Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه ماهانه متوسط بیش از ۴۲۰ نفر نیروی امدادی فعال در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای مشغول خدمت رسانی هستند، گفت: تجهیزات سیلاب و و نجات در شهرستان‌های استان توزیع شده است و تمام پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای مجهز به ست نجات می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با وجود تمام سختی‌ها و موانع، جمعیت هلال احمر در تمامی لحظات در خط مقدم امدادرسانی به مردم در حوادث و سختی‌های مختلف بوده است و پرسنل خدوم این جمعیت با از جان گذشتگی توانسته اند جان بسیاری از شهروندان را نجات دهند.

حرازی زاده خاطرنشان کرد: ۱۳ پایگاه ثابت و موقت در جاده‌ها، تیم واکنش سریع، تیم امداد و نجات کوهستان و یک تیم آنست و شعبه‌های هلال احمر در استان آماده ارائه خدمات امدادی به مردم هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان داشت: تمام شهرستان‌ها و تیم‌های امداد و نجات از آمادگی لازم برخوردار هستند و در صورت نیاز بنا به حادثه اعلام شده و نوع تیم امدادرسانی از تجهیزات لازم برخوردار می‌باشند.

او گفت: در بحث آمادگی شهرستان‌ها، شهرستان‌های معین هر شهرستان تعریف شده است و در صورت هرگونه حادثه شهرستان‌های معین ان شهرستان به حالت اماده باش در خواهند امد و در صورت نیاز به محل حادثه اعزام خواهند شد. همچنین با توجه به تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته شهرستان‌هایی که میزان مخاطرات بالایی دارند شناسایی و تجهیزات امدادی بنا به نوع مخاطرات و حادثه در بین این شهرستان‌ها توزیع شده است.  

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: جمعیت هلال احمر استان مجهز به دستگاه‌های زنده یاب، تیم‌های تخصصی آوار و دستگاه پهپاد جستجو و نجات و همجنین تیم آنست (سگ‌های جستجو و نجات) می‌باشد که بنا به حادثه و اعلام مورد نیاز در حوادث آکاده خدمت رسانی و امدادرسانی می‌باشند.

حرازی زاده عنوان کرد: ۶۷ خانه هلال در استان یزد راه اندازی شده است که این خانه‌های هلال نقش موثری در حوادث و بالایا میتوانند داشته باشند که یکی از برنامه‌های جدید هلال احمر همین راه اندازی خانه‌های هلال و تجهیز کردن این خانه‌های هلال و آموزش افراد در روستا‌ها و نقاط محروم و دور دست استان می‌باشد.

او خاطرنشان کرد: در طرح خانه‌های هلال به دنبال افزایش آگاهی عمومی مردم در نحوه برخورد با حوادث و آموزش‌های امدادی هستیم که در نهایت نسبت به مسوولیت خود در کاهش حوادث طبیعی و جاده‌ای نقش این نهاد را ایفا کرده باشیم.

حرازی زاده بیان داشت: خانه‌های هلال تشکیلاتی داوطلب محور است و تمامی خدمات جمعیت از قبیل آموزش، امداد و نجات در سوانح و بحران‌ها و کمک‌های معیشتی از طریق این خانه‌ها به شهروندان نیازمند خدمات ارایه می‌شود.

او گفت: در سال ۹۹، ۲۴۷ دوره آموزشی در خانه‌های هلال استان برگزار شد که تعداد شرکت کنندگان در این دوره‌های آموزشی ۲ هزار و ۸۳۱ نفر (تعداد دوره‌های آموزش همگانی ۱۰۰ دوره - تعداد دوره‌های آمادگی در برابر مخاطرات ۱۲۶ دوره سایر دوره‌ها ۲۱ دوره) بوده است.

این مسئول گفت: ارائه خدمات بهتر در قالب جلب کمک‌های مردمی و داوطلبی از مهمترین اهداف راه‌اندازی خانه‌های هلال به شمار آمده و کانونی مناسب و فراگیر برای ارایه خدمات بهتر و قابل دسترس‌تر برای آحاد مردم جامعه در شهر و مناطق روستایی است.

حرازی زاده افزود: بر اساس اهداف و برنامه‌ها در گام اول این خانه‌ها با همکاری و پیگیری مردم و همراهی مسئولان و علاقه‌مندان در مناطق محروم استان راه‌اندازی شده تا در صورت بروز حادثه، تیم‌ها بتوانند در مدت زمان کمتری به محل برسند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ (ندای امداد هلال احمر) برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر حوادث طبیعی سیل و آبگرفتگی امداد و نجات مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خانه های هلال امداد و نجات خانه ها شهرستان ها راه اندازی حرازی زاده استان یزد دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۱۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران از تولید چادرهای اسکان اضطراری متناسب با شرایط اقلیمی و فصلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیرالدین روح‌نواز در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانجات نساجی هلال احمر با حضور در جمع خبرنگاران توضیحاتی را در مورد فعالیت این شرکت ارائه کرد و گفت: امروز شرکت نساجی هلال ایران با سه کارخانه تولیدی در سه نقطه از کشور و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از شرکت‌های پیشگام و به جرات اولین شرکت تولید اقلام امدادی نظیر پتو، چادر، لباس امدادی و ... در سطح خاورمیانه است که توانسته با استفاده از دانش‌ روز با کیفیت‌ترین اقلام امدادی را تولید کند.

وی با بیان اینکه شرکت نساجی هلال ایران نیاز جمعیت هلال احمر به تولید چادر، پتو و دیگر اقلام امدادی را به‌طور کامل رفع کرده است، گفت:‌ امروز به جرات می‌توانم بگویم که چادرهای تولیدی جمعیت هلال احمر یکی از با کیفیت‌ترین محصولات تولیدی امدادی در سطح جهان است. ما همچنین محصولاتمان را متناسب با اقلیم هر منطقه و فصل تولید می‌کنیم.

روح‌نواز با بیان اینکه شرکت نساجی هلال آمادگی صادرات محصولات خود به خارج از کشور را هم دارد، گفت: در حال حاضر نیز ملزومات تولید شده در این شرکت به کشورهایی نظیر پاکستان، تاجیکستان، چین، ترکیه و... صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران درباره جنس این چادرهای امدادی نیز گفت:‌ هنگام وقوع زلزله بم مواردی را داشتیم که در آن چادرها دچار آتش‌سوزی شده بودند، ما با استفاده از دانش روز شرایطی را در تولید این چادرها رعایت کردیم که امکان آتش‌گرفتن آنها بسیار دشوار است و اصطلاحا از جنس کندسوز هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۴۰۰ نفر در کارخانجات نساجی هلال مشغول به کار هستند، گفـت: یک سوم از این افراد را زنان شامل می‌شوند که اکثر این زنان سرپرستان خانوار هستند. ما آمادگی داریم که با استفاده از نیروی کار حرفه‌ای که داریم، اقلام استراتژیک موردنیاز را تولید کنیم. همچنین آمادگی تولید محصولات دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز وجود دارد.

روح‌نواز با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مواد اولیه تولید پتو، چادر و ملزومات امدادی در داخل کشور تولید می‌شود، گفت:‌ همچنین در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی، کارگاه‌هایی را در زندان‌ها ایجاد کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر