Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد ابول نژادیان پیش از ظهر امروز شنبه در هشتاد و نهمین نشست ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: در چند روز گذشته سازمان بهداشت جهانی در مورد سویه جدید و بسیار خطرناک کرونا موسوم به «اومیکرون» هشدار داده است.

وی افزود: این ویروس قدرت انتقال آن ۱۰ برابر دلتا است که ازاین‌رو باید مرزهای کشور با شدت مراقبت شوند تا از ورود این سویه به استان‌های دارای مرزهای زمینی، دریایی و هوایی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با یادآوری اینکه سوش دلتا از آفریقای جنوبی منتشر شد و همه دنیا را گرفتار کرد، بیان کرد: این سویه نیز از آفریقای جنوبی است که تاکنون تنها کمتر از ۱۰۰ مورد از آن تأیید شد.

وی بیان کرد: این گونه تاکنون ۵۰ جهش پیدا کرده است که ۳۰ جهش از این تعداد روی اسپایک‌های ویروس بوده در حالی که میزان جهش دلتا محدود بوده است.

ابول نژادیان گفت: در کشورهای آفریقای جنوبی کمتر از ۲۲ درصد مردم واکسن دریافت کرده‌اند؛ بنابراین امکان جهش ویروس زیاد است و همچنین ما هنوز نمی‌دانیم که این گونه، واکسن‌گریز است یا واکسن را دور می‌زند یا خیر.

وی با بیان اینکه برخی کشورها مرزهای خود را به روی کشورهای آفریقای جنوبی بسته‌اند، افزود: در ایران هیچ پرواز مستقیمی به این کشورها نداریم اما با توجه به اینکه کشور امارات و برخی کشورهای دیگر به این کشورها پرواز دارند، نگرانی وجود دارد که از این طریق آلودگی ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تأکید کرد: در مرزهای زمینی و دریایی خوزستان پایگاه انجام تست PCR مستقر است و باید مراقبت‌ها بیش‌ازپیش تشدید شود.

تشریح وضعیت کرونای خوزستان

وی در ادامه به وضعیت کرونای استان خوزستان اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام‌شده وضعیت شیوع بیماری کرونا، شهرهای رامهرمز، شوشتر و دزفول در وضعیت زرد و ۲۴ شهرستان دیگر در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهر نارنجی و قرمزی در استان خوزستان نداریم.

ابول نژادیان همچنین به تزریق پنج میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن به خوزستانی‌ها اشاره کرد و افزود: ۲۰ درصد مردم خوزستان هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند؛ همچنین ۷۹.۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و ۷۵.۵ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۷ ساله‌ها نیز تنها یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۲۰ درصد مردم هنوز واکسنی دریافت نکرده‌اند و ۲۰ درصد دیگر نیز دوز دوم را تزریق نکرده‌اند، فرصت محدود است و مردم باید به‌طور سریع برای دریافت واکسن اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: کسانی که چهار ماه از تزریق دوز دومشان گذشته است شامل دریافت‌کنندگان واکسن‌های سینوفارم و برکت می‌توانند برای تزریق دوز سوم اقدام کنند.

کد خبر 5361904

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهاد ابول نژادیان دانشگاه علوم پزشکی اهواز ویروس کرونا هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه گرگان عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا آلودگی هوا شیوع کرونا اردبیل آفریقای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند

روح اله صلبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از وجود ۷۴ هزار پروانه کسب و کار در استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: تا کنون از این تعداد ۸ درصد آن برای گرفتن شناسه یکتا اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه تا ۲۵ اردیبهشت امسال همه مجوزهای کاغذی باید الکترونیکی شود، افزود: از این تاریخ به بعد تسهیلات بانکی و تخفیفات مالیاتی تنها شامل اصنافی که دارای شناسه یکتا باشند می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: اصناف گلستان در طول شبانه روز می‌توانند به درگاه مجوز ملی مراجعه کنند و نسبت به تمدید واحد صدور اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: همان گونه که در گذشته هم اعلام شد قرار نیست فعالان اقتصادی برای تبدیل شناسه‌های قدیم به شناسه‌های جدید هیچ هزینه‌ای پرداخت کنند و توصیه می‌شود تا زمان باقی است به سامانه مراجعه کنند و به صورت رایگان کار را انجام دهند.

کد خبر 6091931

دیگر خبرها

  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان
  • فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند
  • مرزبانان کشور برای دفاع ازمرزها و انقلاب دراوج آمادگی قرار دارند
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا