Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات سیب استان تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.

آرین در گفت و گو با ایسنا در خصوص اینکه سیب درختی را به دلیل پر آب بودن از یکی از گزینه های علل خشک شدن دریاچه ارومیه قلمداد می کنند، گفت : تغییرات اقلیمی و استمرار خشکسالی متعاقب آن باعث کاهش بارندگی  ها در طی سالهای اخیر در کشور شده است که با کنترل و کاهش برداشت منابع آب سطحی و زیرزمینی و مدیریت بهینه آب و توجه بیشتر به مدیریت مصرف به جای تأکید بر مدیریت عرضه آب می توان از بروز بحران کم آبی جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر فراهم کردن زمینه جهت امکان استفاده از مشارکت حداکثری مردم برای توسعه سیستم های نوین آبیاری در اراضی باغی استان گقت : در حال حاضر ۶۰ هزار و ۴۶۵ هکتار باغ سیب بارور در استان وجود دارد که برابر آمار تقریبا ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ سیب از سال ۱۳۷۴ تحت پوشش سامانه های نوین  آبیاری قرار گرفته است.

آرین افزود: با توجه به اینکه تجهیز اراضی باغی به سیستم ابیاری قطره ای ، تقاضا محور بوده و براساس درخواست متقاضی انجام می گیرد.در طی سالهای اخیر به دلیل کمبود منابع اعتباری این روند پیشرفت کمتری داشته است ، و در صورت تزریق منابع اعتباری لازم می توان روند تجهیز اراضی به سیستم های نوین آبیاری را بیش از پیش  سرعت بخشید. 

وی ادامه دارد: بر اساس برنامه ها و سیاست های ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز سازمان جهاد کشاورزی در صدد توسعه جایگزینی ارقام کم آب بر و پر بازده پایه رویشی با پایه های بذری موجود سیب و جایگزینی باغات سیب درختی با درختان کم آب بر و مقاوم به خشکی از قبیل انگور، پسته و بادام و ... است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۱۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری