Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، کوروس ربیعی رئیس اداره نظارت برامورحیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه موارد جدید تلفات کل و بز وحشی به دلیل ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان کوچک در کلاردشت مشاهده شده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون لاشه ۹۲ راس کل و بز وحشی که به دلیل ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان تلف شده بودند در مناطق تحت حفاظت این اداره کل کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: کشف لاشه‌های جدید نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است به همین دلیل پایش مناطق و زیستگاه‌های کل و بز وحشی که از شهریور ماه و همزمان با کشف اولین لاشه آغاز شده بود همچنان ادامه دارد.

ربیعی با بیان اینکه هیچ تلفاتی ناشی از طاعون نشخوارکنندگان در دام‌های اهلی استان گزارش نشده است، ادامه داد: دامدارانی که دام‌های خود را در مناطق محل تردد و زندگی کل و بز وحشی نگهداری می‌کنند بهتر است آن‌ها را به مناطق پایین دست انتقال دهند.

رئیس اداره نظارت برامورحیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بر رعایت نکات بهداشتی و ملاحظات زیست‌محیطی هنگام مواجه با لاشه وحوش تلف شده تاکید کرد و از مردم خواست در صورت مشاهده لاشه کل و بز وحشی یا حیوان بی حال بدون تماس با حیوان موارد را به حفاظت محییط زیست منطقه یا جنگلداری اطلاع دهند.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طاعون نشخوارکنندگان کوچک حفاظت محیط زیست تلفات طاعون طاعون نشخوارکنندگان کل و بز وحشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان