Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@18:21:24 GMT

احتمال شدیدتر بودن سویه جدید کرونا

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۱۲۹۸

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه سویه جدید کرونا در جنوب آفریقا (بی یک یک ۵۲۹) دارای تعداد زیاد و باورنکردنی جهش است، گفت: تعداد زیاد جهش‌های سویه جدید کرونا این احتمال را زیاد می‌کند این سویه هم شدیدتر باشد و هم واکسن روی آن جواب ندهد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  محمد مهدی گویا جمعه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره تمهیدات ایران برای جلوگیری از ورود کرونای آفریقایی به کشور، افزود: اگر سویه جدید ویروس کرونا منتشر شود ممکن است نحوه مقابله و برخورد با آن بسیار سخت باشد و نمی‌توان در زمان کمی این سویه را قضاوت کرد و باید چند هفته از رفتار این ویروس و جهش‌های جدید بگذرد تا بتوان نظر قاطعانه‌تر و کارشناسی تری را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گویا با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان برای پیشگیری از ابتلا به انواع سویه‌های کرونا توصیه می‌شود، گفت: در حال حاضر شواهد نشان دهنده این مساله است که این سویه تبعات شدیدتری نسبت به سایر جهش‌های کرونا دارد و به همین دلیل ما نیز تمهیدات متفاوتی را برای مواجهه با این ویروس در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه افرادی که قصد مسافرت به کشور‌های آفریقای جنوبی، بوتسوانا، نامیبیا، زیمباوه، لسوتو و اسواتینی دارند مسافرت خود را به تعویق بیندازند، افزود: ما نیز تمام اطلاع رسانی‌های لازم به مسافران را به تمام فرودگاه‌ها و مرز‌های زمینی و دریایی کشور ابلاغ کردیم و مسافران بدون آگاهی از کشور خارج نخواهند شد.

گویا ادامه داد: ما در این مورد نهایت سختگیری را اعمال می‌کنیم تا اتفاقی در کشور رخ ندهد، همچنین با توجه به اینکه ما در کشور پرواز مستقیم از این کشور‌ها نداریم مانع ورود افراد غیر ایرانی از این کشور‌ها به ایران خواهیم شد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: همچنین اگر هموطنان ما که در این کشور‌ها حضور داشته و حالا به هر دلیلی قصد بازگشت به ایران را دارند باید در دو نوبت تست پی سی آر آن‌ها منفی شود در غیر این صورت می‌بایست در مراکز قرنطینه مرزی ما بمانند و پس از منفی شدن تستشان، وارد کشور شوند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سویه جدید کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (8 اردیبهشت)
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • آل اسحاق : شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد
  • شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (7 اردیبهشت)
  • یحیی با «کریم» به تبریز می‌رود
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (6 اردیبهشت)