Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود یک سامانه ناپایدار روز دوشنبه هفته جاری وارد استان شود، اما بارش‌های این سامانه چشمگیر نیست، بارش‌ها در آذرماه در حد نرمال و کمتر از نرمال است.

مهران چراغپور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سامانه بارشی امروز چهارمحال و بختیاری را ترک می‌کند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود یک سامانه ناپایدار روز دوشنبه هفته جاری وارد استان شود، اما بارش‌های این سامانه چشمگیر نیست و عموما بارش‌ها به‌صورت رگباری و همراه با وزش باد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارش‌ها از ابتدای مهرماه در این استان نسبت به میانگین بلندمدت با کاهش ۲۳ درصد و نسبت به سال گذشته با کاهش هفت درصدی مواجه بوده است، گفت: این کاهش بارش در شهرکرد ۲۷ درصد و در شهرستان کوهرنگ ۵۰ درصد است.

وی در خصوص میزان بارش از ابتدای سال‌جاری در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: از ابتدای سال زراعی تاکنون به‌صورت میانگین ۶۸ میلی‌متر بارش در استان به ثبت رسیده است که باید در حالت نرمال این بارش‌ها ۸۸ میلی‌متر باشد.

چراغپور با اشاره به اینکه میانگین دما در چهارمحال و بختیاری بین ۱.۵ تا ۲.۵ درصد افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: این مسئله در بحث تغییر بارش‌ها از برف به باران موثر است، در سال‌های گذشته تا آغاز ماه آذر بارش برف را در استان شاهد بودیم، اما اکنون بارش برف موثری رخ نداده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: سامانه‌های بارشی که از سمت مدیترانه وارد استان می‌شوند عموما با ریزش هوای سرد همراه هستند و انتظار بارش برف از این سامانه‌ها وجود دارد، اما سامانه‌های جنوبی عموما بارش باران را در پی دارند، بارش‌ها در آذرماه در حد نرمال و کمتر از نرمال است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری هواشناسي بارش باران بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۱۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه‌ ناپایدار به کرمانشاه

محمدعلی زورآوند مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : بر اساس بررسی آخرین داده‌های هواشناسی، از امروز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه تا روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه، روند آرام افزایش دمای هوا و گاهی اوقات وزش باد ملایم، مهمترین پدیده‌های قابل ذکر برای جو استان خواهند بود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای ناپایدار از روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه تا پایان هفته آینده جو منطقه را تحت تاثیر می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد:‌سامانه یاد شده، در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه و سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه سبب بارش‌هایی، غالباً در نواحی غربی استان و به صورت رگبار‌های موقت و پراکنده بهاری خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه با تقویت شرایط ناپایدار، ضمن کاهش نسبی دمای هوا، به‌تدریج شرایط برای بارندگی نسبتاً گسترده در سطح استان فراهم می‌گردد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ورود سامانه‌ ناپایدار به کرمانشاه
  • ورود سامانه ناپایدار به استان کرمانشاه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه
  • پایداری آسمان استان از امروز تا دوشنبه
  • ورود سامانه ناپایدار به جو استان کرمانشاه
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر