Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خطیر از رییس فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ انتقاد تندی کرد

علی خطیر معاون سابق باشگاه استقلال درباره اقدامات مصطفی آجورلو، فعالیت های رییس سازمان لیگ، شهاب عزیزی خادم و ... صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، علی خطیر در واکنش به کارشکنی‌های فدراسیون فوتبال در مسیر درآمدزایی باشگاه‌های لیگ برتری به ویژه باشگاه استقلال گفت:

امیدوارم سایر باشگاه‌ها نیز به واسطه دفاع از حقانیت خود مثل آجورلو وارد گود شوند تا بتوانیم شاهد رقابت مالی برابر در حوزه فوتبال باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مگر می‌شود که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بر اساس قانونی که خودش آن را مصوب کرده و خودش مجری آن است باشگاه را از دسترسی به حقوق اولیه خود در امر درآمدزایی محروم کند؟

خطیر ادامه داد:

هیچ کجای دنیا جز فوتبال ایران چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و مطمئن هستم علی‌رغم مطالبه‌گری مدیرعامل استقلال در این حوزه، مسئولان فدراسیون فوتبال نه تنها در برابر این مطالبه‌گری کوتاه نمی‌آیند بلکه تا صد سال دیگر هم نخواهند پذیرفت که باید حق و حقوق باشگاه را پرداخت کنند.

حرف آجورلو به نفع تمام باشگاه‌های فوتبال است

معاون ورزشی سابق باشگاه لیگ برتری گفت:

در برهه کنونی آجورلو تنهاست و به جز هواداران استقلال کسی برای حمایت او به میدان نیامده، در حالی که حرف آجورلو به نفع تمام باشگاه‌های فوتبال ایران است. البته طبیعی است باشگاه‌های صنعتی وارد این معرکه نشوند، چون آن‌ها به پشتوانه پول‌های صنعتی که در اختیار دارند نیازی به این درآمد ندارند و از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند، اما اگر مدیری در فوتبال ایران قدری بر اساس منطق مدیریتی حرکت کند، بدون شک پا به پای آجورلو برای دفاع از حقوق باشگاه استقلال قدم برمی دارد.

علی خطیر در ادامه با انتقاد از مدیریت فدراسیون فوتبال عنوان کرد:

متاسفانه همه مردم ایران از جمله خود من فریب خوردیم. من بابت معرفی عزیزی خادم به جامعه فوتبال و حمایتی که از او کردم از همه مردم ایران و اهالی فوتبال عذرخواهی کنم که برای پیروزی این آقا تلاش کردم. شهامت این کار را دارم و بابت این اتفاق تلخ رسما از همه عذرخواهی می‌کنم!

چرا رئیس سازمان لیگ غیرقانونی فعالیت می‌کند؟

معاون سابق دبیرکل فدراسیون فوتبال با انتقاد از شعارهایی که هرگز در فدراسیون عزیزی خادم عملی نشد گفت:

مگر قرار نبود اسپانسر هزار میلیاردی وارد فوتبال شود و فوتبال ایران بی نیاز شود، پس کجاست آن اسپانسر؟ چرا هر روز ما دست به دامن این و آن هستیم و از رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور، وزیر و وکیل خواهش و التماس می‌کنیم که به ما پول بدهند؟ مگر عزیزی خادم ادعا نکرد مشکلات فوتبال را با نسخه اقتصادی خود برطرف می‌کند؛ پس چه شد آن همه وعده؟ متأسفانه او خودش را به دروغ به عنوان مدیر اقتصادی معرفی کرد در حالی که هیچ تخصصی در این حوزه نداشته و ندارد. البته یقین دارم این حرف‌ها باعث احضار من به کمیته اخلاق خواهد شد و آن‌ها دست از سر من بر نمی‌دارند، اما بدون شک این آقایان باید پاسخگوی رفتار غیرمسئولانه خود در قبال فوتبال و اهالی فوتبال باشند.

خطیر در ادامه افزود:

با این سبک و سیاق که نمی‌توانیم فوتبال را مدیریت کنیم؛ مگر همه چیز با خوبان عالم اداره می‌شود؟ مردم نیاز به شفافیت دارند، مردم نیاز به تحقق وعده‌ها دارند، مردم و هواداران فوتبال می‌خواهند برابر آنچه عزیزی خادم شعارش را داد عمل کند. چرا امروز کسی به حق و حقوق باشگاه‌ها توجهی نمی‌کند؟ چرا بعد از گذشت این همه مدت از حضور هیئت رئیسه جدید فدراسیون فوتبال، تکلیف سرپرست‌ها روشن نمی‌شود؟ مگر عزیزی خادم ادعا نکرد من رفتار غیرقانونی انجام نمی‌دهم، پس الان در حال حاضر چرا متولی برگزاری مسابقات فوتبال باشگاهی و رئیس سازمان لیگ به صورت غیرقانونی در حال فعالیت است؟

تا چه زمانی باید شاهد حضور افراد غیرقانونی در رأس فدراسیون فوتبال باشیم؟

علی خطیر در بخش دیگری از سخنان خود گفت:

چرا یک نفر از اعضای مجمع از رئیس فدراسیون فوتبال سوال نمی‌کند که تا چه زمانی باید شاهد حضور افراد غیرقانونی در راس کمیته‌ها، دپارتمان‌ها و سازمان‌ها باشیم؟ بهاروند در جریان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال رد صلاحیت شد، اما در اوج ناباوری به عنوان سرپرست سازمان لیگ منصوب شد. طبق قانون سرپرست فقط سه ماه می‌تواند در رأس کار باشد و در اساسنامه به صراحت به این مساله اشاره شده، اما می‌بینیم هیچ خبری نمی‌شود و صدا از کسی در نمی‌آید؟ مگر می‌توان این فضا را واقعی دانست؟ درباره خداداد افشاریان هم همین است. درباره ارکان قضایی فدراسیون فوتبال نیز همین روال شکل می‌گیرد و جای تعجب دارد چرا و به چه علت اعضای مجمع فدراسیون فوتبال هیچ واکنشی به این شرایط ندارند، در حالی که می‌بینیم در برابر مطالبه گری درست یک باشگاه همین دوستان قد علم می‌کنند و نمی‌گذارند روال قانونی و طبیعی پیش برود.

معاون سابق دبیرکل فدراسیون فوتبال در واکنش به اتفاقاتی که منجر به جلوگیری از حضور یامگا و ژستد در جریان بازی هفته ششم استقلال برابر گل‌گهر رقم خورد، نیز گفت:

من در این ارتباط به صراحت اعلام کردم که سازمان لیگ به عنوان متولی برگزاری مسابقات به هیچ عنوان حق چنین کاری را نداشته است، شما دقت کنید، ما در قانون چیزی به عنوان مجوز مشروط نداریم. شما یا کارت بازی برای یک بازیکن صادر نمی‌کنید یا اگر صادر کردید تنها مرجعی که حق ایجاد محدودیت برای وی در حوزه فوتبال را دارد ارکان قضایی فوتبال هستند. اصلا نه بهاروند و نه سایر زیر مجموعه او برابر قانون دارای چنین قدرتی نیستند که بتوانند جلوی بازی یک بازیکن را بگیرند. باشگاه استقلال می‌تواند بابت این رفتار غیرمسئولانه از مجموعه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به واسطه خسارتی که به آن‌ها زده شده است شکایت کنند و چنانچه این اتفاق به نتیجه نرسید می‌تواند از طریق نهادهای بین‌المللی در حوزه فوتبال این شکایت را پیگیری کنند، چون به هر طریق فدراسیون فوتبال و زیر مجموعه این فدراسیون به استقلال ضرر و زیان وارد کرده است.

دستگاه‌های نظارتی درباره اتفاقات امروز فدراسیون فوتبال سکوت نخواهند کرد

علی خطیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قانون مصوب از سوی فدراسیون فوتبال بابت ورود بازیکنان خارجی یک قانون خوب است گفت:

من خودم یکی از طراحان و نویسندگان پیش نویس این قانون بودم، اما باید به این اشاره کنم که این آئین نامه و قوانین به بدترین شکل ممکن از سوی سازمان لیگ در حال اجرا است و گرنه ما می‌توانیم با اجرای صحیح و اصولی و منطبق بر مفاد قانونی به بهترین نحو ممکن آن را به اجرا در بیاوریم، اما متاسفانه دوستان مثل همیشه بدون مشورت این کار را به اجرا در آورند و حالا به یکی از پر چالش‌ترین اتفاقات ممکن تبدیل شده است.

خطیر در پایان سخنان خود توضیح داد:

شاید مسئولان فدراسیون فوتبال امروز تصور کنند نیاز نیست به هیچ کسی و هیچ فردی بابت عملکرد خود توضیحی ارائه کنند، اما این تکروی‌ها سرنوشت خوشایندی در پی نخواهد داشت. مطمئنا دستگاه‌های نظارتی، سازمان‌ها و نهادهای ناظر بر دستگاه‌های اجرایی در خصوص اتفاقات امروز سکوت نخواهند کرد.

اخبار داغ 

فیلم ادرار خانم خواننده روی طرفدارش در کنسرت! / زشت ترین اقدام در جهان! خداداد افشاریان ناخواسته فدراسیون را لو داد؛ ما مجبور شدیم از رییس جمهور و وزیر کمک بگیریم کنایه مربی پرسپولیس به استقلال؛ تیمی که ۱۰ سال است قهرمان نشده بحران دارد، نه ما! / فیلم یوونتوس به حساب‌سازی متهم شده و مورد تحقیق و تفحص قرار می گیرد فرانک لمپارد: در باشگاه چلسی به ورزشگاه تاتنهام، ورزشگاه 3 امتیازی می گفتند! (زیرنویس فارسی)

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال باشگاه استقلال فوتبال ایران علی خطیر سازمان لیگ باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۳۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال!

احسان اصولی درباره مسائل مختلفی صحبت کرده است.

احسان اصولی درباره زمان تشکیل جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم‌های مختلف رده‌های ملی اظهار داشت:

ابتدا اجازه دهید مکانیزم انتخاب سرمربی را توضیح دهم. مجید جلالی در حوزه فنی و کارشناسی گزینه‌ها را بررسی می‌کند و پیشنهادات را از طریق دبیرکل فدراسیون فوتبال به هیئت رئیسه ارائه می‌دهد و در نهایت هیئت رئیسه بر اساس داده‌ها به تصمیم نهایی می‌رسد. بنابراین، تا زمانی که مصوبه هیئت رئیسه نباشد، هیچ انتخابی در کار نخواهد بود. ممکن است گزینه‌هایی از سوی شخص رئیس فدراسیون فوتبال پیشنهاد شود و به تصویب برسد و در دستور کار قرار بگیرد، اما ساز و کار انتخاب سرمربی به همین شکلی بود که توضیح دادم.
وی افزود:

نزدیک به دو ماه است که وقتم را برای فوتسال گذاشته بودم و خدا را شکر منجر به قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا شد. کوچک‌ترین مسائل را هم کنار گذاشته بودم و درگیر فوتسال بودم و از جزئیات انتخاب سرمربیان تیم‌های ملی خبر ندارم. جا دارد از جلالی و تیم‌شان تشکر کنم شکل علمی و سیستماتیک به دستورات داده‌اند و چرایی و دلایل‌ها را در پیوستی در متغیر‌ها بیان می‌کنند که خیلی ارزشمند است. در اولین جلسه هیئت رئیسه، احتمالاً موضوع انتخاب سرمربیان تیم‌های رده‌های مختلف ملی دستور کار قرار می‌گیرد. ضمن اینکه مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال همراه ما با تیم ملی فوتسال بود و ان‌شاء‌الله در اولین فرصت خروجی و تصمیمات هیئت رئیسه را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
«فکر می‌کنم یک هفته تا ۱۰ روز دیگر جلسه هیئت رئیسه برگزار شود.» عضو هیئت رئیسه و سخنگوی فدراسیون فوتبال با بیان این جمله تصریح کرد:

برای ما مهم است که تکلیف سرمربیان تیم‌های نوجوانان و امید مشخص شود. جلالی و تیم‌شان قطعاً برنامه‌های راهبردی و چشم اندازی که ترسیم کرده‌اند را در هیئت رئیسه مطرح خواهند کرد.
اصولی در خصوص اینکه برنامه تیم ملی فوتسال تا پیش از شروع جام جهانی برگزاری چند دیدار تدارکاتی خواهد بود، گفت:

فیفادی زیادی نداریم. یکی از فیفادی‌ها قبل از شروع مسابقات و دیگری تیرماه خواهد بود. با نظر وحید شمسایی تأکید بر این بود که لیگ ۵، ۶ هفته برگزار و سپس تعطیل شود. حدود ۴۰ روز قبل از اعزام تیم ملی به جام جهانی اردو‌ها تشکیل می‌شود. برای این فاصله، دنبال مذاکره هستیم تا با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. گفتگو‌های اولیه انجام شده است. باید ببینیم در قرعه‌کشی در کدام گروه قرار می‌گیریم. طبیعی است با تیم‌هایی که همگروه خواهیم شد نمی‌توانیم بازی کنیم.
رئیس کمیته فوتسال در مورد اینکه ایران در سید یک قرار دارد و آیا امکان برگزاری دیدار تدارکاتی با برزیل وجود دارد یا نه، خاطرنشان کرد:

مذاکره با برزیل در شهریور ماه سال گذشته انجام شده بود و این مذاکرات را ادامه می‌دهیم تا به نتیجه نهایی برسیم.
وی درباره اینکه تکلیف استفاده از سیستم کمک داور ویدویی VAR در لیگ برتر به کجا رسید، به تسنیم گفت:

دستگاه‌هایی که وارد ایران شده است، مستقر بوده و داوران در هتل آکادمی در حال گذراندن دوره‌های آموزشی هستند. یک مقدار باید روی بحث هماهنگی بین باشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و ... پیگیری شود و به نتیجه برسد.
عضو هیئت رئیسه و سخنگوی فدراسیون فوتبال در رابطه با حساسیت ۶ هفته پایانی لیگ برتر خاطرنشان کرد:

چارچوب و آیین‌نامه‌هایی در بحث اجرای مسابقات و همینطور منشور اخلاقی آن وجود دارد و هر کسی تخطی کند طبق ساز و کار تعریف شده رکن قضایی که مستقل هستند، برخورد می‌شود. در کنار این، سازمان و فدراسیون فوتبال هشدار‌ها و راهنمایی‌ها را خواهد کرد. اگر مربیان، بازیکنان و هواداران با علم بر چارچوب تعریف شده حرکت کنند، شاهد تخطی نخواهیم بود، اما اگر خطایی صورت بگیرد، ساز و کار رکن قضایی فدراسیون فعال می‌شود، همانطور که در چند هفته اخیر شاهد ورود ارکان قضایی به چند پرونده بوده‌ایم.
اصولی در خصوص جدایی حمید مطهری از کادرفنی تیم ملی و بحث حضور افشین قطبی گفت:

در رابطه با دستیاران سرمربی تیم ملی، شخص امیر قلعه‌نویی معرفی می‌کند و ما نظر نمی‌دهیم و فقط در مورد خود سرمربی ورود می‌کنیم. تا این لحظه کسی معرفی نشده است.
وی در واکنش به بحث تغییر نام باشگاه استقلال به «استقلال خلیج فارس» عنوان کرد:

خیلی به این مسائل ورود نمی‌کنیم، اما می‌دانیم تغییر نام هر باشگاهی ضوابطی دارد. باشگاه استقلال در تهران ثبت شده و برای تغییر نام باید از کمیسیون ماده پنج اداره کل ورزش استان مصوبه بگیرند.
عضو هیئت رئیسه و سخنگوی فدراسیون فوتبال در پایان گفت:

با توجه به قهرمانی تیم ملی فوتسال جا دارد تقدیر و تشکر ویژه‌ای از دولت، وزیر ورزش و دیگر ارکان داشته باشم. رئیس جمهور با صدور پیام‌شان ما را دلگرم کردند، همینطور آقای قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی که پیام دلگرم کننده‌ای دادند. از نمایندگان مجلس، وزرای محترم، دستگاه‌های قضایی و نیروی مسلح نیز تشکر می‌کنم. این قهرمانی ماحصل زحمات دستگاه‌های مختلف بود و ارکان مختلف کمک کردند تا این قهرمانی مایه دلخوشی مردم شود. ان‌شاء‌الله با همین حمایت جلو می‌رویم تا بتوانیم در جام جهانی نیز مردم را خوشحال کنیم.

 

منبع:طرفداری 

دیگر خبرها

  • واکنش جواد نکونام به برکناری خطیر 
  • شوک به استقلال؛ خطیر برکنار شد | چه کسی مدیرعامل آبی ها شد؟
  • انتخاب صدیقه خادم به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون کبدی
  • صدیقه خادم نایب رییس بانوان فدراسیون کبدی شد
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال!
  • محکومیت باشگاه تراکتور در آستانه بازی با استقلال
  • هشدار استقلال ؛ فریب نخورید!