Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@02:32:20 GMT

شهرک فرآوری سنگ در تکاب هنوز احداث نشده است

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۰۳۸۰

شهرک فرآوری سنگ در تکاب هنوز احداث نشده است

گروه استان‌ها- نماینده مردم شهرستان‌های شاهین‌دژ و تکاب در مجلس گفت: از حدود یک سال گذشته مجوز ۱۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی برای ایجاد شهرک فرآوری سنگ از وزیر جهاد کشاورزی اخذ شده اما متاسفانه هنوز اقدام عملی ملموس مشاهده نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حسن همتی امروز در نشست هم‌اندیشی مسئولیت اجتماعی معادن تکاب اظهار داشت: متاسفانه تاکنون معادن جز تخریب محیط‌زیست، منابع طبیعی، آلوده کردن منابع آبی و امراض برای مردم، خدمات قابل توجهی نداشتند و این رویه غلط باید برچیده شود و بنابراین باید معادنی که مجوز دارند به صورت قانونی و اصولی در راستای توسعه منطقه و حقوق اجتماعی مردم فعالیت ‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: باید حقوق اجتماعی مردم از معادن مشخص و برای تحقق آن فعالیت‌ها و اقدامات معادن ساماندهی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست دولت بهره‌برداری از معادن است و معادن طلا و سنگ برای توسعه عمرانی و بهبود زیرساخت‌های شهرستان تکاب باید تلاش کنند.

وی در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر متاسفانه از ظرفیت‌های تکاب در بخش نیروی انسانی و معادن به نحو شایسته استفاده نشده است.

همتی با تاکید بر اینکه با تعطیلی معادن مخالف هستیم اظهار داشت: اما بهره‌برداران باید قانون معادن را به درستی و بدون کوچکترین تخلف اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه بومی‌گزینی در معادن مورد توجه باشد تصریح کرد: باید در به کارگیری‌ها و استخدام‌ها از نیروی تحصیل‌کرده بومی استفاده شود و استخدام‌ها در چارچوب قانون بوده و سفارشی نباشد.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: ادارات فرآیند صدور مجوزها را تسریع کرده و با توجه به منویات مقام معظم رهبری زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کنند چون در سایر شهرستان‌ها از سرمایه‌گذاران حمایت شده اما در آذربایجان‌غربی فراری داده می‌شوند.

وی افزود: حوزه انتخابیه باید با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در چارچوب قانون توسعه یابد و نباید اجازه داد عده‌ای به خاطر منافع شخصی مانع از سرمایه‌گذاری در تکاب شوند.

همتی در ادامه گفت: مقرر است تا کارگروهی برای تحقق اهداف مسئولیت اجتماعی معادن تکاب و رفع موانع موجود تشکیل شود.

وی اظهار داشت: خریدهای معادن باید در منطقه انجام شود و معادن حساب‌های بانکی خود را به تکاب منتقل کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: اداره راه و راهنمایی و رانندگی با قاطعیت تمام با خودروهای با بار اضافی در مسیرها براساس قانون برخورد کنند.

وی در ادامه نیز تاکید کرد: ادارات منابع طبیعی، محیط زیست، میراث فرهنگی، منابع آب، بهداشت محیط باید با نظارت دقیق و قانونی اجازه کوچکترین تخلف را ندهند.

همتی با اشاره به اینکه برداشت‌های معادن باید براساس قانون و در چارچوب مجوزهای قانون باشد گفت: نباید با استفاده از خلاء‌های قانونی زمینه تخلف ایجاد شود.

وی با بیان اینکه معادن قوی باید کمک کنند تا پروژه‌های بزرگ شهری اجرا شود اظهار داشت: معادن کوچک نیز باید با یکدیگر پروژه‌هایی را برای اجرا برعهده بگیرند و همچنین معادن در طرح‌های هادی و آسفالت راه‌ها باید حضور داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اخراج تعدادی از کارگران در معدن آغ‌دره تکاب دغدغه اصلی مردم است گفت: اگر چه این کار سالها است انجام می‌شود اما موجب نگرانی است و مدیران مربوطه با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی این مشکل را حل کنند.

وی بیان کرد: از حدود یک سال گذشته مجوز 100 هکتار از اراضی منابع طبیعی برای ایجاد شهرک فرآوری سنگ از وزیر جهاد کشاورزی اخذ شده اما متاسفانه هنوز اقدام عملی ملموس مشاهده نشده و مدیران مربوطه باید پاسخگو باشند.

همتی اظهار داشت: امنیت شهر و آرامش مردم اولویت است و نباید شاهد جوسازی افراد غیر مسئول در فضای مجازی و حقیقی باشیم و اگر کار غیرقانونی وجود دارد باید از طریق مراجع ذیربط قانونی اقدام شود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معدن سنگ آذربایجان غربی معدن سنگ آذربایجان غربی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل رحیم یوسفی با اشاره به صدور ۱۰۷ فقره مجوز بهره‌برداری برای تولیدات گلخانه‌ای در استان اردبیل گفت: هم اینک یک هزار و ۷۰۴ هکتار زمین در هفت شهرک فعال استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران این بخش است.
وی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و کشت در محیط بسته را از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد و افزود: در این راستا، سال گذشته بیش از ۱۰۰ هکتار به مجموع گلخانه‌های فعال استان اضافه شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، تولید سالانه هشت هزار و ۵۰۰ تن گوجه فرنگی، سه هزار و ۲۰۰ تن قارچ خوراکی، ۵.۴ میلیون شاخه گل و گیاهان زینتی، ۲۶۰ تن توت فرنگی و ۲۵ هزار تن انواع سبزی و صیفی را از جمله تولیدات مهم گلخانه‌ای استان اردبیل اعلام کرد.
وی با اشاره به صادرات بخش زیادی از این محصولات به مقصد بازارهای خارجی اضافه کرد: سال گذشته در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران کشاورزی بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران این بخش تسهیلات بانکی مورد نیاز پرداخت شد.
یوسفی همچنین گفت: حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از سرمایه‌گذاران در شهرک‌های گلخانه‌ای ادامه دارد به طوری که زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، گاز، تلفن و خدمات دیگر از جمله راه دسترسی در این شهرک‌ها تامین شده و سرمایه‌گذاران پس از اجرای سازه، می توانند از تسهیلات بانکی نیز بهره‌مند شوند.
وی با بیان این که استان اردبیل استعداد بالایی در ایجاد واحدهای گلخانه‌ای و تولیدات باغی دارد، تصریح کرد: شهرک گلخانه‌ای مغان با وسعت ۱۶۰۰ هکتار ظرفیت بزرگ تولید محصولات گلخانه‌ای محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در استان و کشور محسوب می‌شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: ۱۷۵ هکتار از این شهرک به زیر کشت و تولید محصولات رفته و هم‌اکنون بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ نفر در این واحدها مشغول به کار بوده و در حال استحصال ارقامی مانند فلفل دلمه‌ای، خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، گل رز، گلهای زینتی و حتی موز هستند.
وی اظهار کرد: عملیات ایجاد مجتمع گلخانه‌ای در ۴۰۰ هکتار از این شهرک نیز هم اینک با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به بالا در حال تکمیل است که امسال با مرحله تولید محصول می رسد.
یوسفی اضافه کرد: با پایان و اتمام این واحدهای در دست احداث، ظرفیت اشتغال در شهرک گلخانه‌ای مغان از ۱۷۰۰ نفر کنونی به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.






دیگر خبرها

  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه