Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در آیین بهره برداری از فاز اول طرح جامع گمرک مرز رسمی پرویزخان گفت: این مرز رسمی در ابتدا به صورت بازارچه در سال ۷۶ راه اندازی شد و مساحت آن از سه هکتار به ۳۰ هکتار توسعه پیدا کرد و در آینده وسعت آن به ۴۰۰ هکتار می‌رسد که قلب تپنده صادرات غیر نفتی کشورمان به عراق خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیار رحمانی پور افزود: مرز رسمی پرویزخان بیشترین سهم صادرات در منطقه و استان های همسایه به عراق را دارد و در زمان کرونا هیچگاه فعالیت آن قطع نشد ولی با توجه به تعطیلی دیگر مرزها اوج ترافیک را داشت و ثابت کرد قلب تپنده صادرات کشور است و ارز آوری خوبی برای کشورمان دارد.
وی اظهار داشت: طرح جامع در سال ۹۷ وارد فاز اجرایی شد که بزرگترین طرح گمرک از نظر ریالی و شامل بخش های مختلف تجاری و رفاهی و پارکینگ است و یکی از مهمترین طرح ها در دوران کرونا بود که امروز تکمیل شده است.
رحمانی پور ادامه داد: مرز پرویزخان با قدمت ۲۵ سال فعالیت از مهمترین مرزهای کشور و اصلی ترین معبر صادرات به عراق است و رتبه نخست از این نظر را بین دیگر مرزها دارد.
مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه گفت: بعد از رسمی شدن مرز و استقرار پایانه ها، مرز دارای مشکلات ترانزیتی و صادرات کالا بود که گمرک طرحی را تصویب کرد که تا الان در هیچ مرز رسمی دیگر اجرا نشده و امروز شاهد افتتاح فاز نخست آن هستیم تا محیط مناسبی برای صادرات کالا داشته باشیم.
رحمانی پور یادآور شد: امید است با توجه به تصویب منطقه آزاد قصرشیرین، عملیات اجرایی آن نیز هر چه زودتر اجرا و سازمان مناطق آزاد در مرز مستقر شود تا در زمینه تکمیل زیرساخت ها کمک کند.

او از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار کرمانشاه و فرمانداران و همه کسانی که در این راستا برای تکمیل طرح کمک کردند، قدردانی کرد.

فلاح رئیس اجرای پروژه طرح جامع گمرک پرویزخان نیز گفت: این پروژه از سال ۹۷ وارد فاز اجرایی شد و ۳۴ میلیارد تومان برآورد اولیه آن بود ولی گمرک ۷۰ میلیارد تومان برای آن هزینه کرد که شامل محوطه سازی، انبار سردخانه، امکانات رفاهی و راه های دسترسی برای روانسازی صادرات است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار نفر جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.    

۵۴ درصد صادرات غیرنفتی ایران به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می‌شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد. پنج مرز رسمی پرویزخان، خسروی، شیخ صله، شوشمی و سومار در استان اکنون فعال است.

برچسب‌ها مرز پرویز خان قصرشیرین گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز پرویز خان قصرشیرین گمرک جمهوری اسلامی ایران مرز پرویز خان قصرشیرین گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی مرز رسمی پرویزخان طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد

مهدی ضیغمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا در جمع خبرنگاران گفت: ایران بازارهای صادراتی عراق را از دست نخواهد داد. امیدواریم توافق جامع تجاری میان ایران و عراق به زودی امضا شود تا ایران بتواند به رقم توافق شده ۲۰ میلیارد دلار در تجارت با این کشور برسد.

ضیغمی در مورد صادرات خودرو از ایران به روسیه اظهار کرد: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به روسیه و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه