Web Analytics Made Easy - Statcounter

«قدیر سهرابی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این محصول نخستین تولید ارزشمند واحد «ساتراس زیست فناور » مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی است که با اتمام فرآیند طراحی و تولید بسته‌بندی های شکیل، آماده عرضه نهایی به بازار شد.

وی توضیح داد: "کیت شناساگر کنترل کیفیت بیولوژیک اتوکلاو" که پس از چهار سال تحقیق و توسعه و پیگیری مداوم آذر ماه سال جاری موفق به اخذ پروانه تولید از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت شده است، به‌عنوان یک محصول وارداتی نخستین بار با استفاده از توان داخل تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین ادامه داد: این محصول  دارای گواهی ثبت اختراع  است  و در آزمایشگاه‌های پاتوبیولوژیکی، علوم پزشکی، دندانپزشکی‌ها، بیمارستان‌ها ، اتاق‌های عمل و حتی برخی صنایع غذایی کاربرد دارد به‌منظور عرضه به بازار نیازمند بسته‌بندی مناسب بود.

سهرابی گفت: ویالی که مایع اصلی در آن قرار می گیرد توسط یکی از شرکت‌های فناور و موفق در شهرک صنعتی شهرستان خمین تولید شده و بسته‌بندی و پوشش خارجی محصول نیز از سوی یکی دیگر از علاقه‌مندان کارآفرین در خمین تولید می شود.

وی یادآور شد: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین در سال ۱۳۹۴ و با مجوز شورای مراکز رشد کشور و تأیید وزارت علوم آغاز به کار کرده و تاکنون از  ۳۰ طرح درحوزه های مختلف حمایت‌های مادی و معنوی کرده است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین اظهار داشت: این ویال‌های که از اروپا، چین و آمریکا وارد کشور می‌شوند کنترل کیفیت عملکرد دستگاه استریل کردن وسایل جراحی را برعهده دارند.
سهرابی با اشاره به اینکه حمایت بلاعوض از ایده‌های خلاقانه وظیفه مراکز رشد است، ادامه داد: تا کنون بیش از ۲۰۰ میلیون ریال برای تولید نمونه اولیه محصول از سوی مرکز رشد دانشگاه ازاد آسلامی خمین پرداخت شده است.

سهرابی گفت: قیمت نمونه آمریکایی این ویال‌ها ۶۴۰ هزار ریال است و محصول تولید داخل نصف این قیمت است چراکه مواد اولیه برای تولید در کشور وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه تولید محصول در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین فناورانه و نوآورانه است، اظهار داشت: این تولید نیاز کشور را تامین می‌کند و دارای ارزآوری در شرایط تحریم است.

سهرابی بیان کرد: مقام معظم رهبری رکن اصلی اقتصاد مقاومتی را فعالیت‌های دانش بیان می‌دانند و این اقتصاد در مراکز رشد و پارک‌های فناوری، توسعه می‌یابد و تجاری سازی این محصولات سبب اشتغال، درآمدزایی و افزایش ارزش افزوده در کشور می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را آغاز کرده است.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خمین اقتصاد مقاومتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خمین وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خمین اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۱۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد

احمدرضا جعفری با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد گفت: گیلاس، آلو قطره طلایی، زردآلو ، گوجه سبز و آلو سیاه را محصولات باغی سردرختی خمین عنوان کرد و افزود: بیشترین باغات این شهرستان به گیلاس و آلبالو اختصاص دارد.

وی توضیح داد: به دلیل بافت خاک منطقه، قدمت باغداری، تجربه باغداران و بکارگیری توصیه‌های ترویجی محصول باغات شهرستان خمین از کیفیت مطلوب با درجه ممتاز برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

تولید محصولات سردرختی در خمین ۳۸ درصد افزایش یافت

رییس جهاد کشاورزی خمین با اشاره به تولید ۲۹ هزار و ۵۰۰ تن سبزی و صیفی جات شامل پیاز، هندوانه و سیب زمینی در سال گذشته گفت: ۹۰۰ تن سبزی و صیفی جات گلخانه ای شامل خیار، گوجه و فلفل نیز پارسال در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

جعفری با بیان اینکه هشت هزار و ۲۰۰ تن حبوبات نیز پارسال در خمین تولید شد، بیان کرد: کشت لوبیا به‌ عنوان یکی از مهمترین محصولات خمین محسوب می‌شود و این شهرستان قطب تولید لوبیای کشور است.

وی فزود: با توجه به کاهش دبی منابع آبی در سطح شهرستان، تغییرات سطوح زیرکشت طی سه سال اخیر روند کاهشی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود
  • برگزاری آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش در مهاباد
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • کیفیت رشته‌های پیراپزشکی ضامن سلامتی جامعه است
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد
  • عملیات «وعده صادق» پیروزی بر سیستم پدافندی دشمنان بود
  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک
  • عرضه ۱۵۰۰ محصول فناورانه دانش بنیان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴