Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: ظرف یک هفته آینده افغانستان گمرک خود را در مرز یزدان برای رونق مبادلات تجاری با ایران مستقر می‌کند.

حسین موهبتی، شب گدشته ۵ آذر به خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: هفته گذشته با والی  شیندن افغانستان جلسه‌ای داشتیم که مقرر شد طرف افغانی گمرک خود را ظرف یک هفته آینده در مرز یزدان مستقر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: با این اقدام مبادلات در آن مرز از حالت خرده فروشی به حالت ترانشیت و کامیونی تغییر می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه قدیمی‌ترین بازارچه مرزی استان یزدان است گفت: در دو ماه گذشته بیش از دو هزار تن کالا به صورت خرده فروشی با افغانستان صادر کردیم و در روزهای اخیر تمام کالاهایی که دپو شده بود در یزدان را صادر کردیم.

موهبتی با اشاره به اینکه در بازارچه مرزی میل ۷۳ واقع در شهرستان درمیان آمادگی تامین زیرساخت‌های لازم از جمله ایجاد بازار تخصصی سیمان را داریم، گفت: کارخانه سیمان باقران قول داده با هزینه خود گمرک افغانستان در آن مرز را احداث کند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه یکی از دلایل مشکلات تجاری در مرز عدم ثبات والی ولایت فراه است که در این مدت مرتبا تغییر کرده است و والی جدید فراه یک هفته قبل منصوب شده است، افزود: قرار است استاندار با هیاتی به افغانستان سفر کند و رایزنی‌هایی با والیان ولایت های فراه و هرات به منظور رونق مبادلات تجاری و حل مشکلات موجود داشته باشند.

موهبتی افزود: باید هزینه‌های صادرات را کاهش دهیم و برای این کار لازم است کالاهایی که از جنوب کشور آید از طریق دوکوهانه، کالاهای مرکز کشور از معبر گلورده و کالاهای شمال کشور از مرز یزدان صادر شود تا هزینه‌های صادراتی کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها در دوکوهانه و گلورده زیرساخت‌ها آماده است گفت: طرف افغانستانی از ما زمان خواسته تا مجوز لازم را از دولت مرکز خود بگیرد.

موهبتی با بیان اینکه استقرار گمرک افغانستان در مرز ضروری است، افزود: در این صورت مبادلات تجاری رونق خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: نیاز است نیروهای گمرک افغانستان در بازارچه‌های مرزی مستقر شوند و ما حتی قول داده ایم برای تامین نیروی گمرکی به آن‌ها کمک کنیم.

موهبتی یادآور شد: با توجه به اینکه طرف افغانی خواهان مبادلات تجاری با دلار است، یکی دیگر از مشکلات ما در بحث تجارت مرزی عدم استقرار بانک ارزی یا صرافی در مرز است که نیاز است این مشکل هم برطرف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مرز افغانستان گمرک افغانستان مبادلات تجاری مرز یزدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۲۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح شنبه در ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: در دور اول نماینده سه حوزه انتخابیه خراسان جنوبی مشخص شدند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اما در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف کار به دور دوم کشیده شد که دو هفته دیگر برگزار می‌شود.

قناعت ادامه داد: انتظار بر این است که همان حساسیت‌ها و پیگیری‌های دور اول در دور دوم نیز وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تنور انتخابات در دور دوم باید با مناظرات و برنامه‌های تبلیغاتی گرم بوده ولی از چالش‌های بیهوده پرهیز شود، گفت: همه دستگاه‌ها چون دور اول برای برگزاری یک انتخابات باشکوه پای کار باشند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سیلاب در زیرکوه و خوسف و درمیان و برخی نقاط بیرجند داشته‌ایم که اگر به زیرساخت‌ها آسیب وارد کرده باید پای کار بهبود آن باشیم تا در روز انتخابات مشکلی به وجود نیاید.

قناعت ادامه داد: نیاز است که در روز انتخابات پیش بینی هواشناسی را نیز مد نظر داشته باشیم و با توجه به وضعیت جوی تدابیر لازم را مدنظر داشته باشیم.

وی افزود: حوزه رسانه و صدا و سیما نیز همچون گذشته انعکاس‌های خوبی در حوزه انتخابات داشته و تنور انتخابات را گرم نگه دارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار بر این است که از همان ثانیه‌های شروع انتخابات همه دستگاه‌های مرتبط و شعب آنلاین باشند.

قناعت اظهار کرد: نباید با این استدلال که انتخابات تنها در یک حوزه انتخابیه برگزار می‌شود کار را سهل بگیریم بلکه نیاز است همه دستگاه‌ها پای کار باشند.

وی یادآور شد: در دور اول انتخابات در خراسان جنوبی مشکل امنیتی نداشتیم و انتظار است در دور دوم نیز آمادگی‌های اطلاعاتی و امنیتی لازم وجود داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: امیدواریم و تلاش می‌کنیم انتخابات در فضایی آرام و گرم و با یک رقابت سالم و با حضور باشکوه مردم برگزار شود.

کد خبر 6089553

دیگر خبرها

  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور