Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:45:27 GMT

پایه طب ایرانی مبتنی بر پیشگیری است

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۳۴۲۱

پایه طب ایرانی مبتنی بر پیشگیری است

به گزارش روز شنبه ایرنا از وبدا، نفیسه حسینی یکتا درباره منافات داشتن واکسن کرونا با طب ایرانی افزود: هر چیزی که برای کنترل بیماری مهم باشد، با طب ایرانی مغایرت ندارد، از طرفی در طب ایرانی هم بارها یک ویروس مرده را وارد بدن کرده‌اند تا مقاومت بدن در برابر آن زیاد شود. بنابراین نمی‌توان گفت که واکسن در تضاد با طب ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به گلایه برخی متخصصان طب سنتی از وزارت بهداشت جهت به ‌کار نگرفتن این طب در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اظهار داشت: این انتقاد کاملا بجاست، به همین دلیل در ترکیب جدید کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، دستورالعمل‌های سنتی به شکل یک ابلاغیه درمی‌آید و منتشر می‌شود تا در کنار طب رایج، گیاهان دارویی هم معرفی شود.

حسینی‌ یکتا ادامه داد: از دغدغه متخصصان طب سنتی در پیشگیری از کرونا و صحبت‌هایی که مطرح شده، این طور به نظر رسید که آنها با واکسن مخالف هستند. در صورتی که انجمن علمی طب سنتی ایران، عدم مخالفت خود با واکسن را به صورت علنی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه توزیع یک دارو نیاز به کارآزمایی بالینی دارد، تصریح کرد: تعداد زیادی کارآزمایی انجام شده و تعدادی از داروها هم مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت کرده‌اند. تاکنون ۱۷ دارو تحت عنوان فرآورده‌های طبیعی مجوز گرفته که برای درمان کرونا کمک‌کننده است.

برچسب‌ها بیماری بهداشت و سلامت طب سنتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیماری بهداشت و سلامت طب سنتی بیماری بهداشت و سلامت طب سنتی طب ایرانی طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ وزیر بهداست درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره کمبود دارو برای بیماران تالاسمی با تأکید بر اینکه بنای ما و اولویتمان این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز و کمبودها را تامین کنیم، گفت: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد.

خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال رایگان شد

دکتر عین اللهی همچنین با اشاره به اینکه حوادث و بیماری‌ها در هفت سال نخست زندگی می‌تواند در بقیه عمر باقی بماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آن ها ایمن شود. این موضوع به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداست در خصوص ابهام‌ها و ادعاهایی که در خصوص عوارض واکسن آسترازنکا در میان مردم مطرح می‌شود از دادن پاسخ صریح و مشخص خودداری کرد و صرفا گفت: کمیته علمی داریم که متشکل از ۶۰ نفر از بهترین دانشمندان کشور است. بیشترین واکسن مصرفی ما سینوفارم بود که از چین وارد شده بود. سینوفارم کم عارضه ترین واکسن بود و در کشور حدود ۱۵۵ میلیون دوز از این واکسن استفاده شد. کمیته واکسن ما عوارض را رصد می کند و ما حداقل عوارض را در کشور داشتیم. اگر واکسن مصرف نمی شد، ضایعاتی زیادی داشتیم، اما موفق شدیم کرونا را کنترل کنیم.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • به روز رسانی نقشه شهر همدان
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی