Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@21:26:55 GMT

استان اصفهان رتبه دوم وقف در کشور

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۴۳۴۴

استان اصفهان رتبه دوم وقف در کشور

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان حجت الاسلام اصغر توسلی معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص اینکه موقوفات بعد از واگذاری چگونه به اماکن مختلف تبدیل می‌شوند گفت: کارگروهی را در استان اصفهان تشکیل داده‌ایم که تمامی نیاز‌های شهرستان‌ها را مشخص می‌کنند و طبق همان نیاز‌ها املاک وقفی به اماکن مختلف مثل مدارس مساجد و اماکن دیگر تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:، اما گاهی اوقات واقفان خود تصمیم می‌گیرند که ملکی را که می‌خواهند وقف کنند به چه مکانی تبدیل کنند و هیچ مانعی در خصوص تصمیم واقف وجود ندارد.
معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان عنوان کرد: همچنین برخی واقفان درخواست می‌کنند تا زمانی که در قید حیات هستند خودشان از عواید املا‌ک وقفی بهره ببرند و از نظر ما این تصمیم بلامانع است و بعد از فوت او املاک وقفی به اداره کل اوقاف استان اصفهان واگذار می‌شوند.
توسلی خاطرنشان کرد: املاک با بافت‌های فرسوده و قدیمی زیادی در استان اصفهان وجود دارد، اما امسال فقط یکی از این املاک وقف شد در صورتی که سال‌های گذشته تعداد وقف املاک فرسوده بیشتر بود.
وی ادامه داد: املاک فرسوده بیشتر در شهرستان‌ها با قدمت بالا مثل کاشان، آران و بیدگل، گلپایگان و نواحی یک و سه هستند و تا چندین سال قبل املاک فرسوده زیادی در این نواحی وقف می‌شد.
معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: اخیراً بیشتر املاکی که وقف می‌شوند خانه‌های جدید و آپارتمان‌های ۸ تا ۱۰ سال ساخت هستند به طوری که از ۱۰۰ ملک وقفی که در سال گذشته به ثبت رسید حدود ۴۵ ملک آن‌ها خانه‌های جدید بودند.
توسلی اظهار کرد: گاهی اوقات اداره کل اوقاف استان اصفهان به سرمایه‌گذاری ورود می‌کند و با سرمایه‌گذارانی که از طریق روزنامه کثیرالانتشار اعلام آمادگی می‌کنند همکاری می‌کند و در حال حاضر ملک‌هایی هستند که به واحد‌های مسکونی و تجاری تبدیل شده و زیر نظر اداره کل اوقاف استان اصفهان فعالیت می‌کنند.
وی توضیح داد: یکی از شروط اصلی ما برای پذیرش وقف املاک، وجود مستندات کامل املاک است گاهی اوقات سندی برای املاک وجود ندارد و ما هم به هیچ عنوان چنین املاکی را نمی‌پذیریم، زیرا احتمال وجود مشکل در آینده وجود دارد.
معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: با توجه به سابقه درخشان مردم اصفهان در امر وقف انتظار داریم که مانند سال‌های گذشته ثابت کنند که واقفان خوبی هستند و به تازگی در عرصه علم و فناوری موقوفات خوبی به ثبت رسیده است.
توسلی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با همکاری شهروندان بتوانیم مشکلات و معضلات استان اصفهان را حل کنیم.
انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امور خیریه اداره اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۴۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی اصفهان برای سامانه همرفتی هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ظهر یکشنبه با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد که سامانه ناپایدار همرفتی دارای رطوبت کم از بعد از ظهر دوشنبه تا اواخر چهارشنبه (هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت) استان اصفهان را فرا خواهد گرفت که اوج فعالیت آن به صورت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، طی ۷۲ ساعت آینده وزش باد به نسبت شدید تا شدید، وقوع توفان لحظه‌ای، بارش رگبار بهاری، مه آلودی در اواخر وقت و اوایل روز، بارش موقت تگرگ در مناطق مستعد و وقوع رعد و برق و صاعقه در همه مناطق استان به ویژه شهر اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد موگویی، انارک، بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، خمینی شهر، خوانسار، خور و بیابانک، شاهین شهر و میمه، فریدن (داران)، دهاقان، لنجان، زواره، نائین، نجف آباد، مورچه خورت، نطنز، فرودگاه اصفهان، گلپایگان، کوهپایه، کبوتر آباد، کاشان، دهق، شهرضا، فلاورجان، مبارکه، مهاباد، نائین، نجف آباد و ورزنه را فرا می‌گیرد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به مخاطراتی چون احتمال سقوط از ارتفاع، شکستن درختان فرسوده، ریزش ساختمان‌های سست، خسارت به سازه‌های موقت و صنایع کشاورزی، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و روستایی، شکل‌گیری روان آب و اختلال در تردد در سطح جاده‌ها و معابر شهری، ایجاد روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها هشدار داده و توصیه کرده است که هموطنان طی سه روز آینده در سفرهای بین شهری احتیاط کنند و از فعالیت‌های کوه نوردی و گردشگری بپرهیزند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه همچنین بر لزوم اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، عدم اتراق در زیر ساختمان‌های نیمه ساز و درختان فرسوده و اتخاذ تدابیر در فعالیت‌های کشاورزی و دامداری تاکید کرده است.

کد خبر 6097100

دیگر خبرها

  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • ۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است
  • تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت
  • اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • هواشناسی اصفهان برای سامانه همرفتی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال