Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی میراشرفی شامگاه روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهارداشت: براساس برنامه‌ریزی که طی ۱۰۰ روز اول دولت سیزدهم در حوزه گمرک شده تلاش داریم کنترل‌ خود را از سمت ملموس و مزاحم به سمت غیرملموس و غیرمزاحم ببریم.

دستگاه "ایکس ری"(X-Ray) که به آن تونل تصویربرداری نیز گفته می‌شود سطحی مقطعی است که اجسام از داخل آن عبور کرده و با استفاده از فناوری اشعه ایکس ری، تصویربرداری انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستگاه در بازرسی و کنترل لوازم همراه افراد موقع ورود و خروج در اماکنی مانند فرودگاه‌ها، سالن‌های اجلاس و کنفرانس، ورودی دفاتر مقامات عالی رتبه، خروجی انبارها و کارگاه ها و … استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهایی که می‌تواند در این مسیر به ما کمک کند مکانیزه کردن گمرکات کشور است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۱۴ گمرک کشور مجهز به جدیدترین دستگاه ایکس ری (X-RAY)  هستند و دستگاهی امروز در گمرک اینچه‌برون گلستان با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی مورد بهره‌برداری قرار گرفت که افتتاح رسمی آن روز یکشنبه همزمان با افتتاح دستگاه ایکس ریل در بندر شهید رجایی خواهد بود.

رییس کل گمرک جمهوری اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اضافه کرد: تسریع در ترخیص کالا به خصوص کالاهای اساسی در صد روز دولت با توجه به دستور وزیر مربوطه و تاکید رییس جمهوری سرعت گرفته به طوری که در ماه‌های شهریور و مهر سال جاری در بخش واردات کالاهای اساسی نهاده‌های دامی به طور متوسط چهار میلیون تن واردات داشتیم.

میراشرفی تصریح کرد: در مباحث صادرات با توجه به کاهش کرونا که خود نوعی تحریم به شمار می‌رفت امروز شاهد رشد خوبی در این حوزه هستیم‌.

وی تصریح کرد: در بحث تسریع در ترخیص کالای صادراتی طرح گمرک موبایل را در نظر داریم که صادرکنندگان بتوانند از هر نقطه از کشور بدون نیاز به حضور فیزیکی و تنها با گوشی‌های همراهی خود مجوز مقرراتی صادرات را انجام و کالاهای خود را صادر کنند که این کار تاثیر در امور ترخیص کالاهای صادراتی را به دنبال خواهد داشت‌.

وی یادآور شد: در حوزه واردات با هماهنگی‌های انجام شده دستگاه‌های متولی بنا داریم همچون گندم که با کشتی به کشور می‌آید در بقیه کالاها موضوع حمل یکسره را انجام دهیم که به محض ورود کالاها از طریق دریای کامیون‌ها بلافاصله بر روی کشتی‌ها بارگیری شده و بدون معطلی به مقصد حمل و جابجا شوند.

وی تاکید کرد: تلاش داریم حتی یک روز و یا یک ساعت معطلی در حوزه صادرات یا واردات را کاهش دهیم که در حوزه صادرات بحث رقابت پذیری کالاهای ایرانی در کشورهای هدف مورد لحاظ و برنامه‌ریزی قرار گرفته است.

رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: نصب دستگاه‌های ایکس‌ ری که به صورت اسکن از خودروها، پالت و مسافران است در بحث کاهش کالای قاچاق و ارز تاثیر بسیار زیادی دارد که برای موفقیت در این کار نیازمند هم افزایی بیشتر با دستگاه‌های مربوطه هستیم.

به گفته میراشرفی این مسائل در مجموع در جهت تسهیل تجارت انجام می‌شود.

میراشرفی  امروز وزیر امور اقتصادی و دارایی را در سفر به استان گلستان همراهی کرده است.

برچسب‌ها گرگان وزارت امور اقتصادی و دارایی گمرک جمهوری اسلامی ایران گلستان مهدی میر اشرفی اینچه برون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان وزارت امور اقتصادی و دارایی گمرک جمهوری اسلامی ایران گرگان وزارت امور اقتصادی و دارایی گمرک جمهوری اسلامی ایران گلستان اینچه برون ایکس ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ مالیات ماهانه طلافروش‌ها چقدر است؟

سخنگوی سازمان امور مالیاتی درباره میزان مالیات ماهانه طلافروش‌ها توضیحاتی را ارائه داد.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • تردد کامیون‌ ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • فیلم/ مالیات ماهانه طلافروش‌ها چقدر است؟
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی