Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین نشست مشترک مراکز تحقیقات استراتژیک کشور در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار شد که بابک نگاهداری در این نشست پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم مشترک مراکز پژوهشی کشور را مطرح کرد.

وی گفت: هدف از تشکیل این کنسرسیوم بررسی مشترک چالش های کلان کشور توسط مراکز علمی قوای سه گانه و مجمع تشخیص مصلحت نظام و رسیدن به تصمیمی مشترک و اجماع سازی در مورد موضوعات حساس کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز پژوهش های مجلس، برنامه ریزی و سیاست گذاری مشترک برای اهم مسائل و چالش های اولویت دار کشور، هم افزایی ظرفیت‌ها، تبادل داده‌ها، اطلاعات و دانش‌های کاربردی، به اشتراک گذاری پژوهش ها و برگزاری نشست های مشترک را از محورهای همکاری مراکز تحقیقات استراتژیک در قالب این کنسرسیوم اعلام و بیان کرد: اگر در قالب این کنسرسیوم بتوانیم با همت و مشارکت مراکز علمی قوای سه گانه اجماع سازی بین قوه ای ایجاد کنیم، به تصمیم گیری روسای قوا در اجلاس سران قوا و شوراهای عالی کمک شایانی خواهد بود.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام‌ هادی، رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه با استقبال از تشکیل این کنسرسیوم آن را ایده مناسبی توصیف کرد و گفت: قوای ۳ گانه کشور تاکنون کار مشترک علمی و پژوهشی نداشته اند و پیشنهاد داد که آغاز کار این کنسرسیوم با چند کار مشخص و دقیق باشد. رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه همچنین پیشنهاد داد تفاهم نامه و سندمشترکی برای تعیین ابعاد همکاری تهیه و توسط طرفین امضا شود.

محمد صادق خیاطیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری هم از ایده تشکیل این کنسرسیوم استقبال کرد و گفت: در این کنسرسیوم مسائل اولویت دار کشور باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی همچنین از راه اندزی سامانه مدیریت دانش برای ارتباط با شبکه نخبگانی کشور در دولت خبر داد و اتصال شبکه نخبگانی به مراکز تصمیم گیری نظام را هم از دغدغه های مهم مراکز پژوهشی دانست.

یاسر برخورداری، قائم مقام و معاون پژوهشی پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام هم ضمن استقبال از ایده تشکیل کنسریوم همکاری مشترک مراکز تحقیقاتی نظام از اهمیت بررسی مسائل کشور در این کنسرسیوم سخن گفت.

گفتنی است، رئیس مرکز پژوهش های مجلس، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه و قائم مقام پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه حضور داشتند.

کد خبر 5361519 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: بابک نگاهداری مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری مجمع تشخیص مصلحت نظام مجلس شورای اسلامی مرکز پژوهشهای مجلس هفته بسیج حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی جمهوری اسلامی ایران ایران مجلس شورای اسلامی سعید خطیب زاده سیدابراهیم رئیسی آژانس بین المللی انرژی اتمی وزارت امور خارجه دولت سیزدهم رافائل گروسی حسین امیرعبداللهیان سازمان انرژی اتمی سید محمد حسینی مراکز تحقیقات رئیس مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۲۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان گفت: دومین قطار ترانزیتی افغانستان بعد از تخصیص لکوموتیو کنسرسیوم برای خروج از کشورT امکان حرکت دارد که در ادامه مشروط به همکاری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ایراف، اداره راه‌آهن افغانستان در شبکه ایکس اعلام کرده است که، دومین قطار ترانزیتی افغانستان از مسیر ایران به مقصد ترکیه آماده‌ی حرکت است.

این اداره با اشاره به همکاری کشورهای همسایه افغانستان آورده است: ما علاوه‌بر انتقال کالاها، قلب‌ها را نیز به یکدیگر متصل می‌کنیم.

این در حالی است که، اولین قطار ترانزیتی افغانستان به مقصد ترکیه در ایستگاه شمتیغ متوقف شده است.

در خصوص این موضوع «مصطفی رضایی» مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان به ایراف گفت: پس از این‌که اولین قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه به دلیل ناهماهنگی شرکت راه‌آهن دو هفته در مرز شرقی کشور گرفتار شد، بر اساس دستور دفتر رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی به موضوع ورود کرد.

وی افزود: همچنین نامه تعیین‌کننده نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی برای آغاز بهره‌برداری تجاری از محور ریلی خواف - هرات با پیگیری‌هایی که نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان و استاندار خراسان رضوی انجام دادند، تعیین تکلیف صورت گرفت.

رضایی در ادامه توضیح داد: از این‌رو در روزهای جاری این قطار از نقطه صفر مرزی حرکتش را به سمت مرزهای غربی کشور برای خروج به سمت ترکیه آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی در خصوص قطارهای ترانزیتی بعدی از افغانستان که وارد ایران می‌شود، مطرح کرد: بعد از تخصیص لکوموتیو کنسرسیوم برای خروج از کشور امکان حرکت قطارها است که در ادامه مشروط به همکاری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

رضایی در نهایت خبر داد که در روزهای آتی دومین قطار ترانزیتی هم وارد کشور خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود
  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود