Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@19:30:02 GMT

عثمان کاوالا در زندان ترکیه می‌ماند

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۴۱۷۲

عثمان کاوالا در زندان ترکیه می‌ماند

دادگاهی در ترکیه حکم داد "عثمان کاوالا"، نیکوکار و فعال مدنی ترکیه‌ای همچنان باید در زندان بماند و به این ترتیب بازداشت چهار ساله بدون تفهیم اتهام وی را افزایش داد؛ اقدامی که می‌تواند روابط آنکارا با متحدان غربی‌اش را دشوارتر کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این محاکمه به عنوان "انگیزه سیاسی" و "نمادی از سرکوب مخالفان" در دوره رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، مورد انتقاد قرار گرفته است و این در حالی است که دولت ترکیه چنین چیزی را رد می‌کند و می‌گوید که دادگاه‌های ترکیه مستقل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه پیش، پس از اینکه برخی از کشورها مدعی شده بودند که کاوالا باید آزاد شود، اردوغان تهدید کرد که سفیران ۱۰ کشور از جمله آمریکا، آلمان، فرانسه را اخراج خواهد کرد.

با این کار احتمال بدتر شدن روابط غرب با ترکیه وجود دارد و این خود عاملی منفی بر ارزش لیر ترکیه تلقی می‌شود.

 لیر ترکیه بیشتر به دلیل کاهش نرخ بهره، از سپتامبر به پایین‌ترین حد خود رسیده است. پس از صدور حکم جدید علیه کاوالا، ارزش لیر باز هم اندکی کاهش یافت.

دادگاه ترکیه با بیشترین رای، حکمی را مبنی بر ادامه حبس کاوالا صادر و جلسه بعدی دادگاه را برای تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۲ تنظیم کرد. همچنین دادگاه اعلام کرد که در تاریخ ۲۳ دسامبر، مسئله حبس کاوالا را ارزیابی خواهد کرد.

کاوالا که در در تمامی جلسات دادگاه از طریق لینک ویدئویی شرکت می‌کند، در جلسه روز جمعه شرکت نکرد.

همسر کاوالا، قانون‌گذاران اپوزیسیون و دیپلمات‌های برخی از آن ۱۰ کشور در دادگاه استانبول شرکت کردند. همچنین بیرون دادگاه شماری از پلیس‌های ضد شورش و ماشین‌های آب‌پاش حضور داشتند.

دنیز تولگا آیتور، وکیل کاوالا گفت که وی از تصمیم کاوالا مبنی بر شرکت نکردن در جلسات حمایت می‌کند و افزود که حقوق کاوالا نقض شده است.

عثمان کاوالا، تاجر و فعال مدنی، سال گذشته از اتهامات مربوط به اعتراضات سراسری در سال ۲۰۱۳ مربوط به پارک گزی استانبول تبرئه شد اما این حکم امسال لغو شد و با اتهامات دیگری در پرونده کودتا مربوط به سال ۲۰۱۶ همراه شد. وی هرگونه تخلفی را منکر می‌شود.

کاوالای ۶۴ ساله به همراه ۵۱ نفر دیگه در رابطه با سه پرونده جداگانه در ارتباط با اعتراضات سال ۲۰۱۳ و کودتای ۲۰۱۶ علیه اردوغان در محاکمه به سر می‌برند.

شورای اروپا همچنین گفته است که اگر کاوالا آزاد نشود، روند رسیدیگ به تخلفات علیه ترکیه را آغاز خواهد کرد.

برخی از مقامات اتحادیه اروپا گفته‌اند هر گونه تعمیق روابط اقتصادی با آنکارا، از جمله به‌روز رسانی اتحادیه گمرکی، به پیشرفت در زمینه حقوق بشر و حاکمیت قانون در ترکیه بستگی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه عثمان کاوالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه های صلح در محاکم اردبیل ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو بعدازظهر پنجشنبه در جمع قضات محاکم عمومی و حقوقی شهرستان اردبیل با قدردانی از عملکرد مطلوب قضات این محاکم در سال گذشته اظهار کرد: براساس ارزیابی کارشناسان اعزامی به استان قبل از سفر رئیس قوه قضائیه به استان وضعیت استان مطلوب ارزیابی شد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان در مسیر رشد سعی می کنند تا با آسیب شناسی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خدمتگزاری بهینه و در خور شأن مردم ارایه کنند.

رییس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به سیاست های قوه قضائیه مبنی بر ایجاد صلح و سازش در پرونده ها از تشکیل دادگاه های صلح در روزهای آتی در محاکم خبر داد.

کثیرلو بیان کرد: مسلما این موضوع سبب ترویج و گسترش صلح و سازش مضاعف در پرونده ها خواهد شد.

وی با تاکید بر تسریع و صدور آرای متقن قضایی گفت: تکریم بیش از پیش ارباب رجوع و رعایت شأن و کرامت انسانی مراجعین، استفاده از ظرفیت های فناوری های نوین و قانونمداری برنامه های پیش روی ما در دادگستری اردبیل است.

کد خبر 6095296

دیگر خبرها

  • لشکرکشی وسط اتوبان تیم امنیتی دونالد ترامپ برای اسکورت به دادگاه | فیلم
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • (ویدیو) اسکورت عجیب ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ لشکرکشی وسط اتوبان!
  • اسکورت باورنکردنی ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ این یک لشکرکشی واقعی است! + ویدئو
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • دادگاه های صلح در محاکم اردبیل ایجاد می شود
  • ۶ سال زندان برای هکری که اطلاعات ۳۳ هزار بیمار را سرقت کرد
  • فوتبال از دریچه فان؛ عثمان دمبله مقابل دورتموند
  • ترکیه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل می‌پیوندد