Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژمان عقدک روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ از امروز ششم آذر، هیچ شهرستان قرمز (بسیار پرخطر) یا نارنجی (پرخطر) در استان وجود ندارد و تعداد شهرستان‌های آبی (کم‌خطر) به پنج رسید درحالی‌که در هفته گذشته فقط یک شهرستان، آبی بود.

وی با تأکید بر اینکه استان اصفهان در شهریورماه امسال در اوج پیک پنجم کرونا قرار داشت و بیشتر شهرستان‌های آن در وضعیت قرمز و بسیار قرمز بودند، اظهار داشت: ما در زمان حاضر همچنان درروند نزولی آمار کرونا قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عقدک شهرستان‌های آبی استان را خور و بیابانک، برخوار، بویین میاندشت، دهاقان و تیران و کرون عنوان و اظهار امیدواری کرد که روند کاهشی آمار کرونا در اصفهان تداوم داشته باشد و به پوشش حداکثری و بالای ۸۰ درصد واکسیناسیون برسیم.

وی پوشش واکسیناسیون نوبت اول در استان اصفهان را ۷۸.۱۶ درصد و نوبت دوم را نزدیک به ۶۴ درصد اعلام و اضافه کرد: پوشش واکسیناسیون در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ نیز در نوبت اول ۷۳ و در نوبت دوم نزدیک به ۵۲ درصد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پوشش نوبت سوم واکسن کرونا در استان را بیش از هفت درصد عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر نوبت دوم برای کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص و سالمندان بالای ۶۵ سال انجام می‌شود.

وی به اجرای طرح شهدای سلامت از اول آذر در استان اصفهان باهدف ایمن‌سازی هرچه بیشتر جامعه در برابر ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: در یک هفته گذشته روند افزایشی نوبت اول واکسیناسیون با اجرای این طرح، بهتر شده است.

عقدک اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح شاهد افزایش قابل‌توجه پوشش واکسیناسیون در خمینی‌شهر، نجف‌آباد، برخوار و فلاورجان باشیم که در زمان حاضر نسبت به سایر شهرستان‌ها کمتر است.

عقد بابیان اینکه افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نکرده‌اند ممکن است واکسن هراس، واکسن گریز یا واکسن ستیز باشند، تصریح کرد: در طرح شهدای سلامت تلاش می‌شود تا با آموزش و اقناع سازی این دسته افراد ، پوشش واکسیناسیون در سطح جامعه افزایش یابد.

وی درباره سویه جدید ویروس کرونا به نام "اومیکرون" توضیح داد: از نظر برخورد با این ویروس از نظر ماهوی تفاوتی با سایر سویه ها وجود ندارد و مردم باید همان مراقبت های چهارگانه یعنی واکسیناسیون، ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی دست ها را انجام دهند.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمان حاضر حدود ۶۵۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پوشش واکسیناسیون زمان حاضر شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امیدآفرینی» بهترین اسلحه برای مبارزه در جنگ ترکیبی دشمن است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در یک جنگ ترکیبی همه‌جانبه از سوی دشمن قرار داریم و بهترین اسلحه برای مبارزه در این جنگ ترویج امید، اعتماد و آگاهی‌سازی صحیح است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های اصفهان اظهار کرد: ما در یک جنگ ترکیبی همه‌جانبه از سوی دشمن قرار داریم و اگر به دنبال پیروزی در این نبرد هستیم، باید به نقش رسانه‌ها در این پیروزی که بسیار حائز اهمیت است، توجه ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بهترین اسلحه برای مبارزه در این جنگ ترکیبی ترویج امید و امیدآفرینی است، افزود: از این تهاجم ضربه‌هایی به جسم و روح کشور ما وارد و در بعضی موارد منجر به بروز بی‌اعتمادی شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات هم‌اندیشی با اصحاب رسانه تصریح کرد: امیدواریم برگزاری این جلسات به‌طور مستمر انجام گیرد و در آن امیدآفرینی در کنار اعتمادسازی شکل گیرد.

مهروی‌پور تاکید کرد: در حوزه اعتمادسازی، آگاهی‌سازی صحیح نیز بسیار حائز اهمیت بوده و جامعه رسانه‌ای اصفهان نیز به طور قطع نسبت به این موضوع حساس است.

وی ادامه داد: امیدآفرینی، اعتمادسازی و آگاهی‌سازی باید با یک مشارکت‌آفرینی پی‌ریزی و پیگیری شود، از این‌رو بر آن شدیم که در سال جاری به‌طور ویژه به موضوع رسانه و بررسی نقش آن در فرهنگ‌سازی جامعه بپردازیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها به‌ویژه پروژه‌های شهری گفت: یکی از اولویت‌های مدیریت شهری کمک به مرجعیت رسانه‌های داخلی به‌ویژه رسانه‌های استانی و شهر اصفهان است و باید با مشارکت یکدیگر این مهم را رقم زنیم.

کد خبر 747854

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی آلومینیوم و پرسپولیس؛ بدون شک بهترین بازی سال‌های اخیر ایران + ویدئو
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • مشارکت ۲۵۶ نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • «امیدآفرینی» بهترین اسلحه برای مبارزه در جنگ ترکیبی دشمن است
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد؛ چرا آب ذخیره کنیم؟
  • واقعیت پیامک ذخیره سازی آب که تهرانی ها را نگران کرد چه بود؟
  • واقعیت پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد چه بود؟