Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «تورسونبای باقر اولو» نماینده سابق پارلمان قرقیزستان دیدگاه، برنامه‌ها و اهداف خود برای نامزدی در انتخابات پارلمانی این کشور را تبیین کرد.

وی در مورد هدف خود از حضور در انتخابات پارلمانی قرقیزستان، گفت: متاسفانه نمایندگان قبلی اعتبار پارلمان را پایین آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارلمان، اولین شاخه حکومت است که منتخبین مردم در آن تصمیم گیری می‌کند و متاسفانه برخی نمایندگان سابق چهره حکومت را خدشه‌دار کرده‌اند.

باقر اولو افزود: اکنون رئیس جمهور زمام امور را در دست گرفته است. در عین حال، قدرت اصلی در پارلمان، قوه مقننه و کنترل اجرای قانون، حفظ شده است. امیدوارم اگر افراد شایسته‌ای به پارلمان بیایند با برقراری قانون، زندگی مردم را بهتر کنیم. ما از اقتصاد و سیاست خارجی کشور حمایت و تقویت خواهیم کرد. بنابراین، به نظرم دوران قانون‌گذاری فرا رسیده است.

نامزد انتخابات پارلمانی قرقیزستان ادامه داد: برای آینده برنامه‌هایی دارم که در دوره پنجم پارلمان محقق نشد و فکر می‌کنم، باید برای اجرا آن تلاش کرد. در آن زمان بیش از 40 قانون تصویب کردیم و هنوز هم قوانین بسیاری مد نظر دارم که انشاءالله اجرا خواهم کرد. ایده‌های جدیدی در راه است، من در حال مشورت و صحبت با مردم هستم و آنها هم  ایده‌هایی دارند که باید اجرا کنیم. بنابراین به امید اینکه قانون گذار تمام عیار بشوم، وارد انتخابات شدم.

باقر اولو همچنین در مورد انتظاراتی که از پارلمان جدید، کابینه و به طور کلی رئیس جمهور وجود دارد، بیان کرد: البته اکنون خود رئیس جمهور کابینه و نخست وزیر را تعیین می‌کند. در یک نظام جمهوری، امید ما به قوه مجریه است تا قوانینی را که ما تصویب کرده‌ایم به طور کامل اجرا کنند.

وی افزود: یکی از مهمترین قوانین بودجه است. اگر به اقلام تکمیل کننده بودجه نگاه کنیم، اگر منابع درآمدی پیدا کنیم و آنها را افزایش دهیم، دولت و رئیس جمهور هزینه‌ها را تقسیم خواهند کرد.

باقر اولو ادامه داد: طرح بزرگ دیگر این است که ما باید از شر 5 میلیارد دلار بدهی خارجی قرقیزستان خلاص شویم. برای انجام این کار، ما باید از نظر قانونی سرمایه‌گذاران را تشویق کنیم که به قرقیزستان بیایند و گشایشی در حوزه‌های مختلف اقتصادی قرار گیرد. البته، بدون تولید، قرقیزستان توسعه نخواهد یافت و ما نمی‌توانیم از شر بدهی خلاص شویم. بدون تولید در قرقیزستان، مهاجران قرقیز زیاد می‌شوند، جوان‌ترین لایه کشور، کسانی که بتوانند کشور را بسازند از قرقیزستان به خارج از کشور خواهند رفت. بنابراین باید شرایط و قوانین خوبی در این زمینه در مجلس ایجاد کنیم.

نماینده سابق پارلمان قرقیزستان در ادامه گفت: اول از همه، باید به آینده قرقیزستان فکر کنیم. اکنون کشورهای غربی از طریق سازمان‌های غیردولتی فرهنگ‌های خود را وارد قرقیزستان می‌کنند، حتی به زور به مردم تحمیل می‌کنند. جوانان را با فرهنگ‌های غربی فریب می‌دهند و زیبا معرفی می‌کنند. ما باید در مقابل آنها مقاومت کنیم و در اولین اقدام درس‌های «ایمان» را در مدارس تدریس کنیم. من معتقدم اگر دروس «ایمان و الهیات» در برنامه‌های درسی گنجانده شود، جوانان ما به بیراهه نمی‌روند و دست به خشونت نمی‌زنند.

وی ادامه داد: امروز مایه تاسف است که آمار طلاق بسیار بالا رفته است، بنابراین راه تحکیم خانواده را باید در محتوای درسی علوم دینی در مدارس و دانشگاه‌ها آموزش داد. همچنین مدارس باید به طور جداگانه برای دختران و پسران فراهم کنیم. در کشورهای توسعه یافته و همچنین در کشورهای اروپایی آموزش برای پسران و دختران به طور جداگانه وجود دارد. امروزه در جامعه ما متاسفانه زنان، مردان را سرپرستی می‌کنند. کارکردن برای زنان جدا از خانواده با مهاجرت به قزاقستان و روسیه اتفاق خوبی نیست. مردها هم به راحتی خانواده خود رها می‌کنند. بنابراین، ما باید آموزش را از مدرسه شروع کنیم.

باقر اولو نیز از فشار بر دختران محجبه در مدارس اشاره کرد و گفت: باید از دانش آموزان دختر محجبه محافظت کنیم؛ برخی از مدیران خلاف قانون عمل می‌کنند و به آنها فشار می‌آورند. ما باید به آنها هشدار دهیم یا اقدامی انجام دهیم. چرا که دخترانی محجبه را از تحصیل باز می‌دارند و حقوق آنها را  زیر پا می‌گذارند؟!

وی به جمعیت 85 درصد مسلمانان در این کشور اشاره کرد و گفت: البته ما باید از نمازگزاران هم حمایت کنیم. چرا نمی‌توانیم شرایطی را برای نمازگزاران فراهم کنیم؟! چرا نمی‌توانیم روز  جمعه را تعطیل کنیم و از حقوق اکثریت مردم دفاع کنیم؟

باقر اولو در پایان دیدگاه خود را که « دین از سیاست جدا نیست» را تبیین کرد و گفت: به نظرم انسان‌های بی‌سواد می‌گویند: «دین را با سیاست اشتباه نگیرید». در همه کشورهای مسیحی احزاب مذهبی بر اساس مسیحیت وجود دارد. چنین امر در همه جا وجود دارد، حتی در آمریکا، چه در آمریکای لاتین و چه در آمریکای شمالی. همه وزیران و معاونان به کتاب مقدس سوگند یاد می‌کنند. در مورد اسرائیل که غیر مسیحی است باید گفت که  آنها به صراحت می‌گویند که اسرائیل یک کشور یهودی است. تورات را اطاعت می‌کنند و به آن سوگند یاد می‌کنند. در کشورهای مسلمان هم به قرآن سوگند می‌خورند، بر اساس شریعت قانون می‌گذارند  پس چرا در قرقیزستان دین از سیاست جدا باشد؟!

وی افزود: چرا باید به کشورهای مسلمان فشار بیاوریم؟! آیا اینطور نیست که اسلام به تمدن خدمت کرده است و چه علما و سیاستمداران مسلمان برای پیشرفت جامعه زحمت کشیدند؟  بنابراین هرگز نباید بگوییم «دین از سیاست جدا است. برای مثال در تاریخ اسلام حتی خود پیامیر حضرت محمد (ص) سیاستمدار بود.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات پارلمانی قرقیزستان انتخابات پارلمانی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمان الصادقون تاکید کرد که سخنان «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد به مثابه مداخله آشکار این کشور در امور داخلی عراق است.

وی افزود: باید فوراً یک موضع گیری ملی یکپارچه علیه سفیر آمریکا و اخراج وی از عراق اتخاذ شود.

الصالحی تصریح کرد: رومانسکی به شدت شأن عراق، ملت و دولت این کشور را پایین آورده است. ما نسبت به پیامدهای تحرکات سفیر آمریکا بر حاکمیت عراق هشدار می دهیم.

«عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی نیز روز گذشته تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

پیشتر نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق به ویژه تصویب قانون مبارزه با فحشاء دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

کد خبر 6094024

دیگر خبرها

  • اعلام زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس
  • پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات از شبکه سهند
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • جدول پخش برنامه های صدای آبادان
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند