Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@00:36:17 GMT

زارع‌پور: به مدار ۳۶ هزار کیلومتری می‌رسیم

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۰۹۲۱

زارع‌پور: به مدار ۳۶ هزار کیلومتری می‌رسیم

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در اخبار ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به برگزاری نشست شورای عالی فضایی، گفت: ساعت ۶ صبح امروز رییس جمهور به همراه ۳ وزیر در یک خودرو و بدون تشریفات از محل نمایشگاه دستاوردهای صنعت فضایی کشور به مدت چهار ساعت بازدید کردند که این نشان از عزم و اراده دولت سیزدهم برای ارتقای صنعت فضایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دستور رییس‌جمهور برای تسریع در رسیدن به مدار ۳۶ هزار کیلومتری، افزود: اهمیت مدار ۳۶ هزار کیلومتری زمین‌آهنگ بودن آن است و ما باید بتوانیم به سرعت تنها نقطه مداری باقی‌مانده خود در این ارتفاع را تثبیت کنیم.
وزیر ارتباطات در پاسخ به دشواری عملی شدن این برنامه در ۴ سال، گفت: دستور رییس‌جمهو‌ر‌‌‌‌ برای ما غافلگیرانه بود اما معتقدیم با کار شبانه‌روزی و مجاهدانه و حمایت دولت می‌توانیم به فضل خداوند به موفقیت برسیم.
وی اعتماد مسوولان و تحقق اعتبارات لازم را دو عنصر لازم برای تحقق این برنامه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه اعتماد مسوولان در این دوره به صورت کامل وجود دارد و رئیس جمهور قول تامین اعتبار مورد نیاز را داده‌اند.
وزیر ارتباطات رسیدن به مدار ۳۶ هزار کیلومتری را از طریق بلوک‌های انتقال مداری امکان‌پذیر دانست و گفت: بلوک انتقال مداری سامان آماده تست است و می تواند ماهواره ها را از ۴۰۰ کیلومتر به ۷ و ۱۰ هزار کیلومتری انتقال دهد.
وی درباره پرتاب های ناموفق گذشته نیز افزود: پرتاب های ناموفق در این حوزه بخشی از مسیر موفقیت است و در دنیا حتی برای رسیدن به ۹۰ درصد ضریب اطمینان بیش از ۵۰ پرتاب پیش بینی می کنند در صورتی که دانشمندان ما در شرایط تحریم با ۲ یا ۳ پرتاب به نقاط قابل اطمینان می رسند.
زارع پور تاکید کرد: ما امیدواریم در گام نخست مدار ۲۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر را تثبیت و استفاده کنیم و با برنامه ریزی با کار شبانه روزی مانند دهه ۸۰ بتوانیم به لایه ژئو یا همان ۳۶ هزار کیلومتری برسیم.

برای دیدن ویدئوی این برنامه اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری اطلاعات وزیر ارتباطات عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مدار ۳۶ هزار کیلومتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۰۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلعه خواجه لرزید

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت ۱۴:۱۹ امروز منطقه قلعه خواجه در استان خوزستان با زمین لرزه‌ای به قدرت ۳.۴ ریشتر تکان خورد.

این زمین لرزه در طول جغرافیایی: ۴۹.۴۳، عرض جغرافیایی: ۳۲.۱۲ و عمق ۶ کیلومتری زمین روی داد.

این زلزله در ۱۰ کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان)، ۲۲ کیلومتری مسجد سلیمان (خوزستان)، ۳۹ کیلومتری لالی (خوزستان)، ۱۱۳ کیلومتری اهواز و ۱۳۶ کیلومتری شهرکرد رخ داد.

کد خبر 6091158

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • رکابزنی ۱۸۰ کیلومتری با شعار «ارتش فدای ملت»
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • قلعه خواجه لرزید
  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون