Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@07:40:41 GMT

۴۲۹ هزار مترمکعب آب در خمین ذخیره‌سازی شد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۳۴۷۱

۴۲۹ هزار مترمکعب آب در خمین ذخیره‌سازی شد

«حمید رنجبری» روز شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خمین، افزود: این میزان آب با مسدود کردن ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز و کف‌شکنی و پر کردن چاه‌های مجاز در این شهرستان ذخیره‌سازی شده است.
وی بیان کرد: برای طرح تعادل‌بخشی و مدیریت مصرف آب، ۱۰ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه شهرستان نصب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره منابع آب خمین گفت: ابزار آلات حفر غیرمجاز ۶ حلقه چاه امسال در خمین توقیف شده است.

فرماندار خمین نیز در این نشست با اشاره به کاهش حجم نزولات آسمانی در سال جاری، گفت: خشکسالی موجب تغییر اقلیم و بارندگی در غیر فصل بارش شده است و به‌منظور پیشگیری از حوادث قهری احتمالی باید بستر و حریم رودخانه‌ها در زادگاه امام راحل آماده باشد.
« احمد طهرانی » ادامه داد: ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها در مناطق روستایی یک تهدید است و دهیاران باید نسبت به اطلاع رسانی درباره این ساخت و سازها به مراجع مربوطه هوشیار باشند.
وی بیان کرد: بستر برخی رودخانه‌های شهرستان در ۲ دهه اخیر مورد تعارض قرار گرفته و برخی از نقاط در مسیر جوی‌های آب  مناطق روستایی نیز مسدود شده است و دهیاران با هماهنگی منابع آب شهرستان نسبت به رفع موانع مسیر آب در زمان بارندگی اقدام کنند.
دادستان عمومی و انقلاب خمین نیز در این نشست با تاکید بر جلوگیری از هرگونه حوادث غیر متقربه در شهرستان، گفت: هر اقدام انسانی در حاشیه و حریم رودخانه‌های مجاور روستاها  تهدید جدی علیه ساکنان این مناطق  است و مسئولیت آن بر عهده دهیاران است.    
«خسرو شجاعیان» با اشاره به کاهش منابع آبی به‌دلیل کاهش بارش‌ها، ادامه داد: دهیاران  باید هر گونه حفاری چاه و استفاده غیرمجاز از آب و گاز و تغییرات غیر قانونی منابع طبیعی و اراضی کشاورزی  را  از طریق مکاتبات اداری اطلاع دهند و  برای رفع تهدید منابع آبی روستا جدی باشند.
وی تصریح کرد: نیاز است که برداشت شن و ماسه برای استفاده اهالی روستا با نظر و مجوز کارشناسان منابع آب شهرستان  انجام شود.

در این نشست آموزش دهیاران روستاهای خمین که در حریم رودخانه هستند، انجام شد.
شهرستان خمین دارای یک‌هزار و ۹۳۵ منابع آبی شامل چاه عمیق و نیمه عمیق، چشمه و قنات است.

برچسب‌ها خمین خشکسالی شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خمین خشکسالی شرکت مدیریت منابع آب ایران خمین خشکسالی شرکت مدیریت منابع آب ایران حریم رودخانه رودخانه ها منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۳۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید

بریتانیا از طرح اولین سیستم آزمایشی ذخیره‌سازی انرژی آبی طولانی‌مدت خود طی یک عملیات معدنی نزدیک شهر پلیموث رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک شرکت بریتانیایی قرار است اولین سیستم آزمایشی ذخیره‌سازی انرژی آبی طولانی‌مدت خود را طی یک عملیات معدنی در نزدیکی شهر پلیموث بسازد. عملیات ساخت این سیستم به زودی آغاز خواهد شد و راه‌اندازی آن برای سپتامبر ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. شرکت توسعه‌دهنده طرح در راه‌اندازی پروژه خود از پشتیبانی وزارت امنیت انرژی و شورای شهر منطقه برخوردار است.

سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی در بریتانیا

توان تولیدشده توسط آن حداکثر ۵۰۰ کیلووات است که از عملیات استخراج در زمان‌های تقاضای انرژی بالا و فعالیت‌های شرکت میزبان برای کربن‌زدایی عملیات پشتیبانی می‌کند. این میزبان تولیدکننده کائولن مورد استفاده در لوازم بهداشتی، سرامیک، کاشی و کاربردهای صنعتی و به‌دنبال راه‌های جدیدی برای مدیریت و تأمین نیازهای انرژی آینده، در عین کربن‌زدایی از عملیات خود است. به همین دلیل از مشارکت بالقوه با پروژه ذخیره‌سازی آبی جدید در عملیات خود پشتیبانی کرده است تا فناوری‌های سبز را به‌عنوان بخشی از تلاش کلی برای کاهش ردپای کربن خود به کار گیرد.

سیستم ذخیره‌سازی آب جدید با چگالی بالا و هزینه پایین، به لحاظ انرژی کارآمد و از نظر زیست‌محیطی بی‌خطر است. شرکت توسعه‌دهنده به جای استفاده از آب، ماده سیالی را توسعه داده است که ۲.۵ برابر چگالی آب است و در مقایسه با یک سیستم برق‌آبی با چگالی معمولی در اسکاتلند، ولز و سایر نقاط جهان می‌تواند ۲.۵ برابر انرژی بیشتری تولید کند.

سیال با چگالی بالا در مواقعی که تقاضای انرژی کم با قیمت پایین مرتبط است، بین مخازن ذخیره‌سازی پمپ می‌شود. با افزایش تقاضا و قیمت انرژی، سیال در سراشیبی رها می‌شود و برای تولید و تأمین برق شبکه از توربین‌ها عبور می‌کند.

طرح ارائه‌شده به امنیت انرژی منطقه و تحقق اهداف بلندپروازانه کربن‌صفر خالص آن در بلندمدت کمک می‌کند. این طرح آزمایشی، پروژه‌ای پیشرو در بخش مربوطه خود به‌شمار می‌رود و شرکت را در موقعیتی قوی برای گسترش پروژه‌های تجاری مشابه در بریتانیا و خارج از آن قرار می‌دهد. شرکت یادشده قصد دارد اولین پروژه ۱۰ مگاواتی خود در مقیاس شبکه را ظرف دو سال به بهره‌برداری برساند.

کد خبر 749246

دیگر خبرها

  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد
  • دهیاران و شوراهای اسلامی در تنگستان مفاخر حوزه خود را معرفی کنند
  • بارش شدید باران در روستای ریحان علیا شهرستان خمین
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید