Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان انگلیس روز جمعه با تروریستی اعلام کردن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین موافقت کرد.

با موافقت پارلمان انگلیس، حماس به صورت رسمی، به عنوان سازمانی تروریستی در این کشور شناخته می‌شود و تمام فعالیت‌های این جنبش در انگلیس ممنوع خواهد بود.

وزارت کشور انگلیس اعلام کرد اعضای حماس و کسانی که در راستای حمایت از این جنبش فعالیت کنند ممکن است با مجازات زندان تا 14 سال مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته پیش بود که دولت انگلیس در ادامه سیاست ضد فلسطینی و حامی رژیم صهیونیستی خود، تمام جنبش مقاومت اسلامی فسطین (حماس) را تروریستی اعلام کرد. «پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس خبر داد که به دستور وی، هرگونه فعالیت گروه حماس در انگلیس را ممنوع کرده است.

پاتل در بیانیه‌ای گفت: «حماس از قابلیت‌های تروریستی قابل توجهی برخوردار است، از جمله دسترسی به تسلیحات گسترده و پیشرفته و همچنین امکانات آموزشی تروریست‌ها را به همراه دارد.»

وی با تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌اساس که رنگ‌وبوی ادعاهای رژیم اسرائیل را داشت، افزود: «به همین دلیل است که من اقدام به ممنوعیت کامل حماس کردم».

بعد از این اقدام بود که «نفتالی بنت» نخست‌وزیر و «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در توئیت‌های جداگانه‌ای، از این تصمیم انگلیس استقبال کردند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز هفته پیش با ابراز تأسف از تصمیم انگلیس برای تروریستی خواندن این جنبش مقاومت، گفت که انگلیس همچنان در مسیر اشتباه گذشته خود به سر می‌برد.

در بیانیه جنبش حماس آمده است که دولت انگلیس به جای عذرخواهی و تصحیح اشتباهات تاریخی خود در حق مردم فلسطین، چه در خصوص اعلامیه شوم بالفور و چه در خصوص دوره قیمومیت که خاک فلسطین را به جنبش صهیونیسم واگذار کرد، اکنون علیه قربانیان به یاری تجاوزکاران برخواسته است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: فلسطین زندان جنبش مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۰۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، «جهاد طه» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این جنبش قصدی برای انتقال به سوریه ندارد.

در بیانیه سخنگوی جنبش حماس آمده است: با تشکر از آن دسته از کشورهای عربی که آغوش خود را برای ملت ما باز کرده‌اند و حامی مساله فلسطین هستند، باید بگوییم آنچه را روز سه‌شنبه ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ از سوی روزنامه لبنانی «اللوا» پیرامون درخواست جنبش حماس برای انتقال به سوریه منتشر شد رد می‌کنیم.

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس در ادامه این بیانیه تصریح کرد: جنبش حماس نه از کشور برادر سوریه و نه از دیگر کشورها چنین درخواستی را نداشته است.

کد خبر 6087904

دیگر خبرها

  • دیدار یحیی السنوار با نیروهای مقاومت در خیابان‌های غزه
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد
  • بازدید السنوار از میدان های جنگ
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • منبع حماس: ۳۰ افسر شاباک اسیر حماس هستند
  • حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم
  • هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد