Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در اجلاس مقدماتی سران کشورهای عضو سازمان اقتصادی اکو به عشق آباد سفر کرده است، امروز جمعه با «رشید مردوف» معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس، نشست سران سازمان اکو قرار است یکشنبه هفتم آذر ماه در عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شود و آیت الله رئیسی نیز در این اجلاس شرکت خواهد کرد. 

در ملاقات صفری با مردوف، مهمترین زمینه‌های همکاری دو کشور در زمینه انرژی، گاز و برق، حمل و نقل و ترانزیت، صدور خدمات فنی و مهندسی و بهداشت و درمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

صفری در این دیدار با بیان اینکه سیاست اصولی رئیس جمهور اسلامی ایران، اولویت بخشیدن به توسعه روابط با همسایگان و کشورهای پیرامونی است، خاطرنشان کرد: در این راستا وزارت امور خارجه تلاش وافری را برای تقویت دیپلماسی اقتصادی با همسایگان در پیش گرفته است.

وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این دیدار با تاکید بر محقق کردن فرصت های همکاری اقتصادی بین دو کشور، به تاکید روسای جمهور دو کشور بر توسعه مناسبات اشاره کرد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان سفر اخیرش به تهران و برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان را بسیار سازنده و مثبت خواند و بر آمادگی طرف ترکمنستانی برای اجرایی کردن تفاهمات تاکید کرد.

لازم به ذکر است رشید مردوف آبان ماه سالجاری برای شرکت در دومین نشست همسایگان افغانستان و همچنین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به تهران سفر و با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود دیدار کرد.

امیرعبداللهیان و مردوف دیروز (پنجشنبه) نیز تلفنی و در آستانه اجلاس سران اکو تلفنی گفتگو کردند.(اینجا بخوانید) 

* بخش خصوصی ایران آماده مشارکت در پروژه های مختلف ترکمنستان 

گفتنی است، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین امروز جمعه با «خدای بردیف» رئیس اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در این دیدار ضمن اشاره به توانایی های کشورمان در بخش های مختلف اقتصادی، کشاورزی و تجاری، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت انتقال تجارب خود در حوزه های مختلف و همچنین همکاری های فنی- مهندسی، نانو و بیوتکنولوژی با ترکمنستان تاکید کرد.

صفری در ادامه اظهار داشت : بخش خصوصی ایران آماده مشارکت در پروژه‌های مختلف ترکمنستان است.

بردیف نیز در این ملاقات با اشاره به اینکه اتحادیه در بخش های کشاورزی، صنعتی و راهسازی فعال است، گفت: از همکاری های شرکت های دو کشور استقبال می‌کنیم.از توانایی شرکت‌های ایرانی در تمام بخش‌های صنعتی و اقتصادی آگاهیم و  این همکاری باعث تقویت روابط دوجانبه است.

به گزارش فارس، صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه روز پنج شنبه در نشست هم اندیشی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با فعالان اقتصادی کشورمان به تشریح اهداف و برنامه های اقتصادی دولت سیزدهم در چارچوب سیاست همسایگی پرداخت. (جزییات بیشتر)  

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی صفری وزیر خارجه ترکمنستان معاون دیپلماسی اقتصادی رشید مردوف معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اسلامی ایران دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود

ایسنا/خراسان رضوی معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود، گفت: درست است که امروزه مردم در خصوص معیشت مشکل دارند، اما در این جنگ اقتصادی هم پیروز خواهیم شد و دشمن را شکست خواهیم داد.

سید هادی طباطبایی امروز، ۱۰ اردیبهشت در جشنواره امتنان اظهار کرد: کارگران و کارفرمایان دو بال عمده تولید در کشور هستند. حوزه تولید سالیان سال مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و امسال تاکید ایشان در خصوص جهش تولید با مشارکت مردم است. بنابراین باید این حوزه در سال ۱۴۰۳ با مشارکت مردمی و حرکت تند همراه باشد تا به نقطه مطلوب برسیم. 

وی با اشاره به اینکه جمعه هفته آینده دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم برگزار می‌شود، افزود: از مردم انتظار می‌رود مانند مرحله اول انتخابات که مشارکت آنان افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران بود، در این مرحله هم به صورت حداکثری مشارکت داشته و با حضور گسترده خود دشمن را ناامید کنند، زیرا این مرحله تکمیل‌کننده مرحله اول است‌. پیش‌بینی دشمن از مشارکت مردم در مرحله اول ۲۰ الی ۳۰ درصد بود که مردم خراسان رضوی افتخارآفرینانه مشارکت ۴۷.۴ درصدی را ثبت و دشمن را ناامید کردند. 

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: نتیجه افتخار در انتخابات، افتخار در میدان و دیپلماسی‌ ایران بود، زیرا وعده صادق به پشتوانه مردم شکل گرفت و باعث شد که اسرائیل از خاک ایران مورد حمله قرار گیرد و در پاسخ به تجاوزی که به کنسولگری ایران انجام داده بود، تنبیه شود. بارها گفته‌ایم که اهل جنگ نیستیم اما دفاع را به خوبی انجام می‌دهیم، زیرا زمان بزن در رو تمام و این امر به تمامی دشمنان جمهوری اسلامی ثابت شده است. 

طباطبایی با بیان اینکه زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود، گفت: درست است که امروزه مردم در خصوص معیشت مشکل دارند، اما قطعا به فرمان مقام معظم رهبری در این جنگ اقتصادی هم پیروز خواهیم شد و دشمن را شکست خواهیم داد. وعده خداوند، وعده‌ای صادق است و در آیه ۷ سوره محمد فرموده است: «ای اهل ایمان! اگر خدا را یاری کنید، خداوند نیز شما را یاری می‌کند و قدم‌هایتان را ثابت خواهد کرد.» 

وی ادامه داد: بنده تمامی زحمات شما کارگران را در جبهه جنگ اقتصادی و تولید ارج می‌نهم و از تمامی کارگران عزیز که برای پیشرفت و سربلندی کشور ایران تلاش می‌کنند، صمیمانه کمال تشکر را دارم. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • شرایط جسمی و روانی زنان باید مورد توجه ویژه باشد
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد