توصیه می‌شود از مصرف قارچ‌های محلی خودداری کرده و در صورت بروز علائم سریعاً به مراکز درمانی مراجعه تا اقدامات درمانی و تشخصی در زمان مناسب صورت پذیرد و تأکید می‌شود از خوددرمانی پرهیز کنند.

کد خبر 6088433

دیگر خبرها

  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد