Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از شبکه تله سور، وزارت امور خارجه ونزوئلا روز پنجشنبه اظهارات وزارت خارجه انگلیس که مشروعیت انتخابات محلی و منطقه ای روز یکشنبه کاراکاس را زیر سوال برده بود،  شدیدا محکوم کرد. در این انتخابات حزب متحد سوسیالیست ونزوئلا (PSUV) و حامیان دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری این کشور در برابر حزب مخالفان به پیروزی آشکاری دست یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه انگلیس در رویکردی مداخله جویانه در بیانیه ای اعلام کرد که «شرایط لازم» برای برگزاری «انتخابات آزاد و عادلانه در این کشور بسیار پایین تر از استانداردهای لازم بوده است».

با این وجود، دولت ونزوئلا از طریق بیانیه وزارت امور خارجه خود، اعلام کرد که ادعاهای منتشرشده انگلیس فاقد «شرایط قابل قبول» درباره انتخاباتی است که با «بالاترین استانداردهای مدنیت» برگزار شد.

کاراکاس همچنین تصریح کرد: اظهارات لندن مقاصد سیاسی خصمانه انگلیس را در برابر دولت و ملت ونزوئلا کاملا آشکار کرد و نشان داد که لندن به دنبال مداخلات غیرقابل قبولی در مسائل داخلی این کشور مستقل هستند.

در همین راستا، ونزوئلا موضع انگلیس را ادامه همان دستور کار تهاجم به کشور آمریکای جنوبی و چارچوب نهادی آن دانست.

کاراکاس همچنین از انگلیس خواست تا بی احترامی، مداخله جویی و اقدامات استعمارگرانه که خصیصه سیاست خارجی غلط آن کشور است را کنار بگذارد و همزمان از دولت انگلیس خواستار اصلاح محتوای اشتباه بیانیه لندن شد.

بیانیه وزارت خارجه ونزوئلا همچنین خاطرنشان کرد که حضور جناح های مختلف سیاسی در انتخابات و همراهی بیش از ۳۰۰ ناظر بین المللی و هیأت های انتخاباتی بر وجود دموکراسی آشکار و غیرقابل انکاری در نظام انتخاباتی ونزوئلا صحه می گذارد.

انتخابات منطقه ای و محلی ونزوئلا یکشنبه ۳۰ آبان، برای گزینش سه هزار و ۸۲ مقام جدید (۲۳ فرماندار، ۳۳۵ شهردار، ۲۵۳ قانونگذار در شوراهای قانونگذاری و دو هزار و ۴۷۱ عضو شورا) برگزار شد. در این دوره از انتخابات ونزوئلا بیش از یکصد ناظر از اتحادیه اروپا حضور داشتند.

مردم ونزوئلا در حالی به انتخابات محلی و منطقه ای فراخوانده شده اند که اکثریت مخالفان دولت از جمله حزب تحت رهبری خوان گوایدو رئیس‌جمهوری خودخوانده و رهبر مخالفان برای نخستین بار از سال ۲۰۱۷ و به دنبال تحریم و غیبت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ و انتخابات پارلمانی ۲۰۲۰ در این صحنه سیاسی حاضر خواهند شد. انتخابات پارلمانی که پس از جولان چند ساله مخالفان، ۹۲ درصد کرسی‌های پارلمان را به حزب چاویسم (طرفداران هوگو چاوز و طرفداران دولت) واگذار کرد.

برچسب‌ها انگلیس نیکلاس مادورو ونزوئلا خوان گوایدو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس نیکلاس مادورو ونزوئلا انگلیس نیکلاس مادورو ونزوئلا خوان گوایدو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز :

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران