Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «نرجس بختیار خلج» در نشست سیاستگذاری و برنامه‌ریزی راهبردی این وزارتخانه با اشاره به لزوم توجه مسوولان به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، افزود: خانواده و زنان، نقش مهمی در مسیر حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی ایفا می‌کنند و خانواده به‌دلیل نقش انتقال‌دهنده فرهنگ، باورها و ارزش‌ها، محور جامعه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان‌داشت: طرح جوانی جمعیت که به‌تازگی توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و توسط رئیس‌جمهوری به همه وزارتخانه‌ها ابلاغ شده است، راهبرد اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ در حوزه زنان و خانواده خواهد بود.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر حمایت و توانمندسازی نهاد خانواده با هدف افزایش جمعیت جوان کشور، خاطرنشان‌کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ را با رویکردی خانواده‌محور طراحی می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، بیست وچهارم آبان ماه طی حکمی از سوی آیت الله ابراهیم رییسی رییس‌جمهوری، «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» مصوب مجلس شورای اسلامی برای اجرا به وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری ابلاغ شد.

این قانون در جلسه مورخ بیست و چهارم مهر سال ۱۴۰۰ کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

قانونی که بنا دارد به دغدغه جمعیت و فرزندآوری پایان دهد و در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشوق‌هایی چون تسهیلات اشتغال، مسکن و تأمین فضای مناسب برای مادر و کودک، آموزش مادران، حمایت از مادران باردار، مقابله با پدیده سقط جنین، سیاستگذاری عمومی جمعیت و در نهایت درمان ناباروری را ارائه دهد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مقام معظم رهبری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مقام معظم رهبری مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مقام معظم رهبری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کار و رفاه اجتماعی جوانی جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در تمامی حوزه‌ها گام‌هایی که بر اساس راهبردهای مشخص و شفاف برداشته می شود، همیشه کارساز است، افزود: این اصل در حوزه بانوان نیز صحت دارد به طوری که حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم و هموار تر می‌کند.

زهرا کوهی در نخستین جلسه هم اندیشی حوزه زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری اظهار کرد: ایجاد گفتمان اثرگذار و قدرتمند توسط مشاور امور بانوان و خانواده دستگاه‌های اجرایی و مشارکت فعال تشکل‌های مردم نهاد سهم بسزایی در تحول سازی در حوزه خانواده دارد.

کوهی با تشریح سه کارگروه تخصصی در حوزه بانوان و خانواده تصریح کرد: بر اساس قانون، همه دستگاه‌ها موظف به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند، به طوری که مشاور بانوان مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید پیگیر اجرای آن شده و آخرین وضعیت را در کارگروه خانواده و جوانی جمعیت گزارش دهند تا قانون بی کم و کاست در تمامی دستگاه‌ها اجرایی شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی بر ضرورت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: باید رویکرد خانواده محور دولت سیزدهم در عملکرد تمامی دستگاهی اجرای نمود داشته باشد. 

وی با بیان اینکه اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری در مقام سیاست‌گذار، تسهیل گری و نظارت، به امور رسیدگی می‌کند، خاطر نشان کرد: مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها هم در کسوت بازوی اجرایی امور این مشغول به کار هستند.

وی به اجرای برنامه‌های خلاقانه باهدف معرفت افزایی، افزایش نشاط و ارتقای آموزشی تاکید کرد و گفت: تحکیم بنیاد خانواده و زیست عفیفانه و کسب و کار خانواده محور دو کارگروه‌ فعال این حوزه هستند که نیازمند توجه ویژه مشاوران و متولیان حوزه بانوان قرار گیرد.

 کوهی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم خانواده محور است، تصریح کرد: رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در هفته پایانی اردیبهشت ماه در بخش‌های هفتگانه خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اجرا خواهد شد و تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند، اقدامات خود را به این رویداد ارسال کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • همایش جوانی جمعیت در سی سخت
  • دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان