Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان سرهنگ محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: بر اساس آماری که اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان اعلام کرده است در هفت ماه اول امسال ۲۰۰ همشهری اصفهانی بر اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد ۹۲ نفر موتورسواران و ۶۶ نفر عابران پیاده بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علت بیشترین تصادفات عدم توجه رانندگان به جلو و عدم رعایت حق تقدم است و موتور سواران از سن ۱۸ تا ۲۵ و عابران پیاده از سن ۵۵ تا ۷۰ بیشترین آمار جانباختگان ۷ ماه اول امسال هستند.حدود ۶/۴۱ درصد تصادفات کشور در اصفهان رخ می‌دهند و طبق این آمار اصفهان رتبه سوم تصادفات درون شهری را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان عنوان کرد: در حال حاضر سواری پراید با ۱۸ درصد آمار تصادفات، بیشترین عامل وسیله نقلیه درگیر در تصادفات فوتی و جرحی است و بعد از آن سواری پژو با ۱۴ درصد آمار تصادفات رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: در ۷ ماه اول سال تعداد ۱۵۸ نقطه حادثه خیز در استان مشخص شد که تاکنون تعداد ۲۰ تا از این نقاط حادثه خیز کامل رفع شده است و تعداد ۱۳۸ تا نقاط حادثه خیز دیگر باقی مانده است و تعداد ۱۵۵۵ تصادفات خسارتی در نقاط حادثه خیز اتفاق افتاده است.

وی از شهرستان‌های گلپایگان، شاهین شهر، میمه مبارکه، خمینی‌شهر و شهرضا به عنوان ۵ شهرستان دارای بیشترین آمار جانباختگان و از شهرستان‌های دهاقان، خوانسار، فریدن، سمیرم، نایین و فلاورجان به عنوان ۶ شهرستان دارای کمترین جانباختگان یاد کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان ادامه داد: شهرستان‌های تیران و کرون، خمینی شهر، فریدن، دهاقان و نطنز را به عنوان ۵ شهرستان دارای بیشترین تصادف جرحی و بالعکس شهرستان‌های چادگان، اصفهان، شاهین شهر، نایین و اردستان به عنوان ۵ شهرستان دارای کمترین تصادفات جرحی نام برد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه شعار پلیس راهنمایی و رانندگی هوشمند سازی، آرام سازی، آموزش و فرهنگ سازی است در خصوص اقدامات هوشمند سازی پلیس راهور اظهار کرد: اعمال قانون تخلفات با دستگاه‌های سپهر به صورت بر خط و خودرو‌های ثبت تخلفات، شماره گذاری خودرو به صورت اینترنتی، ترخیص وسایل نقلیه از طریق دفاتر خدمات الکترونیک، تنظیم کروکی با استفاده از تبلت و ارسال برخط اطلاعات به سازمان‌های مربوطه و شماره گذاری خودرو درب منزل خریدار است.

وی در پایان توضیح داد: کاهش تصادفات و جانباختگان رانندگی درون‌شهری، ارتقاء فرهنگ ترافیک از طریق آموزش همگانی و مشارکت عمومی با همکاری صدا و سیما و فعال سازی پیست موتورسواری در شهرستان‌ها برخی از اهداف و مطالبات پلیس راهور استان اصفهان است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پزشکی قانونی تصادف رانندگی پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان دارای استان اصفهان حادثه خیز درون شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سرهنگ میناخانی گفت: استفاده از موتورسیکلت به دلیل مزیت به ویژه سهولت دسترسی آن بیش از پیش است و کارخانه‌های تولیدکننده موتورسیکلت نیز موتورسیکلت‌های متنوعی را تولید می‌کنند که در مقایسه با خودرو قیمت پایین‌تری دارد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان بابیان اینکه در بررسی پرونده‌های پزشکی قانونی نیز صدمات وارده به سر در فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت بیش از گذشته است، افزود: باید برنامه‌های پیشگیرانه در این خصوص عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه جمعیت راکبان در روستا‌ها بیشتر است و به همین دلیل فرهنگ‌سازی برای گروه‌های هدف انجام می‌شود، ادامه داد: کلاه ایمنی در حدود ۷۵ درصد از صدمات سنگین در تصادفات پیشگیری می‌کند و امیدواریم شاهد رعایت نکات ایمنی از سوی کاربران جاده‌ای باشیم.

سرهنگ میناخانی با اشاره به اینکه طی سال گذشته چهار درصد از مجموع تصادفات کل استان در جاده‌ها مربوط به موتوسواران بود که اغلب این تصادفات نسبت به داخل شهر به فوت راکبان منجر شد، گفت: یکی از وسائلی که در کاهش صدمات هنگام تصادفات نقش اساسی دارد، استفاده از کلاه ایمنی است.

دیگر خبرها

  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • افزایش تصادفات موتورسواران در تهران (فیلم)
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • روایت دردناک امدادگران از صحنه های تصادفات موتورسواران + ویدئو
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان