Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از رشد ۲۶ درصدی صادرات کالا از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در هشت ماه نخست سال جاری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش تسنیم از زاهدان وبه نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تیمور باقری از رشد 26 درصدی صادرات کالا از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه سیستان و بلوچستان در هشت ماه نخست سال جاری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و 81 هزار و 254 تن کالا توسط 46 هزار و 877 دستگاه کامیون در این مدت از پایانه‌های مرزی شمال استان صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 26 درصدی در تناژ و 29 درصدی در تعداد دستگاه را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه 431 هزار و 168 تن کالا از طریق پایانه مرزی میلک به افغانستان و 650 هزار و 86 تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه به کشور پاکستان صادر شده، تصریح کرد :گاز مایع، هیدروکربن، بنزین، گازوئیل و تره‌بار عمده کالاهای صادر شده این مدت استان را تشکیل می‌دهند.

شاهد خشک‌ترین پاییز نیم قرن اخیر سیستان و بلوچستان هستیمانتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان جدی‌ترین مطالبه مردم ‌وزیر ورزش: کارگروهی برای توسعه ورزش سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود

باقری تجارت و ترانزیت را مهمترین مزیت این استان در سند آمایش سرزمینی عنوان کرد و ادامه داد: موقعیت خاص این استان به لحاظ همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان، مرز آبی کرانه‌های عمان و تسلط بر یکی از مهمترین و استراتژیک ترین راه های آبی جهان همراه با منابع و پتانسیل های فراوان اقتصادی در مرز سبب شده این استان در سه سطح ملی، منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت بالا برای کشور باشد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در راستای توسعه روابط اقتصادی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه در این مدت شاهد واردات 168 هزارو500 تن کالا از پایانه مرزی میرجاوه و ترانزیت 399 هزار و 700 تن کالا نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه و میلک بودیم.

باقری خاطرنشان کرد:  با توجه به روابط خویشاوندی و برادری مردم این استان با شهروندان کشورهای افغانستان پاکستان و اهمیت بالای مرز این استان تمام تلاش این اداره‌کل با فراهم کردن زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه بر گسترش روابط اقتصادی نزدیک با این همسایگان است.

انتهای پیام/392/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان راهداری و حمل و نقل جاده ای پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان پایانه مرزی اداره کل تن کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی امانی در بازدید از محل ساخت پایانه کلاله - آغبند در نقطه صفر مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اظهار کرد: تقسیم کار بین دو کشور به این ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به موازات آن پل روی رودخانه ارس را می‌سازد.

وی با بیان اینکه فاز اول این پایانه و پل روی رودخانه در مدت یک سال ساخته خواهد شد افزود: این طرح از اول امسال آغاز شده و در دو طرف مرز دو‌ همسایه با اراده کافی مصمم هستند تا در مدت معین کار را به سرانجام برسانند.

امانی با بیان اینکه برای آزادسازی زمین و پیش بینی سایت موقت ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است تصریح کرد: کل این پایانه در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار ایجاد خواهد شد که در فاز اول هشت هکتار در حال آماده سازی است.

رئیس سازمان راهداری کشور گفت: این طرح در قالب شبکه بزرگراهی ایران راه با هدف افزایش ترانزیت اجرا می‌شود و در این زمینه قرار است جاده نوردوز به کلاله را نیز چهار بانده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد اولیه با پیمانکار برای چهاربانده کردن این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود پنج هزار میلیارد تومان است افزود: پیش بینی می‌شود پس از ساخت گذرگاه ارس و پایانه مرزی کلاله - آغبند بخش زیادی از ترانزیت کشور همسایه جمهوری آذربایجان از این مسیر اتفاق بیفتد.

دیگر خبرها

  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت