Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – دولت سیزدهم یکی از اولویت‌های اساسی و اصلی خود را در زمینه تأمین مسکن برای جوانان و اقشار متوسط و ضعیف قرار داده؛ موضوعی که با استقبال شهروندان از جمله در استان گلستان مواجه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، رکود بخش صنعت در دولت‌های یازدهم و دوازدهم و افزایش قیمت بیش از 600 درصدی قیمت مسکن با مدیریت دولت تدبیر و امید، آرزوی خانه‌دار شدن بسیاری از مردم را تبدیل به رویایی دست نیافتنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود کسانی در دولت که اعتقادی به حل مشکل مسکن برای مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر نداشتند، سبب شد تا بخش مسکن در کشورمان یکی از بدترین دوره‌های رکود را پشت سر بگذارد.

از وزیری که افتخارش این بود که حتی یک واحد مسکن مهر در کشور نساخته و افتتاح نکرده حالا به طرح جهش تولید مسکن در دولت مردمی کار و کرامت رسیده‌ایم.

دولت سیزدهم یکی از قول‌های اساسی خود را به مردم در حوزه مسکن مطرح کرد و وعده ساخت سالانه یک میلیون خانه را به مردم داد. هرچند آغاز این جهش و نهضت ملی ممکن است کمی زمان ببرد اما با صدور پروانه‌های ساخت، اختصاص منابع تسهیلاتی و غیره کار به طور قطع سرعت خواهد گرفت.

با آغاز طرح جهش مسکن دولت سیزدهم، خیلی از کسانی که دیگر امیدی به صاحب خانه شدن نداشتند، در آن ثبت نام کردند تا شاید گره کوری که دولتمردان تدبیر و امید به بخش مسکن که یکی از ضروری‌ترین نیازهای جامعه است، باز شود.

مشکل تأمین زمین برای طرح جهش مسکن در مرکز و غرب استان سمنان وجود ندارداستاندار خراسان جنوبی: تمام امکانات و ظرفیت‌ها در اختیار طرح جهش مسکن قرار گیرد5 درصد ظرفیت قانون جهش مسکن به ایثارگران فاقد خانه اختصاص یافته است

آمارها نشان می‌دهد در استان گلستان نیز استقبال خوبی از طرح جهش مسکن شده است و بیش از 23 هزار خانوار برای برخورداری از تسهیلات این طرح ثبت نام کرده‌اند.

حسین محبوبی، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در این باره به اظهار داشت: طبق آخرین آماری که مربوط به انتهای آبان ماه امسال است 23 هزار  و 612 نفر از مردم استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

وی گفت: ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن با دستور رئیس جمهور از 28 مهرماه آغاز شده و تا 15 آذرماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان درباره سهم استان در طرح نهضت ملی مسکن بیان داشت: نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث 4 میلیون واحد مسکونی در 4 سال در برنامه دولت قرار گرفته است. سهم چهار ساله استان گلستان در اجرای طرح ملی جهش مسکن، ساخت 77 هزار واحد مسکونی است.

وی با توجه به محدود بودن زمان ثبت نام از کسانی که واجد شرایط هستند، خواست هرچه سریعتر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند و گفت: متقاضیان می‌توانند با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه سکونت 5 ساله در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

محبوبی بیان داشت: بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن و معلولان جسمی و حرکتی با 20 سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) ثبت نام کنند.

وی با اشاره به تسهیل ثبت نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن از سوی دولت گفت: قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است.  در عین حال، زنان ومردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی توضیح داد: علاوه براین بر اساس مصوبه اخیر شورای‌عالی مسکن، مردان مجرد بالای 45 سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امکان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن را دارند.

محبوبی همچنین اظهار داشت: برای مهاجران از کلانشهرها، سابقه سکونت به یکسال تقلیل پیدا کرده است. بدین‌معنا اگر کسی ساکن کلانشهری بوده و در شهر دیگر، تقاضای مسکن دارد با یکسال سابقه سکونت در همان شهر امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارد. همچنین برای کارکنان دولت و نیروهای نظامی و روحانیون بر اساس حکم اداری و یا بر اساس تشخیص حوزه‌های علمیه، سابقه سکونت 5 ساله در طرح نهضت ملی مسکن مورد نیاز نیست. این افراد می‌توانند به جز تهران در سایر شهرهای کشور از این مزیت بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام/581/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح نهضت ملی مسکن سرپرست خانوار طرح جهش مسکن سابقه سکونت دولت سیزدهم ثبت نام بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه

این طرح به همت قرار گاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در زمینی به مساحت ۳۶هکتاراحداث و تحویل خواهد شد.

دستیارویژه وزیر راه و شهر سازی در این مراسم گفت: ساخت دومیلیون واحد مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور آغاز و ۵۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

روح الله اکبری افزود: دولت با تمام مشکلات مصمم به ساخت سالانه یک میلون مسکن در کشور است و تاپایان دولت به ۴ میلیون خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی درآذربایجان شرقی، ساخت ۱۰ هزار واحد از امروز در استان آغاز شده است.

وی در ادامه بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مراغه تاکید کرد و افزود: امسال سال ساخت و بهره برداری از واحد‌های نهضت ملی مسکن در کشور است.

امام جمعه مراغه در این مراسم گفت: مسکن نیاز اساسی جوان برای ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلیمن پور محمدی افزود: اقدام دولت برای تامین مسکن. بویژه برای جوانان جای قدر دانی دارد.

وی اضافه کرد: مسکن مهمترین وسیله برای ترویج ازدواج برای جوانان است.

فرماندار مراغه گفت: چهار طرح ملی مسکن در سه نطقه شهر مراغه برای تامین مسکن جوانان در حال ساخت است.

مینویی افزود: تامین مسکن برای جوانان در الویت برنامه‌های دولت است.

در این مراسم اعلام شد ۲۰ هزار نفر در مراغه برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • گره عجیب نهضت ملی مسکن
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی