Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@15:34:53 GMT

ناظرین فنی نقش ناظر داوری را هم اجرا می‌کنند!

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۴۰۱۵

ناظرین فنی نقش ناظر داوری را هم اجرا می‌کنند!

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ برتر والیبال در چند هفته گذشته درگیر حواشی و اتفاقاتی شده است که نبود ویدئو چک و اشتباهات داوری بی تاثیر نیست. گزارش اتفاقات در برخی از بازی‌ها به کمیته داوران ارسال نمی‌شود که دلیل آن مشخص نیست. پس از رفتار ناپسند بازیکن هراز آمل در بازی مقابل سایپا کمیته انضباطی واکنشی نسبت به این بازیکن نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این اتفاق دو فیلم از شیطنت های بازیکن شهداب یزد منتشر شد که خبرگزاری مهر در گزارشی به این رفتار پرداخت تا کمیته داوران بازیکن خاطی را به کمیته انضباطی احضار کند.

در آخرین اتفاق نیز بازی شهرداری ارومیه و پیکان تهران درگیر جدال بدنی و لفظی بازیکنان دو تیم شد که حضور رئیس سازمان لیگ در سالن باعث برخورد قاطع و احضار دو بازیکن به کمیته انضباطی شد. اما سوال این است که نقش ناظرین فنی و داوری در سالن چیست و چرا برخی گزارش‌ها به کمیته داوران ارسال نمی‌شود؟

ابراهیم فیروزی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حواشی رخ داده در مسابقات لیگ برتر، گفت: دیدگاه‌ها و نظرات مربیان، خبرنگاران، بازیکنان و غیره با یکدیگر متفاوت است. در یک بازی احتمال دارد ۸ مورد رخ دهد که ۵ مورد آن عادی باشد که ناظر از آنها چشم پوشی کند. برخی چون ذینفع هستند روی این موارد حساسیت نشان می دهند. در بازی های المپیک و جهانی نیز همین گونه می باشد که ناظر داوری از ۷ مورد رخ داده، ۵ مورد که کم اهمیت است فقط تذکر می دهد.

رئیس کمیته داوران تأکید کرد: اشتباهات داوری زیاد، تأثیرگذاری منفی و یا نقض قانون برای ما بسیار اهمیت دارد که اگر ناظر این سه مورد را به ما گزارش ندهد، آن زمان است که مشکل به وجود می آید.

فیروزی تصریح کرد: ناظرینی که در سالن استفاده می کنیم ناظر فنی و ناظر داوری هستند. در بازی پیکان و شهرداری ارومیه، ناظر داوری در سالن حضور نداشت و در واقع ناظر فنی ویژه داشتیم. طبق پیشنهاد رئیس سازمان لیگ و موافقت رئیس فدراسیون قرار است برخی ناظرین فنی که شرایط خوبی دارند به عنوان ناظر داوری هم در بازی مورد استفاده قرار گیرند. البته کمیته داوران خیلی موافق نیست اما طبق پیشنهاد سازمان لیگ، قرار شد این موضوع به صورت آزمایشی تا پایان دور رفت انجام شود.

وی درباره عملکرد داوران اظهار داشت: نسبت به فصل گذشته، عملکرد داوران بهتر شده است اما مربیان و بازیکنان نیز باید جایگاه خود را بدانند. مربی و بازیکن نباید در کار داوری دخالت کند و یا برعکس. داور هم نمی تواند در کار مربی دخالت داشته باشد. در فضای آرام باید کارها را انجام داد و اشتباهات را ترمیم کنیم. شعار ما این است که داوران کم اشتباه سوت بزنند.

رئیس کمیته داوران درباره نقش تکنولوژی دربهبود عملکرد داوران گفت: باید باشگاه ها پای کار قرار گیرند. فدراسیون وظیفه پشتیبانی را دارد نه اجرا. باشگاه ها باید آستین بالا بزنند و فدراسیون در این زمینه حمایت کند.

کد خبر 5361648 ساناز سلیمان آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم فیروزی شهرداری ارومیه والیبال فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس مسابقات قهرمانی جهان کشتی آزاد تکواندو تنیس روی میز لیگ برتر والیبال تیم گل گهر سیرجان کشتی فرنگی تیم ملی بسکتبال کاراته لیگ دسته اول فوتبال کمیته داوران ناظر داوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۴۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، مدرس اتحادیه جهانی و داور المپیکی ایران را از لیست داوران المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور چند روز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خودداری کرد و پس از آن نیز اتحادیه جهانی او را از چرخه داورانی که شانس قضاوت در المپیک را دارند، کنار گذاشت.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۳ داور درجه المپیکی ایران شامل کامران سلطانی زاده،‌ نیما صادقی و مهدی بشیر زاده برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند اما مصلایی پور به این رقابت ها دعوت نشد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

دیگر خبرها

  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • توضیحات مدیرعامل فجر درباره بازی جنجالی
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • کارشناس داوری: بازیکن پرسپولیس قبل از زدن گل اول خطا کرد
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • رجب زاده: بازیکن لالیگایی، نقطه ضعف تیم ما بود
  • (ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟
  • یزدانی: قبل از گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم خطا رخ داد
  • فوتبالیست قرمزپوش لیگ برتری در ۷ سال فقط یک‌دقیقه بازی کرده!
  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات